Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 nov, 2014 20:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Op het gebied van uitvoerig merk ik toch enige verdeeldheid.
Niet iedereen heeft een mega berg plakkers om een met de strip gelijkend model neer te zetten.
Daarnaast ik heb het ook al eerder aangegeven, ik heb op zich best interesse in deze GB, mits ik een model kan neerzetten welke gebruikt is in de strip, maar met realistische decals zoals bijvoorbeeld in de doos bijgeleverde.
Ik streef er altijd naar om een naar waarheid getrouwe model neer te zetten, een fictieve BD uitvoering past daar voor mij persoonlijk niet in.
Dus ik zou dit graag opgehelderd zien voordat ik van mij uit groen licht geef of ik wel of niet inhaak.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 nov, 2014 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Geldt ook voor mij.

Ik wil een Bell x-2 maken. In de paar plaatjes die ik heb gezien hangen er 6 oranje raketten onder het uiteinde (!) van de vleugels.

Ik heb de mazzel dat ik zo 6 raketjes met een drup houtlijm onder de vleugel hang voor de foto van de groepsbouw. Maar die gaan er in principe ook meteen weer vanaf. Ik denk dat als iedereen zijn/haar model bouwt zoals je dat zelf voor ogen hebt de meeste deelnemers oplevert en da's wel zo leuk!

Het ziet er wel naar uit dat ik ga meedoen aangezien mijn model voor de huey groepsbouw nog steeds niet binnen is.

:brouw: Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 nov, 2014 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Heb me wel aangemeld voor deze GB bij zimmermaniac, (al even terug) en ook ik ben benieuwd wanneer deze van start gaat. (niet dat ik haast heb, "taking time is the first thing a businessman should do") Ofterwijl: geduld. Wat ik me wel afvraag: @ Jerry Tumbler, ben je een bouwer, strip fanaat of beide?

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 8:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ik ga niet meedoen met deze groepsbouw, dus wellicht heb ik geen recht van spreken, maar is het thema van deze groepsbouw niet "Buck Danny"? Als je dan een vliegtuig bouwt van toevallig hetzelfde type als een die ooit in de strip voorkwam, maar er verder totaal niet op lijkt, dan heb je afgezien van het vliegtuigtype verder maar vrij weinig raakvlak met het thema...

Dan kun je naar mijn idee je Mig of je Bell of wat dan ook beter in je eigen tijd naar je eigen smaak maken.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 8:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 apr, 2014 0:25 am
Berichten: 42
Zo kan het ook: Buck Danny's C45 uit album 'Vlucht naar de Verloren Vallei':

Afbeelding

Uit zelfde album: de Beechcraft Model 18 en de Westland Lysander:

Afbeelding

*******************************

Overweeg: HO2S-1 Dragonfly (uit 'Duel boven Mig Alley'):

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Jerry Tumbler op za 15 nov, 2014 2:16 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 9:05 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
In een van de eerste BD's staat een Hellcat met Corsair-vleugels....
Ik vnd t een beetje zonde om beide toestellen ( die ik wel heb liggen) te verzagen, maar er staat ook een flight Spitfires met britse serials en franse :D roundels. Ik heb even geen plaatje voorhanden hier op mn werk, maar dit is zichtbaar via de link die in het allereerste bericht van dit topic staat.

Ik vind dat wel lachen eigenlijk, net als een met raketten bewapende X-1 :lol:

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 9:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 apr, 2014 0:25 am
Berichten: 42
Charlier en Hubinon waren toen nog niet zo goed gedocumenteerd als Zumbiehl en Arroyo nu, die zelfs een team van adviseurs hebben.
En de inkleurders gaven ten tijde van Charlier/Hubinon ook niet altijd de juiste kleuren: de F9F-2 Panthers had altijd rode brandstoftanks,
klopt ook niet bijvoorbeeld.
Hier pagina met correcties: http://www.salimbeti.com/aviation/comics14.htm

Een B-29 in Buck Danny Classic #3:

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Jerry Tumbler op di 01 maart, 2016 8:39 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Porta schreef:
Wat ik me wel afvraag: @ Jerry Tumbler, ben je een bouwer, strip fanaat of beide?
Goede vraag.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik wel de camouflage en rode sterren uit het stripboek ga aanhouden voor mijn Mig-29 maar ik neem wel de vrijheid decals op realistische wijze erop te doen - als dat niet klopt met de strip, helaas pindakaas, had de tekenaar maar beter naar z'n referenties moeten kijken :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2014 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
tsjopper bob schreef:
Afbeelding


Zo ga ik voor deze. Een witte '3' moet te doen zijn, verder maak ik de heli OOB. Zo veel plaatjes zitten er niet van de heli in dat boek.

Betreffende Buck Danny, ik is leek op dat gebied, maar ik ben ook van mening dat Buck Danny = Buck Danny. Daarmee haal je toch wat extra bouwers in huis. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, toch... ?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 nov, 2014 14:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 apr, 2014 0:25 am
Berichten: 42
Nog niet eerder in een Buck Danny album gezien: de Polikarkov PO-2 tweedekker: KIT.

Jerry Tumbler in een Polikarkov PO-2:
- afb. 1. http://i60.tinypic.com/2elf4sm.png
- afb. 2. http://i60.tinypic.com/imqsmr.png
(Bron: Buck Danny Classic deel 2: ''Duel boven Mig Alley"; gelimiteerde zwart/wit editie, 15 okt. 2014.)


Laatst bijgewerkt door Jerry Tumbler op zo 14 dec, 2014 19:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement