Hallo beste brouwers!
Natuurlijk wordt de Sideloader niet opgevouwen en in het grijze archief bewaard.
....enne Rolf, je gevoel voor humor mag ik wel, maar dat wist je wel.
Goed heren, vandaag weer even een update van formaat, niet dat er zo heel veel schokkends gebeurd is, maar wel één met de nodige beelden en uitleg.
Om te beginnen had ik de torsiebrug opnieuw gemaakt, en nu wel bestaande uit 2 losse platen, een klein friemel binnenwerkje en de torsiestang zelf natuurlijk.
Om te beginnen, heb ik na lang zoeken een perfecte foto gevonden....
Bron:
http://www.mercedes-benz.com.trEn dan het styreen natuurlijk.
Op de onderste foto's zien jullie de geplaatste torsiebrug en op de 2e foto geeft de rode lijn, het verloop van de torsiestang weer.
Dit is ook de werkelijke situatie, had deze torsiestang "achteraf" al op de Actros onderdelen sites gezien.
Op deze manier komt de torsiestang dan keurig op hoogte uit, om op de vooras aangesloten te worden.
En even vanaf boven gezien....
Hierna was de constructie van de reactie stangen en torsiestangen aan de voorkant van de as aan de beurt.
Weer veel kijken en uitmikken om vervolgens een zo kloppend geheel te maken.
Dit gedeelte is dadelijk ook deels zichtbaar als de Actros gereed is.
Nu moeten alleen de bevestigingspunten van de dempers en de torsiestangen nog gemaakt worden.
Als laatste de pretdetails, de remcilinders, behuizingen op de achteras.........
En natuurlijk ook op de vooras.......
Op de vooras moeten deze remcilinders nog een beetje geschuurd worden en daarna alles wat nu opgebouwd is, even met cif en een tandenborstel netjes schoonpoetsen.
Zo heren, het begint er allemaal al een beetje op te lijken, is wel een hoop priegelwerk, maar dan heb je ook wat!
Dit was het weer voor even en ik zou zeggen, tot later!
Bron: baumaschinebilder.de
Hermann.