Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 18:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2017 13:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Bouwverslag Nr. 7

Beste bouwers,

Weer een nieuwe udate. Ik had het erg druk de laatste tijd, daardoor kon ik niet zo veel tegelijk bouwen. Maar er zit weer vooruitgang in.

Ik was met de bouw zo ver, dat de cabine en motorkap- delen een kleurtje konden krijgen. Alles gespoten in Hubrol Blauw Nr 48 Gloss. Spuiten is niet mijn sterktste punt, maar gelukkig ging alees goed en geen stof op de lak. Ik zit er nog aan te denken om er een glans vernis laagje over heen te doen.

Dit was mijn resultaat:

photo 399478

Toen alles aan het drogen was, ben ik verder gegaan met was losse onderdelen voor het interieur van de cabine te maken. De bestuurders- stoel en een tweezits bank,
opgebouwd uit op elkaar gelijmde plaatjes.
Ik heb mijn best gedaan om het dashboard zo goed mogelijk na te maken aan de hand van de foto's en het filmpje. Ook het stuur met een apart deel voor de schakelaars van de richtingwijzers.

photo 399482

Hierna ben ik verder gegaan aan het chassis. Eerst maar het rek voor het reserve wiel gemaakt. OOk weer zo een apart geval, echt goed kon ik de details op de foto's niet zien, ik kon er ook niet achter komen hoe het allemaal werkt met die beugels. Zo'n wiel weegt toch aardig wat, om dat dan op zijn plek te krijgen ?

Verder met de andere zaken, de uitlaat, had ik al van te voren gemaakt, die kon nu met steunen onder het chassis. Gelijk ook maar de benzine tank aangebracht. Hieraan moeten nog de nodige leidingen komen. Nou vond ik het chassis aan de linkerkant een beetje kaal en leeg, dus heb ik een soort gereedschapskist gemaakt,
zoals ik ook op de foto's zag. Dat is wel prettig met vrachtwagens, je kunt veel zelf bepalen wat er allemaal aan kan hangen.

photo 399477
photo 399479

Maar weer wat overzichtsplaatjes hoever we nu zijn. Volgende hoofdstuk wordt het interieur bouwen, daarbij weer een lastige klus om alle ruitjes te gaan maken.

photo 399480
photo 399481
photo 399483
photo 399484

Tot het volgende verslag.

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 jan, 2017 15:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Prachtig John. :brouw:
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
john , er staat een machtig mooi model in aanbouw op je tafel
heel goed getroffen voor wat betreft de uitstraling die nu al tevoorschijn komt
zelf,s de kleur verandert heel wat , geweldig gedaan qua bouw ed
nog even en er staat een machtig mooi oud franse camion op tafel
ik volg je
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 18:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 16 aug, 2013 11:48 am
Berichten: 64
Prachtig gemaakt en wat een geweldig leuke keuze, deze Berliet. En erg goed getroffen. Kan niet wachten om meer te zien!

Koen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jan, 2017 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Beste mensen,

Bedankt allemaal voor de reacties. Nu alles gespoten is, lijkt het allemaal op z'n plaats te vallen. Vooral ben ik blij, dat ik voor dat typisch Franse blauw gekozen heb.

Op naar het volgende verslag :D

Met vr.gr.

JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2017 11:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo John,

Altijd weer mooi als er kleur bij komt kijken, er staat hier wederom een mooi en bijzonder model in wording.
Zoals eerder gezegd, de kleur is ook erg goed getroffen cq gekozen.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 1:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Daar staat toch al weer een knap oudje.
Niet zozeer een onderwerp wat ik zou bouwen maar strak gebouwd, een direct doortrekken van je ander gevleugelde passie.
De kleuren passen goed. Misschien moet je overwegen om deze auto niet teveel bling bling hoogglans te maken en de ietwat zijdeglansachtige
kleur van de standaardverf te accepteren. Ik weet dat ik nu tegen mijn principes inga want ik spuit op de mijne altijd wel bling.......maar toch zegt me dat
voor een auto uit die periode dat niet zou passen.
Succes met het glaasjes knippen.

groet, johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Hermann en Johannes,

Bedankt voor jullie berichtjes.

En inderdaad, ik was al van plan de zijdeglans zo te houden, dus geen glanslaag erover. Dat zie je ook op de foto's uit die oude tijden, veel "bling-bling ""
zag je niet. :lol:
Gewoon functioneel, niks geen poespas. :wink:

Met vr. gr.

JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Heel mooi John, zo in de kleur. Ook weer een bijzonder model, wat je niet vaak tegen komt.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 14:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Bouwverslag Nr. 8

Beste mensen,

Ik heb weer een mijlpaal kunnen bijschrijven bij dit model. De cabine zit er nu definitief op.

Voor het zover was, ben ik druk bezig geweest het interieur te bouwen. Ik heb mijn best gedaan er wat leuks van te maken. Veel foto's had ik niet, maar ook met behulp van dat goeuden filmpje kon ik er toch wat van maken.
Wat te opviel, was, dat er relatief veel hout verwerkt is in de consructie. Zelfs het "brandschot" tussen de cabine en de motorruimte is van hout !

Er moeten verder nog veel details worden aangebracht, maar dat kan wachten tot later. eerst maar de grote lijn bouwen.

photo 400637

photo 400642

Ik ben verder begonnen om het subframe voor de laadbak te maken.

photo 400638

Alvast de vloer op maat gezaagd om één en ander uit te meten en om een algemene indruk te krijgen.

photo 400639

photo 400640

photo 400641

Ik denk, dat ik een laadbak met houten zijschotten ga maken, daar boven komt dan een canvas kap. Ik moet nog verzinnen hoe ik dat canvas ga maken. Dit heb ik nog niet aan de hand gehad, maar ik zal eerst eens rondneuzen bij de collega bouwers. Ik zag al wat staan als voorbeeld. :D

Het gaat langzaam maar steady.

Tot het volgende verslag maar weer.

Met vr.gr.
JohnH


Laatst bijgewerkt door JohnH op zo 05 feb, 2017 14:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement