Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 4:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr, 2006 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 18:47 pm
Berichten: 2039
Woonplaats: hengelo
Ga je hem in of uit geklapt maken? :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr, 2006 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Ziet er echt goed uit Arie! Moet je lak dan nog dunner zijn als dat je normaal spuit?

Tom (die met zijn gmc ook eens moet gaan starten)

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr, 2006 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ziet er netjes uit. Alsof je nooit anders hebt gedaan.
Maar als ik het goed begrijp moet je dus echt nevelen in verschillende dunne lagen, toch?
Hoe groot is nou eigenlijk die uitgeklapte brug?
Ben er wel benieuwd naar.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 apr, 2006 23:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Arie
Ziet er goed uit, maar effe eerst een vraagje, ben je nog van plan met washes te gaan werken, dan zou ik proberen de volgende keer je groen iets meer op t elichten over minder laagjes te spuiten, het lijkt dan of je preshadingeffect overdone is, maar dat verdwijnt zodra je de washes gaat toepassen. Ik neem aan dat je nu nog de binnenkant van je panelen nogmaals gaat oplichten met een lichtere kleur (basiskleur met geel gemixt of nog beter de basiskleur met was flesh gemixt.

Verder, bouw gewoon lekker door, aan de binnenkant even de hull kleuren en dan je loopwerk incl tracks erop lijmen, de bovenkant wordt toch afgedekt dooor de schilden en de rest, ach de washes lopen echt wel lekker door

De stofkleur breng je gewoon op met je airbrush en verdunde stofkleur (buff is een mooie kleur hiervoor) overspray geeft niet dit geeft juist dat opwaaiende effect
BErtUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 apr, 2006 1:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Jee.. wat een vragen allemaal..

Om te beginnen heb ik dus matzwart in de airbrush gedaan, om de donkere banen op de brugdelen te spuiten, die zwart op de "normale dikte" dwz, waarschijnlijk iets dunner dan wat iedereen gemiddeld zo'n beetje doet... ik spuit nogal verdund, vind ik op de één of andere manier wel prettig...

Daarna de olive eroverheen.. als je deze iets meer verdund, dan is het effect beter te controleren, je spuit gewoon net zo lang laagjes weop, tot het effect naar je zin is... in mijn geval dus sterk verdund: Neem in je hoofd dunne verf, verdun dat nog een keer... dan heb je ongeveer waar ik het groen mee gespoten heb.. op deze manier loopt de shading niet meteen helemaal dicht als je eens overspray hebt van een ander gedeelte van het onderdeel..

uitgeklapt is deze brug ongeveer 30 Cm lang... best wel een groot model dus.. zeker voor mijn doen :)

de stand?.. ik denk persoonlijk aan:

Afbeelding

of

Afbeelding

waarbij de onderste eigenlijk wel mijn voorkeur heeft, omdat ik em zo wel heldhaftig vind, alleen wordt mijn diootje dan ongeveer een halve meter lang.. dus qua ruimte is mischien de bovenste foto ook wel leuk.. kan ie in een iets kleiner diootje, en dan hoef ik niet perse de overkant van de sloot er bij te maken.. ( hoewel.. mischien maar beter van wel, anders lijkt het alsof ie in een keer naar Engeland wil..:)

@ BertUS.. Thanks voor de Tips.. als mijn preshading te minimaal is, kan ik em altijd nog postshaden met een druppie Flesh in het groen..

de zijkanten van de brugdekken moeten ook nog gechipt gaan worden.. jaa ik trek alles uit de kast hier.. ik heb er zelf de aanzet toe gegeven met mijn Poll, dus moet ik er maar aan geloven ook.. :).

Ook het Dozerblad zal aardig toegetakeld moeten worden, evenals de Tracks.. waar ik mischien wel weer eens iets geks mee kan gaan doen..

de loopwielen staan al in de matzwart ( de loopvlakken ) de zijkanten moeten nog groen.. maar da's met de aribrush ( <- is ie weer, de Aribrush :) ) wel te doen.. die zullen naderhand ook een stoflaag moeten krijgen.. hier en daar een beetje chippen.. we zien wel hoe ik dat allemaal voor mekaar ga boksen.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 apr, 2006 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding

Zooo.. toch nog even wat kunnen doen vandaag.. de voorste arm in elkaar gezet, en nog wat onderdeeltjes in de primer...

de Brug heb ik met wat Flesh in het groen een postshading gegeven.. vond ik eigenlijk makkelijker dan een preshading.. omdat je het effecht ziet groeien, en de randen zijn wat makkelijker zacht te maken..

ook de onderkant is met deze wat lichtere kleur gespoten.. morgen met een donkerder groen er nog een keer overheen.. 't mag nog iets donkerder.

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 apr, 2006 18:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
OMdat ik nog niet kan beslissen in welke stand ik de Biber ga maken, heb ik weer even wat zitten scratchen.. de "vangarmen" die het bovenste brugdeel geleiden bij het vergrendelen heb ik beweegbaar gemaakt..

Afbeelding

Met een 1mm Messing asje heb ik de armen aan de uitlegger bevestigd, de armen geboord met een boortje van 0.9, dus de as zit er klem in, zonder lijm.. ze krijgen nog wel een drupje SuperGlue om ze te fixeren.

Te zien is dat ik het asje nog wel even op lengte moet maken..

Afbeelding

Hier staan de armen in opgeklapte stand, het asje loopt in de uitlegger door 2 gaatjes die ik met hetzelfde boortje van 0.9 geboord heb, en daarna met een "engelse ruimer" iets opgeruimd heb, zodat het asje spelingvrij kan draaien..

in de opgeklapte stand worden de armen geblokkeerd door de korf die nog achterop de uitlegger komt, in neergeklapte stand kunnen ze nu nog doordraaien naar beneden, maar ik denk dat ik daar nog een paar kleine nokjes van Messing aanlijm.. groefje in de uitlegger zagen, en daar een asje in lijmen en afplamuren.. valt niet eens op, en als je het toch ziet, dan ziet het eruit aslof het zo hoort.

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 apr, 2006 19:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Dit is een ander standje dan de foto's die jij liet zien, misschien ook wel iets om over na te denken :wink:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 apr, 2006 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Dit is een Noorse Biber.. Rare jongens die Noren.. ze hebben al een Dozerblad op hun standaard Leopard1.. deze heeft een heel andere brugleg constructie, de achterste uitlegger is veel groter en langer dan de duitse ( standaard) uitvoering..en ook het Dozerblad steekt verder uit, en heeft de Cilinders uitwendig zitten ( in mijn ogen een oerstomme constructie.. als je een brug moet leggen onder vuur , dus met de luiken dicht is het een klein kunstje om deze tank te "immobiliseren.. met een stevige kei ram je zo de aansluitingen van de cilinders af, en gaat het dozerblad niet meer omhoog.. en staat ie vast..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 apr, 2006 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
even nog geen Foto-updates.. de korf achterop de uitlegger ziet er niet uit in de interpretatie van Revell.. dichte zijkanten.. en geen geperforeerd plaat tussen de buizen van het frame..

ik ga de korf namaken van Stretched Sprue, alleen kost dat even tijd.. 't spul moet goed aan elkaar zitten, eer ik er een volgend onderdeeltje tegenaan lijm.. alleen het frame zonder gaas ziet er al beter uit dan het Revell origineel.. even geduld voor de Foto's..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement