Het klopt inderdaad Jeroen, als er kleuren in het spel komen gaat je model leven. Wat betreft het rood heb je eigenlijk wel gelijk. Het is een soort vaal terracotta rood, volgens de bouwbeschrijving Humbrol 82 Orange Lining. Ik heb deze kleur maar aangehouden. Net als het groen van de cabine, ook zo'n vreemde kleur, maar dat is ook volgens de bouwbeschrijving.
Beiden geven een iets andere look aan het model dan 'normaal' rood en groen wat je meestal ziet
. Daar ben ik dan weer wel voor te vinden, net iets anders dan anders
.
De laatste weken wat kunnen verder werken aan de Moose Killer.
Na het leidingwerk tijd voor primer op het chassis. Ik gebruik graag Tamiya Fine Grey uit een spuitbus. Dekt goed, spuit lekker en je krijgt een perfecte onderlaag:
Ondertussen nog wat verder gewerkt aan de interieur kuip. Achter de Cummins hangt een Spicer 16-speed versnellingsbak. Deze werd normaal uitgevoerd als een twinstick, dus met 2 poken. Eén voor de hoofdbak, en één voor de tussenbak.
Echter, de Spicer bakken kunnen ook uitgevoerd worden met een airshift. Dan heb je maar één pook met daarop een schakelaar met 4 of 5 standen.
Tegenwoordig zijn alle Spicers met airshift.
Aangezien ik de airshifters al op de bak had gelijmd, heb ik er een airshifter van gemaakt. Eén pook dus met de grote blauwe knop als kenmerk.
De badkuip eens passen op het chassis:
En dan is het tijd om de airbrush in stelling te brengen.
Chassis in Coal Black, en de cabine een vaal groen:
En uiteraard, voor de foto's, een dryfit:
Tot de volgende.
gr
Eddy