Hallo heren brouwers, bedankt voor jullie reacties en interesse.
Theo, er komt op beide lowliners een spoilerset op de cabine, en de dakspoilers zullen afgesteld worden op de hoogte van de megatrailer.
Het is inderdaad de 1e keer dat ik zo'n grote trailer bouw, maar kwam er met dit project niet onderuit om het niet te doen.
Ja heren, we zijn inmiddels weer een klein stukje verder.
De spatborden waren deze keer aan de beurt.
Aangezien ik nog de koeltrailer heb, en deze niet als koeltrailer gebouwd gaat worden, heb ik nu meerder spatborden beschikbaar voor deze trailer.
Ook had ik nog wat los materiaal in een doos, waar ook nog eens een set spatborden lag.
Hierdoor kan ik nu elk wiel zijn eigen spatbord geven, wat ik typisch bij een magetrailer vind horen.....althans.....
....naar mijn mening dan.
Foto vertekend iets waardoor de spatborden scheef lijken te zitten, maar alles is natuurlijk met behulp van een winkelhaak
gemonteerd.
Voor de middelste spatborden moest ik nog wat extra bevestigingshuisjes op het chassis maken, zodat deze spatborden ook een goede hechting op het chassis kregen.
Dan de breedte lichtjes van de kitversie afsnijden en deze op de huidige lichtbak plakken....
De zwengel met houder aan de steunpoot bevestigen....
Dan de scharnieren van de deuren bevestigen, en hierdoor is duidelijk te zien dat er op de uiteinden van de middelste scharnieren een volledig nieuw stuk lijst is geplaatst, waardoor er meer afstand tussen de middelste scharnieren komt te zitten.
Dit is niet alleen makkelijk voor de verhoging van het achterframe, maar het is ook nog eens historisch verantwoord en correct.
Dan even de lichtunits los plaatsen voor het totaalbeeld.
En toen had ome Woefdram een dilemma....
De wielset van JCL blijft een hekelpunt in dit project want.....deze trailer moet een Schmitz megatrailer worden, omdat de decals van Schmitz ook in de kit zitten.
De velgen die oa Schmitz en andere megatrailer bouwers gebruikt of gebruiken, zijn totaal andere velgen dan die van JCL.
Bron:
http://www.mascus.com/transportation/used-curtainsider-semi-trailers/schmitz-mega-podnoszony-dach-xl-id-346t/6tgf6f8j.htmlNu zit er gelukkig in deze kit de juiste velgenset die eigenlijk onder deze Schmitz megatrailer horen te zitten, en heb dus besloten om de hele JCL set maar in de kast te gooien, en deze misschien ooit eens een keer voor een toekomstige wipkar te gebruiken.....
......ofzo.
Natuurlijk moeten deze velgen dan omgebouwd worden naar extra dikke supersingle velgen, en heb een JCL velg dan als breedtemaat aangehouden.
Tijdens hett zoeken in de stash, bleek er dat ik ook nog een Italeri velgen en mudguard accessoires-set had liggen, en hierin nog eens 6 precies dezelfde velgen zaten.
Nah ja, mocht er onverhoopt iets mis gaan, dan heb ik in ieder geval nog een reserve setje liggen.
In dit geval wordt nu de schijfremmenset van de kit gebruikt en zal later de wielen met messing asjes, die in de bestaande styreen asjes worden geschoven, aan het chassis bevestigen.
Goed heren, na veel snijden, schuren en plakken........
Juist, Ome Woefdram heeft nu eindelijk weer een blij gezicht en is weer helemaal content met deze nieuwe "juiste"velgen.
Dan als volgende, waren de fietsbeschermers aan de beurt.....
En als laatste, de schuifzijlenbak is nu uiteindelijk van alle strippen voorzien, en is hiermee gereed om gespoten te worden en om het zijl op maat te maken en te plaatsen.
Ja mannen, met deze velgen en straks de rest van de rubberen banden, ziet deze trailer er dan helemaal uit zoals een Scnmitz Megatrailer er uit hoort te zien.
Nu nog wat klein detail- , assen- en wat leidingwerk en dan is deze trailer qua bouw, zover gereed.
Voor nu, tot later!
Bron:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 6865941495Hermann.