Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 apr, 2006 14:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
De handcontrole is mi de beste manier om te kijken of de kleur klopt, je heb dan alleen wel 1 vervelnde bijkomstigheid en dat is het feit dat ik je dan kan vertellen of je de figuren in de winter of in de zomer heb geschilderd :lol:

Voor een figuur wat in een winterdio moet komen te staan meng je ook een tipje blauw mee, hierdoor wordt de huidskleur koeler van kleur en heeft meer het winterlichteffect, maar dat terzijde
BErtUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 apr, 2006 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
He bertUS wat doe je dan in de lente en de herfst. :lol: :lol: :lol:

je hebt volkomen gelijk wat wat de nuances betreft, zo kan je ook een onderscheid maken ussen een Deen en een Spanjaart.
Maar ik wou nu even gewoon zorgen dat Antonin, al met een goede start begint. (Eeerst leren gaan voor we beginnen te lopen). Eens hij de basis beet heeft kan hij later "winter" of "herfts" of "lente" kleuren erbij gaan doen alsook de Highlights en de schaduwen.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 apr, 2006 17:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Je heb gelijk, ik draaf weer door, maar goed dat er ook de oudere wijze mannen hier zijn om ons jongen veulens, zo af en toe te temmen
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 apr, 2006 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Bert Takken schreef:
.... maar goed dat er ook de oudere wijze mannen hier zijn om ons, jongen veulens, zo af en toe te temmen
BertUS

Gelukkig dat die jonge veulens er zijn , om ons , die oudjes, uit te dagen van nog meer, nog beter te doen. :oops: :lol: :lol:

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 apr, 2006 23:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Jonge veulens hoe kom je erop :lol: Vandaag weer lekker bezig geweest met de laatste tips van Beagle. Nog even naar de winkel gerend om cadmiumrood licht ook in het arsenaal te hebben. De huid is nu veel lichter en komt meer overeen met je eigen huid, met dichtgeknepen ogen zag ik bijna geen verschil meer. Dat op je hand smeren is een hele goede tip als huid referentie en kan ik iedereen aanraden! Het viel me op dat de verf op het figuurtje ging klonteren naarmate je langer bezig was. Waarschijnlijk doe ik iets fout in het proces :oops:
Morgen weer een dag :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 apr, 2006 9:18 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ging klonteren? das vreemd, olieverf lijft juist mooi glad, tenzij het een reactie oid aangaat met de ondergrond (dus dat de primer loslaat)

Als ik de verf uit de tube heb geknepen, laat ik het meestal even een 10 tot 15 minuten met rust, zodat het even kan uitdampen.
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 apr, 2006 12:43 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Op de foto zijn de klonters goed te zien, op het blote oog en met mijn leesbril op niet. De primer op de hoofdjes is van Tamiya grijs, de kleding is Vallejo verf en daar zit geen olieverf over.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 apr, 2006 12:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb nog steeds de indruk dat je de verf er toch nog te dik opdoet, het moet een flinterdun filmpje zijn

Ik zou anders niet zo snel weten hoe of wat, helaas. Zijn je kwasten echt goed schoon?

Probeer anders eerst even een Vallejo donkergeel over de primer heen te zetten en dan de olieverf
Kijken wat dat doet. Laat de Vallejo eerst wel even een paar uur goed uitdrogen
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 apr, 2006 13:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Ik ga alle verf eraf halen en dan ga ik het op jou BertUs manier doen. De aanhouder wint :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 jul, 2006 22:00 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Ik ben verder gegaan met de truck zelf. Nu zit ik te twijfelen of dit wel de goede manier is om dit truckje te bouwen :? Ondanks dat ik hondsberoerd was wilde ik toch wel iets aan het BCC projektje doen. De airbrush begon tijdens het spuiten te sputteren en dat zie je terug in en bij de achterbak. Ik zie ook nog een aantal sink marks die ik zonder foto niet heb gezien. De kleur ben ik niet tevreden over want die is wel wat donkerde dan ik had verwacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Heren brouwers brand maar los :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement