Veel gedaan vandaag, tot ik besloot om samen met de grille in mn duim te snijden....
Daarna ging het niet zo snel meer. Dan merk je pas hoe vaak je je duim nodig bent
Eerst heb ik gisteren de opstap dichtgemaakt en van de andere doos twee opstappen geleend om één grote te maken.
De opstap die bij de kit zit en bedoelt is voor de bovenste opstap is veel te klein.
Dat ging allemaal goed en leek heel mooi.
Alleen nog een klein beetje plamuur in de ronding en hij was klaar....tot ik besloot om gelijk de hele achterkant vol met plamuur te doen.
Dan wordt hij lekker stevig dacht ik..domme fout. Door de chemische reactie werd de plastic zacht en begon te vervormen.
Dus daar moet ik weer opnieuw mee aan de gang.
Wel sluit de deur nu goed en een magneet houdt hem stevig dicht.
Toen kwam de grille. Van alles had ik bedacht om hem te laten scharnieren, maar niks lukte.
Ik zat met de voorruit en niks paste.
U vormige scharnieren gemaakt die door een gat onder het dashboard verdwijnen maar ook dat wou niet.
Bijna wou ik alles vastlijmen, maar dat vond ik ook weer zonde van het vele werk wat ik al gehad had.
Dus opnieuw op internet zoeken naar hoe het origineel scharniert.
En toen vond ik dit, de scharnieren zitten heel hoog, bijna voor de voorruit zelfs.
Dus een nieuwe poging, maar vanwege de weinige ruimte tussen de grille en de voorruit nu van metaal gesoldeerd.
En het werkt. Het moet nog afgewerkt worden maar dat komt wel.
En de CTM strip komt nog over de voorkant dus dan vallen de scharnieren haast niet op.
Alleen de hefcilinder kreeg ik niet kleiner, dus ik denk dat ik maar één gebruik omdat anders de tank van de koelvloeistof wel heel plat moet.