Bouwverslag Nr. 13
Beste brouwers,
De eindstreep is bereikt !....
Na de uitgebreide houtje- touwtje klus, kon ik me bezig houden met de vele kleine details en dat waren er nog aardig wat.
Eerst heb ik de huifen in de juiste kleur geschilderd, inderdaad met de kwast, hier viel niets af te plakken met al die draadjes.
Na het verfwerk, had ik al het beeld, wat ik voor ogen had.
Verder met het gebeuren onder de motorkap. Uit foto's kon ik niet veel onderscheiden, wel kreeg ik de indruk, dat alles er een beetje rommelig uitzag. Dus moest ik hier wat improviseren.
Wat me ook opviel was, dat net als in Duitsland, men op het dak een verlichte driehoek voerde voor de aanhanger. Dus dat heb ik ook maar op mijn model aangebracht.
De nummerplaten waren ook wel apart, de oude variant per provincie, ik heb maar voor een fictief nummer voor de provincie Zuid-Holland gekozen.
Passend voor die tijd, was ook het douane bordje, eigenlijk de voorloper van de T.I.R. platen. Deze werden gebruikt , zover mijn kennis reikt, voor hetinternationale goederenvervoer binnen Europa.
Na het vastlijmen van de spatborden voor de achterwielen, was de Mack wel klaar.
Op het plankje boven het cabinedak, heb ik nog een stuk opgerold reserve zeil aangebracht. Een stukje geschilderd tissue- papier en twee riemen, deden de trick.
Wat ik ook nog ontdekte op de foto's, was, dat de aanhanger met kettingen, gezekerd waren aan de trekker. Een detail ,wat ik me ook nog in het echt kan herinneren. Het was wel lastig om kettingen op schaal te vinden. Uiteindelijk vond ik op zolder nog wat bruikbaars, het was wel lastig om ze netjes zwart te schilderen. Ik moet ze nog hier en daar bijtippen.
Als laatste heb ik de nodige luchtslangen voor de lremmen op de aanhanger aangebracht.
En, toen was de combinatie wel klaar.
Tijd voor de eindfoto's, ik hoop, dat jullie weer plezier hadden in mijn bouwklus en het verslag en misschien nog wat inspiratie hebben opgedaan.
Met vr.gr.
JohnH