Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 19 feb, 2020 22:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 dec, 2019 19:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 dec, 2017 6:59 am
Berichten: 11
van Hattem schreef:
Dank u heren, de lift as werkt. De uitvoering van de cilinder is niet helemaal zoals bij de echte, maar ik ga er vanuit dat jullie dat niet verder vertellen... :wink:

@Rolf, de aanhanger wordt een tandem asser.

Gr. Zeger

photo 491738

photo 491737

photo 491736

photo 491735


I'm sorry to write this in English but I don't speak your laguage and have to rely on google translate to be able to understand what's written here.
I'm following this build closely and I'm impressed of your work with this model (and all others you have built for that matter) and the attention to detail you have on your builds.
I grew up with these trucks and as I might have mentioned before the cabs for most of the Volvo trucks are made here in Umea where I live as Volvo bought the Nystrom cab factory in the 60's.
I noticed that the rear suspension you have built isn't exactly right as I haven't seen that type of axle lift on any Volvo truck.

The most used axle lift system for a spring bogie is this.

https://www.youtube.com/watch?v=BCZgnu0k9go

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Images borrowed from the reference library here on the forum here https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 72&t=12769

Before that Volvo had an older lift with a triangular link and hydraulic cylinder on each side of the frame.

https://images12.fotki.com/v1226/photos ... _3k-vi.jpg
Unfortunately this is the best picture I could find.

I'm following your builds closely and you do very good work.


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op zo 01 dec, 2019 19:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Foto omgezet naar link ivm te groot. max 1024 px wide


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 feb, 2020 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1848
Woonplaats: Tiel
Hakan, as an example I used a drawing of an old Volvo and a number of photos that I found on the internet.

photo 497799

photo 497797

photo 497798

Zo, het is lange tijd stil geweest rond deze Volvo, maar dat wil niet zeggen dat ik niets heb gedaan. Terwijl de cabine in Tsjechië gereed werd gemaakt voor productie heb ik nog het één en ander aan het chassis gedaan.

En dus hier een paar foto's hoe hij er nu bijstaat. De cabine is dus nu de resin kit met photo etched onderdelen van Czech Truck Model Accessoires, de wielen van KFS en de rest gewoon zelfbouw.

Gr. Zeger

photo 497800

photo 497801

photo 497802

photo 497803

_________________
Bezig: Ginaf HD5395TS Mining truck - Volvo N88


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 feb, 2020 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2672
Woonplaats: Hank
Hoi Zeger,

Is een erg mooie resin kit geworden met alle details onderdelen erbij.

Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 feb, 2020 1:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 dec, 2017 6:59 am
Berichten: 11
van Hattem schreef:
Hakan, as an example I used a drawing of an old Volvo and a number of photos that I found on the internet.

photo 497799

photo 497797

photo 497798



That suspension looks pretty much like the one Scania used for many years except for the lift system for the rear axle, and yes Volvo used that system too at some time before they went over to the system I gave example of.
I was just thinking about your solution of lift system for the rear axle, this type of suspension with one drive axle and a support axle with a balance beam and common leaf spring will only work if the support axle is free from any obstruction, so if the hydraulic cylinder for the axle lift is rigidly attached to the rear axle itself the axle will not move freely as it should when it's lowered.
All lift systems I know of for this type of suspension are not attached to anything in the suspension so the rear axle can move freely, and the lift system arm/beam only push against the front part of the balance beam where the rear part of the leaf springs are attached to push down the drive axle so the rear axle will lift.


Never the less, I really like your builds and are very impressed with your work as it's outstanding and I follow them closely...I only wish I could build half as good.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement