Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2023 8:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Hoi Enno,

Dat is lang geleden en wat een heftige tijd heb je achter de rug…. :(
Wel fijn om weer iets van je te vernemen. :brouw:

Om foto’s toe te voegen, kun je werken vanuit het tabblad albums. Deze vind je helemaal boven aan deze website.
Je maakt eerst een nieuw album aan als je geen bestaande meer hebt. Daarna kun je foto’s uploaden naar jouw album.

Bij het typen van een nieuw bericht in jouw topic, verschijnt een camera icoontje aan de linkerkant van je scherm. Net boven je berichtveld. Als je daar op klikt kun je meteen je foto’s invoegen in je bericht.

Groet,
Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2023 14:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
Hoi Peter,

Ik krijg wel een hoop dingen boven het tekstveld maar een cameraatje hoort daar niet bij.
Om precies te zijn begint het met bolt, cursief, underlined, citeer, code, list, list=, [*], img en url.
Daaronder ga=, table, td, th, tr en youtube.

En wat die heftige tijd aangaat, je weet nog niet alles.
Zo werd ik wakker in het AMC in Amsterdam, bleek dat ik geen idee had wat er was gebeurd, ik weet het nog steeds niet wat er circa 3-4 maanden voorafgaand aan de operatie gebeurd is.
Maar dat is nog niet alles, zo bleek ook dat mijn slikfunctie was verdwenen.
Ze hadden me een Trachea Stoma en een PEG sonde voor de voeding gegeven.
Er werd er bij gezegd dat dat voor altijd zou zijn.
Maar aangezien ik dwars ben en ik niet altijd doe wat er tegen mij gezegd wordt ben ik aan de dropjes gegaan.
Toen mijn zusje dat hoorde, heeft ze contact opgenomen met de huisarts en die heeft een verwijzing gegeven naar een logopedist in het ziekenhuis en zie daar: de slikfunctie was weer daar!

Dus binnen twee jaar was ik zowel de Trachea Stoma en de PEG sonde kwijt.
Maar ik ben veel dingen kwijtgeraakt, zoals mijn motorrijbewijs en mijn motoren.
Er werd zelfs gezegd dat ik de modelbouw maar moest vergeten en moest gaan weggeven aan iemand die ze kon inelkaar zetten.
Ik had nog een USS Constitution in de de schaal van 1/96 van Revell voor een 37€ op Marktplaats gekocht en die is in het voorjaar nog afgebouwd door het vrouwtje dat nu ook met de Norske Love bezig is.
Zodra die klaar is gaat ze verder met Cutty Sark, welke ik ook nog steeds heb staan, evenals Lila Dan en Bluenose 2.

Met vriendelijke groet,

Enno

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2023 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
E.F. schreef:
Hoi Peter,

Ik krijg wel een hoop dingen boven het tekstveld maar een cameraatje hoort daar niet bij.
Om precies te zijn begint het met bolt, cursief, underlined, citeer, code, list, list=, [*], img en url.
Daaronder ga=, table, td, th, tr en youtube.

En wat die heftige tijd aangaat, je weet nog niet alles.
Zo werd ik wakker in het AMC in Amsterdam, bleek dat ik geen idee had wat er was gebeurd, ik weet het nog steeds niet wat er circa 3-4 maanden voorafgaand aan de operatie gebeurd is.
Maar dat is nog niet alles, zo bleek ook dat mijn slikfunctie was verdwenen.
Ze hadden me een Trachea Stoma en een PEG sonde voor de voeding gegeven.
Er werd er bij gezegd dat dat voor altijd zou zijn.
Maar aangezien ik dwars ben en ik niet altijd doe wat er tegen mij gezegd wordt ben ik aan de dropjes gegaan.
Toen mijn zusje dat hoorde, heeft ze contact opgenomen met de huisarts en die heeft een verwijzing gegeven naar een logopedist in het ziekenhuis en zie daar: de slikfunctie was weer daar!

Dus binnen twee jaar was ik zowel de Trachea Stoma en de PEG sonde kwijt.
Maar ik ben veel dingen kwijtgeraakt, zoals mijn motorrijbewijs en mijn motoren.
Er werd zelfs gezegd dat ik de modelbouw maar moest vergeten en moest gaan weggeven aan iemand die ze kon inelkaar zetten.
Ik had nog een USS Constitution in de de schaal van 1/96 van Revell voor een 37€ op Marktplaats gekocht en die is in het voorjaar nog afgebouwd door het vrouwtje dat nu ook met de Norske Love bezig is.
Zodra die klaar is gaat ze verder met Cutty Sark, welke ik ook nog steeds heb staan, evenals Lila Dan en Bluenose 2.

Met vriendelijke groet,

Enno


Je komt van heel ver als ik dit zo lees. Wat een verhaal.
Ik heb een foto toegevoegd met wat rode pijlen om mijn vorige reactie te verduidelijken.

photo 592077

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2023 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
photo 592018
photo 592017
photo 592016
photo 592015
photo 592014

Bedankt voor de heldere uitleg en bij deze de foto’s.
Op de onderste foto zie je het vrouwtje dat het schip in elkaar aan het zetten is voor mij.
Ik zit er uiteindelijk maar wat voor spek en bonen bij en geef soms wat uitleg over het hoe en wat.

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 dec, 2023 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Dat ziet er toch heel erg deftig uit. Het is een mooi schip, maar geen makkelijke kit om te maken.
Leuk dat je de foto's verder deelt en ik hoop ook dat jullie samen het schip tot een mooi eindresultaat gaan brengen, de masten liggen er al klaar voor om getuigd te worden. :brouw:

groet,
Pter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 dec, 2023 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
Ze is nu eerst even voor 2 weken terug naar Amsterdam om daar het scheepvaartmuseum te bezoeken en dan de tuigage te bestuderen van de schepen aldaar.

Het is zeer zeker niet een gemakkelijke kit om te bouwen.
Dat zelfde geldt trouwens ook voor de Cutty Sark.

Het is alleen zo jammer dat er spul weggeraakt is bij de verhuizingen.
Zo zijn alle toppen van de masten en de boegspriet weg, evenals het roerbeslag.
Dat laatste wordt nog een groot probleem want het is niet meer los verkrijgbaar.
De masten zijn eigenlijk allemaal in de verkeerde doos terecht gekomen.

Maar we gaan er dus met een 3 weken weer mee verder.

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 dec, 2023 16:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
E.F. schreef:
Ze is nu eerst even voor 2 weken terug naar Amsterdam om daar het scheepvaartmuseum te bezoeken en dan de tuigage te bestuderen van de schepen aldaar.

Het is zeer zeker niet een gemakkelijke kit om te bouwen.
Dat zelfde geldt trouwens ook voor de Cutty Sark.

Het is alleen zo jammer dat er spul weggeraakt is bij de verhuizingen.
Zo zijn alle toppen van de masten en de boegspriet weg, evenals het roerbeslag.
Dat laatste wordt nog een groot probleem want het is niet meer los verkrijgbaar.
De masten zijn eigenlijk allemaal in de verkeerde doos terecht gekomen.

Maar we gaan er dus met een 3 weken weer mee verder.


He wat vervelend, ik begrijp dat dit het e.e.a. niet makkelijker maakt. wellicht een klein lichtpuntje, bij verschillende modelbouwzaken is rondhout en andere maten van verschillende diktes gewoon te koop. Ook beslag zoals scharniertjes of anders is gewoon van verschillende merken te koop. Ik haal het meeste bij hier: https://www.modelbouw-baillien.be/en_US ... okjes-1446
Een goede zaak met uitstekende service en bezorging aan huis! Gewoon een tip die jullie weer wat gerust kan stellen. :roll:

Pter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 dec, 2023 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
Billing Boats zelf hebben ook nog een service voor ontbrekende delen: https://www.billingboats.com/index.php/service
Maar dat Wappen von Hamburg wat jij aan het bouwen bent is ook een mooie schuit.
Dan heb ik het over de lengte.
Maar er staan in de beschrijving van de geschiedenis wel een paar schrijffoutjes: kruidkamer i.p.v. kruitkamer.
Of vervoeren ze daar soms peper en nootmuskaat in? :lol: :lol:

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2024 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 dec, 2008 14:12 pm
Berichten: 244
Woonplaats: Sneek
Na eind december in het ziekenhuis te hebben gelegen met een knappe longontsteking moest ik eerst weer op krachten komen.
Begin maart ben ik voor het eerst weer naar de locatie geweest waar het schip ligt.
Maar dat vrouwtje was er niet.
Daarna is er een paar keer geen rolstoeltaxi geweest omdat men het niet goed had doorgegeven aan de taxicentrale.
Vorige week was het dan toch zover dat de taxi er was en ook het vrouwtje, al was dat voorlopig de laatste keer.
Pas september/oktober is ze er weer.photo 597334
photo 597335
photo 597336
photo 597337
photo 597338
photo 597339

_________________
Houdt zich tegenwoordig maar wat op de achtergrond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement