Bedankt voor de reacties jongens.
Over de lengte van de trailer nog het volgende, de max totale lengte voor een ' semi quad' is 19450 mm alleen als die geschikt is voor containers of intermodal transport.
Van vrienden in NZ kreeg ik deze link.
http://www.nzta.govt.nz/resources/factsheets/13The 2010 Amendment Rule allows semi-trailers to be one metre longer to cater for intermodal (rail and shipping) containers. This was broken down to 700 millimetres in forward distance, which actually reflected the on-road performance of these vehicles, and 300 millimetres to the rear overhang.
The maximum overall length for a truck and semi-trailer combination (including load, but excluding collapsible mirrors) is 19 metres (previously 18 metres). Quad semi-trailers with two rear steering axles are still limited to 18 metres.
En daar staat dat bij een 4 assige normale trailer met twee gestuurde assen de totale 18 meter is.
Dat is 75cm en mijn iveco is exact 75 cm lang met trailer.
De max lengte van de kingpin tot de hart tweede as is 9200mm en dat is 38,3 cm.
Bij mij is die 37 cm dus daar zit ik ook aardig goed.
Nu zijn er wel nieuwe regels schijnbaar maar die zijn heel specifiek en met ontheffingen hoe dat precies zat dat wist hij ook niet.
Dus ik zit toch wel aardig goed met mijn trailer.
Hij had aan de voorkant misschien nog twee cm langer gekund maar dat was zoveel werk geweest en dan had ik nog twee naden weg moeten werken voor zo weinig verschil.
Dat er zoveel ruimte tussen de cabine en trailer zit lijkt ook raar omdat wij dat niet gewend zijn.
Maar zij mogen maar 6 ton aslast op de voorste assen hebben en wij 9 ton.
Ik was gebleven bij mijn trailer, ik had alle luchtvering eraf gesneden en heb zelf een extra as en vering gegoten in resin.
Toen de assen er weer onder gelijmd en vanaf de achterkant begonnen.
Nog wat verstevigingen aangebracht onder het chassis en een simpele stuurinrichting nagebouwd.
Niet exact want je ziet er straks toch helemaal niks meer van.
De achterbumper komt van de Moebius koeloplegger, versmald en de lampunits ook meer naar binnen geplaatst.
Alle velgen zijn ook gespoten en de naaf zwart geverfd. Op mijn gegoten velgen heb ik Meng boutjes gelijmd
Ik heb ook acht boutringen gegoten en ik zit te denken om die zwart of groen te spuiten, maar ben nog niet zeker of dat wel mooi is.
Ik had de spatborden eerst matzwart met een wit biesje gedaan, maar later toch alles weer grijs gespoten.
Zo heeft summerland dat ook.
Dit zijn foto's van een andere NZ koeltrailer met twee gestuurde assen.
En dit heb ik ervan gemaakt...
Ook heb ik nieuwe tanks gegoten voor de iveco, deze zijn iets groter en hebben een opstap.
Het zijn ingekorte Kenworth tanks en CTM lasnaden.