Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 3:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 okt, 2016 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

JAH!!!!! ik ben er over uit. :brouw: 8)

Heren, de hefschotel komt sowieso op 1 van de lowliners te zitten, maar dan wel zonder trailer, zodat deze schotel mooi in het zicht zit.

De gewone trailer op een hefschotel is voor mij geen optie, ome Woefdram wil een megatrailer en voor de rest niets anders. :mrgreen:
Na wat experimenten gedaan te hebben, heb ik het volgende te melden.
De Tautliner wordt verbouwd tot een megatrailer met de correcte hoogtemaat.
Dit betekend dat ik delen van de kit gebruik.
Als eerste heb ik het dak aan elkaar gelijmd, een 0,5mm staafje over de naad geplakt, geschuurd en gladgemaakt omdat je dan gegarandeerd geen naad meer ziet, en vervolgens de zijlen tot aan de bovenste rand weg gesneden.

photo 388206

Om vervolgens een frame te maken die op de juiste hoogte is afgemeten, 3 meter van de vloer tot dak........omgerekend dan hé. :roll:

photo 388205

Vervolgens van styreen een hechtlijst plakken, die op de foto even los geplaatst is, waarop dadelijk het zijl bevestigd wordt.

photo 388211

Later zullen er wat ronde of vierkante vormen aan de buitenkant van het frame geplakt worden, zodat later als het zijl geplaatst wordt, er een heel subtiel een soort van lading afgetekend wordt en er dus gesuggereerd wordt dat er een flinke lading in staat.

Het zijl zal van alumunium folie gemaakt worden, plooit mooi, tekend goed af en de buckle set van KFS die later besteld zal worden, is goed op het aluminium te plakken.
Ook het lakken heb ik al proef geprobeerd, om te kijken welke zijde het best hecht, ook bij vervorming.

Het kopschot heb ik inmiddels ook al doorgezaagd en zal nu keurig op de nieuwe maat gemaakt worden, ook niet zo heel lastig om te doen.
Gewoon extra 1,5 plankje toevoegen, zijkanten bijplakken, schuren en lakken maar.
Het achterframe moet natuurlijk ook nog verhoogd worden.

photo 388209

Dan de achterassen aanpassen zodat dadelijk het hele spul netjes op zijn wielen staat.
Bij Schaper of KFS is dit veerpakket voor megatrailers te bestellen.........maar ja, onder het mom van "kopen kan altijd nog" verbouwen we deze natuurlijk zelf. :wink:
Op de onderste foto is een begin gemaakt aan de 1e veerbrug, deze is natuurlijk nog niet af. :wink:

photo 388207

En als laatste, de bestelde megawielen.

photo 388208

photo 388210

Zo heren, dus toch een ombouw, tja ......het is zoals het is. :brouw:
Tot de volgende maar weer.

photo 388204
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 okt, 2016 13:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Zo hoort dat ome Woefdram, gewoon her-, om-, ver- of zelfbouwen die hap! :brouw:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 okt, 2016 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Zoveel verbouw en detailwerk in je Benzen stoppen en dan even een standaard uit de doos trailer er achter hangen!?!?

Dat ging hem natuurlijk nooit worden, goede keuze!

Succes, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 okt, 2016 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi hoor Hermann, gewoon ff zelf een megatrailer fabrieken, kan ook bijna niet anders hè!?
Je bent op de goede weg, dus er staat straks een mooie trailer. Ook nog met decals of.......
Succes :brouw: :brouw: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2016 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo heren brouwers!

Bedankt voor jullie reactie's, en ja.....na veel wikken en wegen was ombouw toch de enige optie die over bleef, linksom of rechtsom, je komt hier niet onderuit als je een volwaardige megatrailer wil hebben. :?
Toch moet ik zeggen dat de box-art van Italeri doet vermoeden dat het om een hogere trailer gaat dan de oudere Pegasus trailer.
Natuurlijk was dit erg naïef van mij, om zomaar te denken dat het om een nieuwe trailer zou gaan, terwijl het eigenlijk om een heruitgave van de Pegasus trailer met nieuwe decals gaat. :|

Maar goed!.....uiteindelijk toch blij dat ik voor deze ombouw heb gekozen, zodat er dadelijk een "echte" megaliner op tafel staat.
Oh ja, ome Onne.... :mrgreen: ....ik zit te denken om reclame te laten drukken van Ewals Cargo Care.
Dit betreft een neutraal grijze trailer met blauw opschrift.

photo 388530

Aangezien ik zéker nog niet klaar ben, heb ik genoeg tijd om hier nog over na te denken. :wink:

Ok heren, het kopschot is inmiddels verhoogd, bijgeplakt, geschuurd en natuurlijk alles netjes afgewerkt.

photo 388523

Dit werkje viel ontzettend mee en heb uiteindelijk de 2 dunne 0,5mm verticale stripjes er opnieuw opgeplakt.
De oude meegegoten stripjes heb ik helemaal weg geschuurd en er 2 volledige nieuwe op gezet omdat je meer werk hebt met bijplakken en schuren dan totaal vernieuwen.

photo 388531

Aan de zijkanten van het schot nog extra strippen gemaakt, voor de bevestiging strippen aan de zijkant en wat "vlees" voor de plaatsing van het zijl.

photo 388528

Het chassis ook aan elkaar geplakt, de naden weer met 0,5mm rond opgevuld en geschuurd, zodat je geen of nauwelijks plamuur hoeft te gebruiken, en natuurlijk het assenpakket met de luchtveren volledig herzien.
Deze luchtbalgen moesten én dunner worden, én een stukje korter dan de standaard balgen.

photo 388527

photo 388524

photo 388526

photo 388525

En als laatste, het totaal plaatje van hoe dit er zo'n beetje uit moet gaan zien.
Het éérste wat gelijk opvalt, is dat de hoogte van het kopschot nu veel beter in verhouding is, zoals ik dit op referentie foto's steeds terug zie komen.
Ja heren, en zo gaan we rustig verder.

photo 388529

Tot de volgende maar weer! :brouw:

photo 388522
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 okt, 2016 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Je maakt er weer veel werk van Hermann.
Mooie aanpassing, je moet wel als je lowliners bouwt. Daarom bouw ik ze niet :mrgreen:
Je zal er ongetwijfeld aan gedacht hebben, je dakspoiler verdient nu ook wat aandacht voor wat betreft de afstelling.
Succes.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 okt, 2016 9:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ik had nog niet gereageerd omdat ik hier op zat te wachten want als je de gewone bak had genomen had het nergens op geleken.
Je verbouwingen zien der inderdaad goed uit en je kunt soms beter iets weg halen en het er nieuw op maken.
Wat ik wel jammer vind is dat je er banden van JCL onder zet gegoten in resin terwijl KSF hele mooie mega banden heeft die in rubber zijn gegoten.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 nov, 2016 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Prachtige Hermann, zo hoort het!!! grote klasse.
En die Ewals is ook een goede keuze.
:brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 dec, 2016 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers,

Jah, Woefdram is weer terug en bij deze wil ik jullie bedanken voor de reacties.

Ja Johannes, de dakspoiler wordt inderdaad afgestemd op de trailer.

Wat betreft de banden, vlak voor mijn vakantie had ik al een proefband gemaakt van 2 lowlinerbanden.
Dit zit veel beter om de velg en heb dus een aantal bandjes in bestelling, die later versneden worden tot de brede lowliner trailerbanden.

photo 394113

photo 394112

De banden van JCL vallen best wel tegen, omdat deze zo onrond zijn als de pest.
Nu had ik 1 resin band zwart gemaakt om te kijken hoe dit uit zou pakken op de velg, maar je blijft gekke en brede kieren zien, terwijl de rubberbanden netjes de velg omsluiten, vandaar dat de trailer dan ook volledig op rubber komt te staan..
De velg is namelijk wel mooi rond.
vandaar dat de trailer dan ook volledig op rubber komt te staan.

En als laatste nieuwtje................HIJ IS BINNEN!!!!!!!!

photo 394111

Kit ziet er inderdaad prachtig uit en heeft zelfs een klapbare grill.
Decals zijn wat karig, vooral als je de decal sheet van Revell gewend bent, waar meer decals op zitten zoals waarschuwings decals, data decals enzovoort.
Des al niet te min is het een mooie uitgebreide en gedetailleerde kit die helemaal nieuw ontwikkeld is.
Voorlopig gaat ie de kast in, want we hebben nog genoeg liggen. :mrgreen:
Referentie materiaal heb ik zat, dus ik zal er op een later termijn weer iets moois van proberen te maken.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 dec, 2016 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Die rubber banden staan inderdaad beter Hermann.
Nog vorderingen aan de trailer zelf?

Ik ben benieuwd hoe lang je die nieuwe Benz links kunt laten liggen, jou kennende staat hij in je hoofd al gebouwd met diverse aanpassingen en extra's :mrgreen:

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement