bart de b(r)ouwer schreef:
MAAR ik zie iets eraan wat niet correct is alleen weet ik niet wat...!!
Nou, dan is het maar goed dat ik het wel wist...
Ik had al eerder mijn bedenkingen over de zwanenhals van de dieplader omdat ik op de één of andere manier de verhoudingen niet goed vond. Nou wil het toeval dat ik sinds vorige week contact heb met Raymond Beekman, de schrijver van de FTF boeken, (waarvan toevallig deze week het vijfde deel is uitgekomen). Van Raymond kreeg ik een aantal foto's toegestuurd welke hij zelf in de jaren 90 heeft gemaakt en waarop de dieplader ook heel goed te zien is. En na nog eens goed naar de foto's te hebben gekeken, zag ik dat de zwanenhals die ik had gemaakt niet klopte met als grootste afwijking dat de mijne te hoog was. Dus gistermiddag maar eens begonnen aan een nieuwe en ik ben nu inmiddels al zover dat ik aan die nieuwe de kasten aan de rechterkant al heb gemaakt. Al met al heeft het me dus één dag gekost....
En toevallig ook gisteren kwamen de nieuwe voorbanden van de FTF binnen welke Hessel voor me had getekend en laten printen en hij staat nu dus op eigen benen.
@ Jeroen. Op de foto's die ik had zaten de stuurstangen inderdaad voor de as, maar dan kwam ik niet uit met de veercilinders, welke óók voor de as zitten. Dus heb ik maar wat "modelbrouwersvrijheid" toegepast.
Hieronder maar weer een paar plaatjes met op de laatste een tekening van hetgeen ik in gedachten heb.
Gr. Zeger