Hallo brouwers!
Ja heren, we blijven even bij het motor compartiment.
Het was nu de beurt aan de bodemplaat, de bekleding om precies te zijn.
Om te beginnen moesten de binnenschermen, in hoogte, helemaal ingekort worden totdat je op het binnenste vlakke deel zit.
Dit omdat anders de gewone voor- en achterspatborden niet zullen passen, en je een raar gezicht gaat krijgen nadat alles geplaatst is.
De reden hiervan is, dat de zijkant van de cabine aan de onderkant wat smaller is dan bij een MP2 of MP3.
Bij de MP2 en3 zitten hier nog de kunstof spatborden aan de buitenkant, waardoor er wat meer hoogte gecreëerd wordt.
De rode pijl geeft het ingekorte binnenscherm aan.
Een ander belangrijk punt, is dat de voorste ronding ingekort is.
Zoals eerder aangehaald, de opstaptreden en de onderste ronding van het voorscherm, blijven aan het chassis vast zitten.
De opstaptreden kantelen niet mee zoals dit bij de MP2 en 3 wél het geval is.
Tevens heb ik met folie uit een sigarettenpakje en papier de beschermhoezen gemaakt.
Ook de opstaande rand aan de onderkant van de motortunnel zoveel mogelijk als het voorbeeld nagebouwd.
Met "Meng" boutjes de kleine boutjes gesimuleerd waarbij de doeken en de kleine zijpaneeltjes, zogenaamd vastgebout zitten.
Bron: response.jp
Dan vanaf de zijkant waarbij het zicht valt op de opstaande rand, onder de motortunnel.
Past allemaal prima!
Dan even het zicht met gekantelde cabine.....
Nu is het dan de beurt aan de telescopen voor het kantelmechanisme.
Bron: wettringer-modellbauforum.de
Dit wordt gedaan met messing buisjes en asjes.
De kleine busjes worden aan de binnenkant van de hoofdbuis geplakt of gesoldeerd, en zijn de busjes die de 1mm as, die ook deze busjes krijgt, de uiterlijke stand van de 1mm as tegenhouden, net zoals bij een echte telescoop.
Het vervolg en eind resultaat zal later getoond worden.
Dit waren weer even de kleine vorderingen op rij.
Bron: baumaschinenbilder.de.
Hermann.