Bouwverslag Nr. 8
Beste mensen,
Er is weer een stukje bouwwerk klaar.
Eerst maar het spuitwerk. Dat liep natuurlijk niet allemaal vanzelf. Ik had dus een blikje mooie blauwe turquis achtige kleur, alleen bij de eerste spuitbeurt bleek de verf nogal dik te zijn.
Gelukkig ging het eerste deel, het chassis wel goed, maar de cabine en de motorkap delen....maar zo, zo...
Wonder boven wonder kon ik de opgedroogde verf er redelijk makkelijk weer af krijgen, hoewel de hechting niet slecht was. Enfin, na een tweede poging met wat meer verdunning ging alles stukken beter.
Alleen het boven deel van de motorkap vertoonde weer stof. Dit onderdeel kon dus weer voor de derde keer over. Maar de aanhouder wint, eindelijk alles netjes in de goede kleur.
Gelijk hierna de spatborden zwart gespoten, zit ook wel hier en daar een stofje, maar dat zie je haast niet. Hier kan ik misschien nog wat poetsen om het nog wat gladder te maken. eerst de verf maar goed uit laten harden.
Het resultaat:
Voor de volledigheid, hier het plaatje, waar mijn idee voor de kleur vandaan kwam, het is wel niet hetzelfde type, en ook de velgen worden bij mij rood, maar dit wordt het zo ongeveer.
Het was even puzzelen met bouwen, wat nu eerst moest gebeuren. Eerst heb ik de radiateur vast op het chassis gelijmd. Hierdoor kan ik bepalen waar de cabine op het chassis moet worden bevestigd. Dit is wel belangrijk om bij de motorkap zo klein mogelijk naadje te krijgen.
Hoofdstukje cabine en het interieur. Ik heb besloten, maar eerst het interieur in de cabine te plaatsen, voordat deze vast op het chassis gaat. Het werkt allemaal wat makkelijker.
Ik had al wat verschillende dingetjes gemaakt, dus nu alles compleet gemaakt. Zoals ik al wist, gaat hier knap veel tijd in zitten..
.
Het zijn allerlei frutsel etc. Veel tijd besteed om de schaarse interieur foto's te bestuderen, wat er allemaal bij deze truck in de cabine zit. En dat was aardig wat. Ik heb mijn best gedaan om het stuurtje zo mooi en natuurgetrouw te maken, lijkt nu wel aardig op het orginaal. Ook in de klokkenwinkel ging veel tijd zitten, maar ja, ik vind dat gewoon leuk, om alles zo mooi mogelijk te maken, je ziet er bij open portieren toch redelijk veel van. Over portieren gesproken, een aardig detail, er zit een lederen kaartentas aan een portier.
Voor zo ver ik kon zien, zit er één versnellingspook op de vloer, maar wel 2 aparte hendels voor de bediening van en aparte aftakking van de versnellingsbak, plus ëén voor het differentieel. ?
Ook de handrem is nu klaar, het zilveren dingetje is de kachel, die wordt ergens onder het dashboard geplaatst.
Het priegelwerk:
De volgende stap, het interieur inrichten, dan kan eindelijk de cabine op het chassis. En kan ik verder met de spatborden voor, dan weet ik gelijk hoe de voorwielen moeten komen. Maar dat komt allemaal nog.
Met vr.gr.
JohnH