Hallo brouwers!
JAH!!!!! ik ben er over uit.
Heren, de hefschotel komt sowieso op 1 van de lowliners te zitten, maar dan wel zonder trailer, zodat deze schotel mooi in het zicht zit.
De gewone trailer op een hefschotel is voor mij geen optie, ome Woefdram wil een megatrailer en voor de rest niets anders.
Na wat experimenten gedaan te hebben, heb ik het volgende te melden.
De Tautliner wordt verbouwd tot een megatrailer met de correcte hoogtemaat.
Dit betekend dat ik delen van de kit gebruik.
Als eerste heb ik het dak aan elkaar gelijmd, een 0,5mm staafje over de naad geplakt, geschuurd en gladgemaakt omdat je dan gegarandeerd geen naad meer ziet, en vervolgens de zijlen tot aan de bovenste rand weg gesneden.
Om vervolgens een frame te maken die op de juiste hoogte is afgemeten, 3 meter van de vloer tot dak........omgerekend dan hé.
Vervolgens van styreen een hechtlijst plakken, die op de foto even los geplaatst is, waarop dadelijk het zijl bevestigd wordt.
Later zullen er wat ronde of vierkante vormen aan de buitenkant van het frame geplakt worden, zodat later als het zijl geplaatst wordt, er een heel subtiel een soort van lading afgetekend wordt en er dus gesuggereerd wordt dat er een flinke lading in staat.
Het zijl zal van alumunium folie gemaakt worden, plooit mooi, tekend goed af en de buckle set van KFS die later besteld zal worden, is goed op het aluminium te plakken.
Ook het lakken heb ik al proef geprobeerd, om te kijken welke zijde het best hecht, ook bij vervorming.
Het kopschot heb ik inmiddels ook al doorgezaagd en zal nu keurig op de nieuwe maat gemaakt worden, ook niet zo heel lastig om te doen.
Gewoon extra 1,5 plankje toevoegen, zijkanten bijplakken, schuren en lakken maar.
Het achterframe moet natuurlijk ook nog verhoogd worden.
Dan de achterassen aanpassen zodat dadelijk het hele spul netjes op zijn wielen staat.
Bij Schaper of KFS is dit veerpakket voor megatrailers te bestellen.........maar ja, onder het mom van "kopen kan altijd nog" verbouwen we deze natuurlijk zelf.
Op de onderste foto is een begin gemaakt aan de 1e veerbrug, deze is natuurlijk nog niet af.
En als laatste, de bestelde megawielen.
Zo heren, dus toch een ombouw, tja ......het is zoals het is.
Tot de volgende maar weer.
Bron: baumaschinenbilder.de
Hermann.