Hallo beste brouwers!
Wederom bedankt voor jullie reacties en interesse!
"Dit topic zal geen snel opvolgende updates hebben"....tja...
.....ik moet toegeven dat het erg moeilijk is om van dit project af te blijven.
De inhoud zogenaamd bekijken gaat nog wel, maar ik maakte de grote klassieke fout om alvast 1 onderdeel, het dak, er uit te knippen zodat ik het kon bekijken en voelen, proeven......proeven????
, en kijken hoe ik dit onderdeel moest verbouwen.
...stom... stom ... stom. want nu was de drempel om meer los te halen opeens verdwenen, want ja....als er 1 onderdeel los is....ach waarom niet de rest bekijken....want je moet ten slotte ook de pasvorm testen.....toch?
Goed, nu probeer ik iedere keer een legitieme smoes te verzinnen om maar vooral met de MP4 door te gaan.
Het 1e excuus......de MP2 en3 hebben de remschijven en de remklauwen gekregen, dus dat vind ik op zich wel een goede.
De North Benz heb ik ook weer vast gehad.....
.....
omdat ik een paar stickers kwijt was en met driftig zoeken deze weer eens tegenkwam, dus hij heeft de aandacht.....de laadkleppen waren trouwens ook al gemaakt.
, en de Fuso???...jaaaaahhh túúúúúrlijk zijn we deze niet vergeten, ook deze heeft natuurlijk mijn aandacht, maar die vergt wel de volle concentratie........zucht......en zo weet ik ze nog wel meer te verzinnen.
Goed....eeehhhmmm ja, ik heb helaas weer wat gefreubeld, deze keer de luchtveren voor de achteras.
Nu was dit geen grote opgave, en kon nu even bij de MP3 en natuurlijk bij de MP2 even kijken van hoe of wat.
Zie je wel, maar goed dat deze nog niet af zijn.
De hoogte is bepaald en kom op zo'n 34,5 mm chassishoogte.
De bandjes steken net boven het chassis uit en hiermee is dit de perfecte hoogte, want dit zie ik op alle referentie foto's terug.
Gewoon laag op de plaats rust zeg maar.
Tevens de éérste luchtfles er onder gehangen, nu had ik eerst de zwarte bevestigingsteuntjes van het onderdeel gebruikt, maar waren op dit chassis wel erg grof, dus dat werden 2 styreen stripjes voor een betere dikte verhouding.
Ook de lucht unit is inmiddels geplaatst en heb er wat aansluitmondjes op geplakt.
Dan het begin van de torsiebrug, het "zoek de verschillen" plaatje.
Deze brug moet volledig zelf gemaakt worden, omdat bij een lowliner de aansluiting op de achteras er nét even anders uitziet.
Dan de schijfremmen-set, aangezien ik voor de MP2 en 3 bezig was, vond ik het efficiënter om voor de MP4 deze er ook gelijk bij te maken......een subliem excuus.
Even de verschillen van een zwart MP2/3 voorasje en de grijze van de MP4, aardig verschil in diameter.
Bij het ronde plaatje moet je de remklauw aan de binnenkant helemaal wegschuren, zodat je een glad plaatje hebt.
Op de foto hieronder zien jullie dat ik met 0,5mm dik styreen stukjes, een soort van spacers heb gemaakt, zodat de remschijf wat los van het plaatje komt te zitten.
En natuurlijk gelijk de achteras meegenomen, want ja.....als je dan toch bezig bent.......
Hieronder laat ik zien dat er toch wel regelmatig geplamuurd moet worden.
Voor een nieuwe kit zitten er naar mijn idee toch te veel oneffenheden en brede gietnaden.
Ik betrap mijzelf erop dat ik hier al vaker aan het plamuren ben dan bij de vorige Actrossen.
Dan de zijkanten van van de remklauwen even mooier bewerken, want ja....het wordt toch een erg gedetailleerd model, en aangezien dit mijn laatste Lowliner gaat worden, want dan heb ik 4 generaties op rij, moet je natuurlijk alles uit de kast trekken.
En als alles mooi gelakt is.....ja dan gaan de wielen ervoor en zie je er helemaal niets meer van...
.... mooi he....modelbouwen!
Ach, misschien dat ik aan 1 kant de velgen er los op zet, zodat iedereen kan zien dat er ook aan de remmen-set is gedacht.
En even het chassis er los op....
Ja heren, en zo zijn we wederom een klein stukje verder en laat alles zich tot nu toe erg makkelijk bouwen.
Ik hoop dat jullie net zo genieten van het kijken als ik van het bouwen.
Dan ga ik nu maar weer eens een geniaal excuus verzinnen voor de volgende update.
Bron: Hermann alias Woefdram.
Hermann.