Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2007 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
heey allemaal,

ben nu al een maand lid en ik dacht dat het eens tijd werd om ook eens een model op internet te zetten

nu was ik gister nog op vakantie en heb ik een type XXI van revell meegenopmen.

op de terug weg las ik in een boek dat erich topp
jawel een van de bekendste u boot kapiteins van de tweede wereld oorlog
(nummer drie)

ik heb gezien dat er al wat fouten in het model zitten dus dat word weer plamuren in drie lessen met revell.

morge foto's

jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2007 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
hey ben ik weer,

ff wat feiten van de u boot
erich topp:

u booten gevaren:4
types:

IIc
VIIc
XXI

type VIIc is de u boot van revell met het nummer u 552 schaal 1:72

XXI:

u 2513

11. ubootflotille in bergen

in het model zit geen versie voor de u2513 dus moet ik dingen scratschen en veranderen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2007 2:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Ha, de XXI, mijn favoriete U-Boot, haar tijd ver vooruit en de basis waarop de amerikanen later hun "Nautilus" hebben gebouwd.

Ik heb ook nog een Revell XXI liggen in mijn stash en zal jouw brouwprojekt zeker met argusogen volgen.
Mag ook het boek "Type XXI vom Original zum Modell" aanraden ?

Kijk, wat betreft de Revell kit, zijn forte is meteen ook zijn grootste minpunt. De mensen van Revell hebben heel goed gaan kijken naar de nog enige XXI die in Duitsland te vinden is, helaas is dat de ex Wilhelm Bauer (niet te verwarren met Frans he) en de Wilhelm Bauer was een gezonken XXI die na de oorlog stevig ge-update is, nochthans hadden ze vroeger wel de juiste romp voor de gewone type XXI (met interieur), ik vind het dan ook spijtig dat ze deze romp niet gebruikt hebben voor deze kit.
Op het dek zit er een luik die er niet hoort te zitten (zat wel op de WB) en uiteraard die generator dinges op het achterste deel van de romp zullen moeten verdwijnen.
Als je een e-copy wilt van het boek dat ik eerder vermeldde moet je mij anders maar eens pm-en (echter niet te lang wachten want aangezien we hier spoedig zullen veranderen van systeem kunnen we een tijdje zonder internet zitten).

PS : ooit heb ik nog een glasvezel romp gehad voor een rc XXI, lengte 1,40 m, helaas heb ik mij laten overhalen om die terug te verkopen aan degene die ze had gemaakt nadat hij de mallen had vernietigd. :cry: Da's wellicht de zwaarste fout op modelbouwvlak die ik ooit heb gemaakt en zal maken.

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2007 10:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
DanCooper schreef:
Ha, de XXI, mijn favoriete U-Boot, haar tijd ver vooruit en de basis waarop de amerikanen later hun "Nautilus" hebben gebouwd.

Ik heb ook nog een Revell XXI liggen in mijn stash en zal jouw brouwprojekt zeker met argusogen volgen.
Mag ook het boek "Type XXI vom Original zum Modell" aanraden ?

Kijk, wat betreft de Revell kit, zijn forte is meteen ook zijn grootste minpunt. De mensen van Revell hebben heel goed gaan kijken naar de nog enige XXI die in Duitsland te vinden is, helaas is dat de ex Wilhelm Bauer (niet te verwarren met Frans he) en de Wilhelm Bauer was een gezonken XXI die na de oorlog stevig ge-update is, nochthans hadden ze vroeger wel de juiste romp voor de gewone type XXI (met interieur), ik vind het dan ook spijtig dat ze deze romp niet gebruikt hebben voor deze kit.
Op het dek zit er een luik die er niet hoort te zitten (zat wel op de WB) en uiteraard die generator dinges op het achterste deel van de romp zullen moeten verdwijnen.
Als je een e-copy wilt van het boek dat ik eerder vermeldde moet je mij anders maar eens pm-en (echter niet te lang wachten want aangezien we hier spoedig zullen veranderen van systeem kunnen we een tijdje zonder internet zitten).

