Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 11:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 239 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2019 15:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 aug, 2013 9:24 am
Berichten: 59
Mooi stukje vakwerk Zeger om dat zo te krijgen! Maar dat zijn wel de details die het nog realistischer maken.

Gr. Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2019 0:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
ziet er allemaal weer erg goed uit Zegger en zeg nou zelf!! scratch is scratch he.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2019 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Ook ik heb een deel van de feestdagen maar nuttig besteed door nog wat details aan de Volvo toe voegen.

Allereerst de AdBlue tank verder afgemaakt want daar moest aan de voorkant nog twee verdiepte profielen worden ingeschuurd en er moest ook nog een dop op natuurlijk. Die dop zit nog los want die moet straks blauw worden en de tank zelf wordt zwart en op deze manier hoef ik niets af te plakken.

Daarna alvast de hydraulische leidingen die naar de bak gaan, onder het hulpchassis gelegd en als laatste de uitlaatbocht welke vanaf het roetfilter naar de einddemper gaat voorzien van isolatie aan de buitenkant. Bij de echte zit daar ook isolatiemateriaal omheen en ik heb dat proberen na te maken door dun nylongaren er omheen te wikkelen.

De rest van de hobbytijd heb ik tenslotte achter de computer doorgebracht om een tekening te maken van het hitteschild wat m de einddemper heen moet komen.

Gr. Zeger

photo 464891

photo 464892

photo 464893

photo 464894

photo 464895

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2019 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Kunstig werk weer Zeger, mooie tekening van het hitteschild en een mooie vinding van die garen om de uitlaatpijp.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2019 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Schitterend om al die details allemaal te zien Zeger :brouw:

Ben alleen wel benieuwd wat voor materiaal je gaat gebruiken voor het hitte schild.
Dun styreen of laat je het in PE materiaal maken? En mocht je dun styreen gaan gebruiken ben ik benieuwd hoe je al die ovaaltje erin krijgt. :wink:

Eddy.

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2019 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi Zeger, je bekende kwaliteit dus weer een pareltje.
Ik heb niet alles gevolgd maar zie nu de worsteling met het hitteschild.
Je zou via FB Olivier Sudi kunnen vragen om het in PE te maken, wellicht heb je zelf wel iemand.
Succes.

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 19:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Citaat:
Zo op het oog lijkt het niet zo'n lastig deel, maar het was best wat werk om die vierkantjes netjes te krijgen. Voor het mooie zijn ze nog iets te diep, want ik heb hier styreen van 0,25 mm voor gebruikt. Maar met dunner styreen van 0,1 mm kreeg ik het niet voor elkaar. Ik zal dus straks, als ik zover ben, proberen om ze met verf wat op te gaan vullen.


Mocht je er nog wat aan hebben, ik liep vanmiddag langs mijn vrachtwagen, zag de uitlaatdemper en moest toen aan dit topic denken. Nu ziet de uitlaatdemper bij mijn Volvo er iets anders uit dan bij jouw Volvo FMX maar ik ga er vanuit dat ze qua idee hetzelfde zijn opgebouwd.
De vakjes zijn zo'n 3-4mm diep en dat is omgerekend ongeveer 0,15mm. Ook zijn de randjes mooi afgerond.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2019 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hoi Zeger,
Blijf het steeds weer verrassend vinden hoe je bepaalde dingen met bepaalde materialen en technieken aanpakt.
Dacht dat de groene Ginaf van je al niet meer te overtreffen was maar deze Volvo gaat daar zeker verandering in brengen.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2019 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dank je jongen. Eerst nog maar even over dat hitteschild. De bedoeling is om dat van PE te laten maken en ik heb al contact met iemand daarover. Dus ik hoop dat dat gaat lukken.

En dan de vorderingen, want die zijn er ook. :)

Aan de rechterkant, tussen as 2 en drie hangt de hydrauliektank voor de kipper en die heb ik deze week gemaakt. Achter die uitsparing aan de zijkant kom dan later nog het oliepeilglas.

Tussendoor, wanneer dat lag te drogen, heb ik aan de onderkant van de bak de laatste verstevigingsbalken gemaakt. Daar rest nu alleen nog het mechaniek om de achterklep te openen en te sluiten.

En als laatste ben ik nu bezig met de details aan de brandstoftanks zoals tankbanden en de vuldop. Alle onderdelen aan de buitenkant van het chassis hangen er nu nog los aan, want de definitieve montage kan pas nadat alles is is gespoten.

Een paar plaatjes maar weer....

Gr. Zeger

photo 465187

photo 465188

photo 465189

photo 465190

photo 465191

photo 465192

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2019 15:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Heeerlijk die winter, wordt er lekker gebouwd...... :wink: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 239 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement