Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 aug, 2023 14:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Bouwverslag Nr. 10

Beste bouwers,

Het gaat allemaal langzaam, maar zeker, het geheel begint toch vorm te krijgen.

Na het vorige verslag, ben ik verder gegaan met de aanhanger, de spatborden hebben nu ook hun groene kleurtje gekregen. Ook heb ik gelijk de trekhaak een klein stukje korter gemaakt, dat viel toch
wel op, dat ie aan de lange kant was. Het verfwerk is nog niet helemaal klaar. Dat komt wel in een later stadium.
Zoals bij de Mack, moeten er nog een hoop details aangebracht worden, maar ik vind het prettiger, eerst maar de grote lijn klaar te hebben.

Ja, toen moest het hoofdstuk huiven of huifen ? :) worden aangepakt. Gelukkig kon ik ook hier weer gebruik maken van eerdere ervaringen. Dus ben ik begonnen met vele dunne plasticstrips te zagen om daar een frame mee op te bouwen. De afwerking is maar rudimentair, je ziet er later toch niets meer van, het dient als basis om de dekzijlen erover heen aan te brengen.

Dat ging allemaal redelijk vlot, hierna heb ik het weekend doorgebracht met het echte fröbel werk, papierstroken knippen en plakken met vloeibare Velpon. Het is gewoon een geduld werkje, wel met het nodige nadenken, hoe alles moest komen. Daarbij gaat het vooral om de lijnen, waarmee de dekzijlen zijn vastgezet. Ik heb gepland, dat ik ze apart op een strook papier ga lijmen, zodat ik ze later aan de koperen oogjes kan vastzetten. Hoe dat zal gaan weet ik nog niet, maar het lijkt me geen grote opgaaf. Hoogstens weer een hoop priegelen.... :lol:

Enfin, ik heb wat impressie- plaatjes geschoten, zodat jullie kunnen zien, hoe de combinatie er nu bij staat:

photo 585078

photo 585080

photo 585081

photo 585079

photo 585082

Op de foto's lijkt het of dat de aanhanger lager is, dan de Mack, maar dat is niet zo, het blijft altijd een beetje behelpen, met het binnen fotograferen.

Op naar het volgende verslag,

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 aug, 2023 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 maart, 2008 13:55 pm
Berichten: 536
Woonplaats: Westfriesland
John,
Ten eerste, ik vindt het rete knap als iemand een model neerzet die niet rechtstreeks uit de doos komt. Daar neem ik altijd mijn petje voor af.
Ten tweede, altijd mooi als er weer een USA truck gemaakt wordt.
Maar mag ik een puntje van verbetering aandragen? Je hebt de triangel ingekort, en dat is jammer. Beter was geweest als je de vangmuil onder de bakwagen naar voren had geplaatst en de triangel op die lengte had gelaten. Maar waarschijnlijk laat je het nu zo zitten. :?
Maar voor de rest vind ik het er prima uitzien, en met die huif gaat het ook wel lukken. Ga zo door. :D

_________________
Ervaring krijg je pas, net nadat je het nodig hebt gehad!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 aug, 2023 19:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Is het Vinnie of Gerard...:-)

Bedankt voor je reactie !

Ik was blij met je opmerking, ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb alles nog eens goed bekeken, de vangmuil naar voren verplaatsen gaat niet, het chassis biedt daar geen ruimte voor, dan kom ik ook in de
knel met het rek voor de reserve band. Dus maar nog eens kritisch naar de triangel gekeken. Dat kon wel wat beter, dus de boel afgezaagd en een nieuw frame en een fractie langer gemaakt.
Het zit nu ook meer horizontaal, wat er dan ook beter uit ziet..

Dus bedankt voor je nuttige suggestie... :wink:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 aug, 2023 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Knap stukje werk uit het niets, mag ik wel zeggen....... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 aug, 2023 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 maart, 2008 13:55 pm
Berichten: 536
Woonplaats: Westfriesland
JohnH schreef:
Is het Vinnie of Gerard...:-)
Met vr.gr.
JohnH

Het is Vinnie, maar die was hier al op het forum. Heb ik mijn 2e doopnaam er maar achter geplakt. :D
Maar in het echt is het Vincent. :brouw:

_________________
Ervaring krijg je pas, net nadat je het nodig hebt gehad!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2023 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Wat een knap staaltje scratchwerk! Wederom schitterend om te zien.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2023 13:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Bedankt V.J. ! :D

Ik ben nu druk bezig met de touwtjes aan de huif .....een oefening in geduld ... :roll:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 aug, 2023 17:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
geweldig , kan niet anders zeggen
beetje laten versloffen om te kijken
maar nu weer meer tijd om te kijken , zeker naar deze mooie mastodont
wat betreft de wielen [ beetje laat maar .... ] ik heb toen een redelijke voorraad aan geschaft , mack spaakvelgen alsook de autocar
nu ga ik weer eens verder met alle projecten die stil gevallen waren
blijf zo door gaan
photo 466297

koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 aug, 2023 13:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Koos,

Mooi, dat je weer wat meer tijd hebt voor onze hobby !

Ja, ik ken de produkten van AIHT, ik had ergens gelezen, dat men met het bedrijf gestopt was en de boel verkocht had ?
Ze zijn geloof ik, nog wel te krijgen, maar voor dit model, zag ik wel mogelijkheden, zelf wat te maken.

Waar ik meestal tegenaan loop, zijn de gewone standaardbanden. Aangezien ik wel nieuwsgierig was, hoe het werkt met resin gieten, ben ik daar maar eens mee begonnen.
Velgen zijn voor mij niet zo'n probleem.
Ik snap je opmerking, k ben het wel met je eens, ik had op de banden van de Mack, wat mooier profiel willen hebben, enfin, ze hebben in ieder geval de juiste afmetingen.
De volgende keer, maar wat beters verzinnen.... :D

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 aug, 2023 11:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
hallo john , niks geen commentaar op de wielen , vind het knap om ze zo zelf te gieten
wat bereft AIMT , dave natale had alles verkocht , de mallen etc , kort daarna is hij overleden en degene die het overgenomen had kwam zijn verplichtingen [ ineens ] niet meer na
de familie heeft via de rechtbank alles terug gevorderd , wat dus gebeurt is , hoe of wat of het weer terug op de markt komt is koffiedik kijken
keystone die alles zou voortzetten is er gelijk mee gestopt , had zelf hele mooie 3d print opleggers ed gemaakt , tankers waar bij je zelf de chassis ed moet maken enz enz , jammer dat het zo moet gaan
er zijn wel geluiden dat hij binnenkort weer opstart maar dan in canada en een andere naam , dus ben benieuwd
zal binnenkort weer eens wat plaatsen
groeten koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement