Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 aug, 2007 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
hey


ben weer bezig geweest met mijn u boot,
kan alleen geen foto's laten zien ivm dat iemand mijn camara geleend heeft, maar da doe ik maar eventjes zo:

ik heb de kop van mijn airbrush vervangen en mijn model een kleurtje gegeven. dit zijn de kleuren 76 en 77(voor revell kenners klinkt dit wel bekend in de oren) voor andere: dit zijn 2 kleuren grijs een voor boven de lastlijn en een onder de lastlijn. 76 boven/77 onder.

verder heb ik de vloedgaten zwart gemaakt met tamiya verf en heb de ondergrondkleur er door laten komen.

verder heb ik nog niet veel gedaan eraan. maar ben nog wel bezig, ik laat zosnel mogelijk foto's zien van de romp.

p.s. ik heb ook direct toen ik de kop verving een nieuw model besteld.
maar dat laat ik wel zien als ik hem binnen heb want dan maak ik er direct een topic van.

jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 aug, 2007 17:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
hey

ik ben er weer, ik heb nog steeds geen camara :( maar morgen weer wel :D dus morgen komen er weer foto's op mijn topic,

maar de u boot word al wel best mooi ik heb de vloedgaten afgemaakt in de romp en be weer verder gegaan met de toren.


ik had al gezegt dat ik even wilde wachten met het bekend maken van mijn volgende project vanwege de foto's. ik zeg het toch maar, het word de Tirpitz van tamiya met een super photo set van modelimex. alles is besteld ik wacht nu alleen nog maar op de spullen.

grtz jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 14:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
hallo,

ik heb even wat foto's gemaakt maar ik ben niet trots op het resultaat van het bijwerken van de vloedgaten: :roll:
Afbeelding

sorry voor de vage foto maar het is even een idee.

Afbeelding

wel heb ik de aanjagers/generatoren van de huid gehaald:
Afbeelding

al met al moet ik denk ik de romp opnieuw spuiten en alles opnieuw doen wil dit nog mooi worden. :cry:
of als iemand een ander idee heeft hoor ik het graag :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 16:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Als ik het goed zie, zijn de gaten ies verzonken. Dan is het gewoon effe de spuit er langs en dan ipv echt schilderen, je verf verdunnen tot ongeveer 50%, dan steeds een tipje van je penseel dopen en tegen zo'n vloedgat te houden, de verf zal dan in het verzonken deel vloeien.
Het is even oefenen, maar zou je dat gedeelte eerst in de glans zetten, dan is het overtollige ook zo weg te vegen. Kijk anders ook eens in de topic van Homiegost en zijn 1/72 U boot
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 sep, 2007 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
ivb met het zoeken naar nieuwe foto's heb ik dit model eventjes aan de kant gezet, als ik de foto's heb ga ik er weer mee verder.

maar jullie horen nog van mij,

jeroen

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement