Hallo brouwers!
bedankt voor jullie reacties en interesse heren!
Jaja, het afbouwen van de cabines is in volle gang.
Na veel prutsen aan de opstaptreden is deze klus dan uiteindelijk helemaal klaar en is alles aan de spatborden bevestigd.
De losse treeplankjes heb ik inmiddels de gaatjes doorboord en zo flinterdun geschuurd, dat deze nog maar net 0,1mm zijn.
Op deze manier heb ik dan een beetje de dikte van de echte treeplankjes.
Dan de snorkel er los op geplaatst en met BMF een metalen bandje om het flexibele stuk geplakt.
Dan een type-plaatje, een MP2 1844 met L-cabine kan wel, maar dit type schijnt veel vaker bij een volwaardige mega space voor te komen althans, bij de lowliners dan.
Om toch wat verschil in type te houden, heb ik voor de 1841 variant gekozen, want hiervan zijn er maar zat MP lowliners van te vinden.
Het 1844 type is dan weer gangbaarder bij een MP3 lowliner met L-cabine.
Dan de 2 dakspoilers maken en alles even los vast op de cabine plaatsen.
Deze dakspoilers staan nu in de uiterste stand geschoven, en zullen uiteindelijk de megatrailer niet helemaal afdekken.
Dit zie je ook bij de echte lowliners die zo'n hoge megatrailer er achter hebben hangen.
Bodemplaat zit nog steeds los in de cabine geschoven.
Gaasje achter de grill.....
Bij de trailer de gesloten bedieningskast tbv de remmen gemaakt en geplaatst....
En even met de trailer er achter.....
Ja heren, en zo gaan we dan rustig verder.
Het grote bouwen is nu zo'n beetje ten einde, en hoef nu alleen nog maar het kleine detailwerk te doen én.... natuurlijk de motoren met de retarders.
Oh ja, ik heb de chroom stiften die André had laten zien, ook even besteld.
Eens kijken hoe dit chroom er uit gaat zien, want dan kan ik de chromen randjes op de koplampen met deze stift doen.
Vandaar dat ik nog even wacht met de koplampglaasjes.
Dit was hem weer voor vandaag en tot de volgende maar weer.
Bron: fahrzeugbilder.de
Hermann.