Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2023 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Afgelopen paar weken heb ik de Kenny helemaal kunnen afwerken wat modelbouwen betreft. Het enige wat nu nog moet gebeuren, is de verwering van de neus, cabine en badkuip, wat opzich een flinke klus zal zijn. Dit zal de komende 2 weekenden gebeuren.

Hier nog wat foto's van het afwerken.
Even het bracket systeem bekeken voor de uitlaat buizen.
photo 592063 photo 592064


Ik heb grotendeels gebruik gemaakt van de foto etched onderdelen in het CTM setje. Enkele aanpassingen heb ik wel gedaan, om het iet of wat te doen lijken zoals het op de referentie foto's in mijn vorige post is. Hier heb ik wel geen foto's van genomen blijkbaar :?:
Niks aan te doen. Eenmaal tevreden met de brackets, ben ik overgegaan op het installeren van de hitteschilden, en het verchromen van de pijpen.
Eerst opnieuw goed blinkende zwarte ondergrond, en dan pas het chrome er over.
photo 592065


Dan nog voor de achterspatlappen ging ik gebruik maken van andere steunen, en spatlapjes van echt rubber/vinyl, maar vond nergens de zwarte versie met het kenworth logo op..
Uiteindelijk toch de spatborden en brackets uit het CTM setje gebruikt. Ik was van mening dat deze niet zo naar mijn zin waren, maar na het zien van verschillende referentiefoto's, toch maar besloten deze er aan te hangen.
Het Kenworth logo heb ik uitgesneden uit de decal, is beetje schots en scheef uitgekomen, misschien dat ik nog nieuwe logo's uitprint.
photo 592067

photo 592066


Verder ook nog wat nic-nacs geplakt aan de cabine, zoals spiegels, luchtfilters, lampjes, deurhendels,...
Hier het eind resultaat voor we verder gaan met verweren. Alles is aaneen geplakt en afgewerkt nu.
photo 592070

Bracket assembly
photo 592068

photo 592071

photo 592073

photo 592072

photo 592069

en het motorcompartiment ook afgewerkt
photo 592076


Dan heb ik nog een vraagje,
De neus sluit net niet helemaal aan op de cabine, met wat lichte druk op de neus, valt deze wel mooi op zijn plaats.
photo 592075

photo 592074

Veel kan ik hier niet aan doen zeker? Tenzij de neus vastlijmen, maar dat wil ik eigenlijk niet..
Iemand tips hoe ik zoiets best aanpak?

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2023 21:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Kevin,

Mooie dumper geworden, netjes gebouwd, eigenlijk zonde om hem te verweren ... :D

Het probleem met de motorkap, eerst maar proberen vast te stellen, waarom ie niet mooi aansluit, scharnieren aan de voorkant o.k. ?
De verf an de binnenrand van de kap en de rand van het schutbord niet te dik ? Als laatste : de binnenkanten van de spatborden sluiten goed aan op het chassis ?

Ik denk, dat je als oplossing, binnenrand van de motorkap wat dunner moet vijlen, vooral aan de ronde zijkanten.

Succes, ik hoop, dat mijn ideëen wat helpen .. :wink:

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 dec, 2023 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Citaat:
Mooie dumper geworden, netjes gebouwd, eigenlijk zonde om hem te verweren ... :D

Dankje!
Ik heb het ook al zitten denken :roll:
In mijn 1e post in dit topic zei ik:
Citaat:
Ik ga de kit trouwens bouwen zoals die op de doos staat

Het was origineel niet mijn bedoeling zo diep te gaan met de details en aanpassingen, en dit meer een projectje ging zijn om het verweren onder de knie te krijgen en te oefenen..
Maar ja, je kent dat he, je begint met bouwen, "ooh dit kan ik wel verbeteren".. En eenmaal je daar aan begint :lol:
Citaat:
Het probleem met de motorkap

Bedankt voor de tips, ik wil er eigenlijk zoveel mogelijk afblijven nu die zo mooi in elkaar zit.. Maar ik ga toch voor een oplossing proberen zoeken voorzichtig.

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2023 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 aug, 2021 19:36 pm
Berichten: 58
Met het verweren achter de rug nu, denk dat ik kan zeggen dat de Kenworth Dumper is afgewerkt na een jaar en een paar weken geknutseld te hebben.
Voor de motorkap heb ik een beugeltje beetje verplaatst vooraan en die klapt nu veel beter dicht en sluit goed genoeg aan op de cabine.
Ik heb flink genoten van deze bouw! Nooit gedacht dat ik zo ver ging gaan met aanpassingen enzo.

Anyway, hier de eindfoto's!
Dit is waarop ik me los heb gebaseerd:
(source: The Complete Guide to Truck Modelling VOLUME 2 (by Jan Rosecky, published by Canfora))
photo 592828

Met dit als eindresultaat
photo 592834

photo 592839

photo 592838

photo 592836

photo 592837

photo 592833

photo 592832

photo 592831

photo 592829

photo 592835

photo 592830

Ziet er vrij netjes uit al zeg ik het zelf :brouw:
De binnenkant van de kipbak is heel goed uitgekomen!
Het enige waar ik nog niet zo zeker van ben, zijn de motorkap en zijn front fenders.. Ook denk ik dat het chassis niet 100% recht is, waardoor de bumper en motorkap niet echt goed overeenkomen..
Maar, wat vinden jullie?

Als laatste nog even wat ik allemaal over heb na de bouw:
photo 592841

photo 592840

Best nog veel overschot! Een volledige slaapcabine, en vijfde wiel setup voor een losse trekker.
Ook de volledige chromen beplating voor de kipbak, wat ik best gek vind dat deze dubbel zat in de kit. Misschien productiefoutje?
Verder nog wat extra materiaal zoals dieseltanks en chromen bits and pieces, decals en wat overschot van de CTM setjes.

Dit was het dan alweer voor deze bouw! Tenminste, als ik de motorkap niet nog eens opnieuw ga aanpakken..

Dank voor jullie aandacht en de tips en tricks!
Ik hoor heel graag wat jullie er van vinden! (zowel goede als slechte feedback is van harte welkom!)

_________________
Kevin



Mijn projectjes

Someone once told me: "Be just like a duck.. Stay smooth on the surface, but paddle like the devil underneath!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 dec, 2023 9:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
DubbelDraaiDeur schreef:
Ziet er vrij netjes uit al zeg ik het zelf :brouw:
De binnenkant van de kipbak is heel goed uitgekomen!
Het enige waar ik nog niet zo zeker van ben, zijn de motorkap en zijn front fenders.. Ook denk ik dat het chassis niet 100% recht is, waardoor de bumper en motorkap niet echt goed overeenkomen..
Maar, wat vinden jullie?


Persoonlijk vind ik de scheefstaande bumper niet hinderlijk. Het past eigenlijk wel bij het soort werk waar deze voor wordt gebruikt, en gezien het soort schade dat sommige vergelijkbare trucks in de echte wereld hebben (deuken, kromme delen, opgekrulde dekken, etc.) , valt het allemaal wel mee.

Aangaande de verwering, wellicht dat de top van de motorkap wat te veel glanst. Dat is nou eenmaal een plek waar veel stof zal neerslaan. Verder ziet hij er goed uit. :D

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 feb, 2024 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 nov, 2012 12:58 pm
Berichten: 334
Woonplaats: Emmeloord
Hi,

Ik kan het niet helpen, maar ik vind hem GRUWELIJK MOOI!!!!!!



M.vr.gr.
Jan

_________________
-> Have a nice day!
-> Al doende leert men
-> Niet geschoten is altijd mis!!!

Overzicht van mijn projecten op dit Forum
Mijn Modelbrouwers Foto-site
Kijk gerust eens rond op mijn modelbouwwebsite: https://modelbouwjan.jouwweb.nl/

Het enige wat de geschiedenis ons leert, is dat de geschiedenis ons niks leert!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement