Hallo brouwers!
Nu de FLA ten einde is, alleen de grill nog goed laten drogen en er dan op zetten, is het nu zo zachtjes aan tijd om de volgende AMT ombouw te tonen.
Het gaat deze keer om de Freightliner FLB, deze cab is ook in resin te bestellen, maar vond bij het inspecteren van de foto's de kwaliteit van de cabineniet helemaal "je van het".
Het zelf ombouwen is niet aleen leuker, maar in mijn geval ook de betere keuze.
Nou heren, het gaat om dit apparaat....
Bron: Hank Truck Pictures.
Deze keer heb ik de cabine beter onder de loep gehad en heb bij deze dan ook de kleine schoonheidsfoutjes van de FLA getekkeld.
Om te beginnen heb ik het chassis in elkaar gezet en de originele dwars spanten versmald.
Daarna het veerpakket van de Peterbilt er onder gezet en de Pete emblemen er af geschuurd.
Dit laatste was achteraf gezien niet nodig geweest, want ik kwam een foto tegen van een Freightliner, waarbij het Peterbilt verenpakket er onder zat, waarop nog gewoon de Peterbilt aanduiding op zat.
Het chassis is bij deze ook 15mm ingekort en de meeste details van het chassis en cabine komen van de site Purple Wave Auctions.
Hiermee kan ik een hoop details bekijken en in dit model terug vertalen.
Hieronder de ombouw van het veren pakket...
En de uitlaat toren met aan de andere zijde de connectors voor de trailer....
En natuurlijk de pomp voor het kantelen van de cabine....
En een plaat tussen het chassis waar straks de CTM achterlicht set op komt te zitten.
Dan waar jullie natuurlijk op zitten te wachten......de cabine.
Deze keer wordt de gehele cabine opnieuw gerivet, deze keer een maatje kleiner, 0,5mm, want ik vond 0,6 eigenlijk nog nét even iets te fors voor een 1/25 model.
De kleine ruit in de rechter deur heb ik deze keer ook wat rechter uitgevijld en met een heel dun asje het zogenaamde deur scharnier gesimuleerd.
Aan de voorzijde is het bovenste gedeelte onder de voorruit met een strip verlengd en gladgeschuurd.
De grenslijn van het bovenste/ en het onderste gedeelte van het frontje, is hiermee dan ook verlaagd.
Aan de andere zijde alles dicht geplamuurd....
En wat het uiteindelijke gezicht geeft, de grill met de koplampen.
De korte tanken zitten nu op de FLA, en heb voor deze de langere tanken geresserveerd.
Dan de rivets op de achterwand, die nu wél precies zoals bij de echte zitten en het begin van de éérste zijkant.
De accubak komt buiten de cabine te zitten en zoals jullie nu zien, de langere tanken....
En even een voorlopig totaalbeeld.
Ja heren, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Deze zal ook weer de zijfenders en de kunststof bumper krijgen.
Tot de volgende maar weer!
Hermann.