Medebrouwers,
Inmiddels heeft de payhauler behoorlijk wat verwering voor zijn kiezen gekregen. Samengevat:
- allereerst een zwart-bruine wash rond de assen, motor en versnellingsbak om een beetje een olieachtige waas te krijgen
- een behandeling van deze delen met olieverf om het effect nog iets te versterken
- het uitlaatspruitstuk behandeld met roestpoeder
- banden afgeschuurd en opgeruwd
- laadbak met twee ModelMaster metalizer behandeld en gepolijst om een blank metaal look te krijgen
- vervolgens de laadbak weer 'verroest" met mistcoats blanke lak waarin verschillende roestpigmenten werden gestrooid, geborsteld en gewreven
- met pigment in een krijt-tint de hele truck stoffig gemaakt door te wrijven
- met een mix van krijt-pigment, vulmiddel en blanke lak een papje gemaakt
- met dit papje en met meer of minder water in verschillende diktes de aangekoekte laag aangebracht op het chassis en onderkant door te smeren, stempelen, vegen en kliederen
- verschillende krijt-tinten Tamiya verf gemixt, aangemaakt met blanke lak en verdunning en héle dunne stoflagen
- achterkant van de truck en laadbak met heel veel hele dunne laagjes gespoten om extra stoffig effect te krijgen
- de laadbak kan verwarmd worden dmv uitlaatgas welke dan door de dubbelwandige bak wordt geleid ipv door de uitlaat aan de zijkant. Rond en boven de aansluiting van uitlaat en laadbak roet aangebrach omdat het daar nog wel eens wil lekken. Ook roet rond de uitlaat achter het voorwiel en achteraan de laadbak waar de uitlaatgassen weer worden afgevoerd.
plaatjes:
mvrgr,
Rolf