PS : ooit heb ik nog een glasvezel romp gehad voor een rc XXI, lengte 1,40 m, helaas heb ik mij laten overhalen om die terug te verkopen aan degene die ze had gemaakt nadat hij de mallen had vernietigd. :cry: Da's wellicht de zwaarste fout op modelbouwvlak die ik ooit heb gemaakt en zal maken.


leuk dat je het een mooie u boot vind,

het is ook een van mijn favorieten, de type VIIc is echt mijn favo maar dan voor de vorm, deze staat op de tweede plek vanwege ook inderdaad de constructie van de drukhuid, deze had namelijk in plaats van alle voorgaaande schepen een 8 vorm en de dwarsscheepse verstevegingen aan de buitenkant van de romp i.p.v. de binnenkant.

het is trouwens wel toevallig maar ik heb het boek al in mijn collectie en daarom weet ik ook dat er zoveel fouten in het model zitten,
de vloedgaten moeten veranderd worden in de toren en ook in de sommige delen van de romp maar dat staat allemaal in het boek.

ben btw wel blij dat de u 2513 er ook instaat dat helpt veel voor mijn boot.

zal ff wat foto's op het forum zetten

jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2007 10:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=dC78

http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=VQzn

http://nebbonkneorej.hyves.nl/album/150 ... 73/0/B_ye/

http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=mqTr

ik hoop dat ze te bekijken zijn anders probeer ik het anders


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2007 10:48 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Misschien is het handiger als je de foto's upload in een Brouwersalbum (zie Tabs boven aan de bladzijde) of anders photobucket oid gebruikt. Dit maakt het kijken aantrekkelijker
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2007 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
Bert Takken schreef:
Misschien is het handiger als je de foto's upload in een Brouwersalbum (zie Tabs boven aan de bladzijde) of anders photobucket oid gebruikt. Dit maakt het kijken aantrekkelijker
BertUS


bedankt voor de tip! :D

ik heb ze in mijn album gezet onder de naam van de boot en onder account u552

dit zijn de foto's van de doos en de inhoud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verder ben ik al begonnen aan het model door eerst 2 torpedobuizen te scratschen uit messing.

Afbeelding

omdat dit dezelfde romp is uit het model met het intrieur hebben ze de fout gemaakt, dat als je de torpedoluiken openlaat je de romp in kunt kijken :?

daarom moet dit opgevuld worden anders stoort het de hele tijd als je het model ziet :!:

Afbeelding

en zo ziet het eruit als de romp in elkaar zit

Afbeelding

Afbeelding

ik ga nu verder met de toren en de vloedgaten bijwerken dus laterzz
jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2007 14:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Heel mooi,weer een nieuwe U-boot.
Zal ik met grote interresse gaan volgen.
Alleen,kan me vergissen,is deze kit in 1:144?.
Dat is het alleen nog meer een uitdaging om hiermee te gaan scratchen.

Hopelijk veel foto`s... :wink:

Veel plezier en succes ermee.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2007 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
hier zijn weer een paar foto's

ik heb de romp in de primer gezet en ben begonnen met het afplamuren van de vloedgaten :)

Afbeelding

Afbeelding

als dit klaar is kan ik de romp gaan afplakken en gaan spuiten.

alleen kom ik er net achter dat de kop van mijn airbrush is gescheurd, :? dus moet deze eerst vervangen worden .ik hoop dat dit de enige terugslag is van deze boot :?

jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2007 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
homeghost schreef:
Heel mooi,weer een nieuwe U-boot.
Zal ik met grote interresse gaan volgen.
Alleen,kan me vergissen,is deze kit in 1:144?.
Dat is het alleen nog meer een uitdaging om hiermee te gaan scratchen.

Hopelijk veel foto`s... :wink:

Veel plezier en succes ermee.

Ron.


hej homeghost,

sorry ik had dit bericht nog niet gezien :oops:
ik ben ook een vreselijke fan van u booten en ik spaar zo veel mogelijk dingen van deze juweeltjes.

het klopt dat deze doos 1:144 is en het word wel ff lastig maar hopelijk word het resultaat goed :)

jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement