Dank voor de complimenten.
Johannes, het blok heb ik gelakt, met matte kleuren en in de hoogglans vernis gezet. Het roest, gaat straks ook weer in de hoogglans, gaat ook glimmen. Dat is nu eenmaal wat de ontvanger wil. Met mat of zijdeglans hoef ik niet aan te komen.
Met een wash van zwart, ga ik het blok behandelen, ook het chassis. Dan toch weer in de hoogglans, de iedeen die ik nu op doe en de raad, gebruik ik ook bij volgende modellen.
De motor kap open, is alleen de bovenkant. De zijkant is niet te zien, dus de groene snaar ook niet. Is die wel te zien, zal iedereen denken, vreemd. Het verhaal 62 jaar geleden met terug plaatsen, zaten wel zijn vingers er tussen, zo makkelijk liepen die dingen eraf. Dat is ook de keuze voor dezelfde kleur bougie kabels, moet je ook niet aanzitten.
Het open portier, De Belorus heb ik ze scharnierend gemaakt, de NTT ook gedaan. Dit is voor mij de derde, terwijl bij de Titan nog gezegd werd dat ik het moest maken, gewoon proberen. De belorus had ik de keuze, ze open of dicht vast te kleven, de NTT ook. En bij deze moest ik de zaag erin zetten, net zoals bij het motor deksel.
De volgende foto's nog meer 50 tinten verweren en een boven foto, hoe de motor te zien is als de carrosserie er omheen is.