Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 11:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jul, 2014 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Kevvv schreef:
….. maar als ik even met je mee brainstorm zou ik de volgende dingen toch wel verwachten op een dergelijk model:
-Behr dak airco
-4 ronde koplampen ipv 2 vierkante
-Extra tank achter de cabine, of beter nog onder de trailer
-Kettingen achteraan het chassis


Bedankt voor het meedenken Kevin. Ga zeker sommige suggesties van je meenemen met het bouwen. (trilexvelgen extra tank en kettingen)

@Gerdi,
Bedankt voor de historische correctie Gerdi, maar ik ga toch door met deze combinatie ook al is het niet historisch correct. Of er een dakspoiler op daar ben ik nog niet helemaal over uit op dit moment. :wink:



Citaat:
Kleine tip. Ik weet niet of de rubbers van de wielkasten al vastgelijmd zitten? Zo nee, dan even goed opletten met het monteren ervan want Italeri geeft in de bouwtekening de verkeerde manier aan. De linker moet rechts komen en de rechtse dan dus weer links.gr Jeroen

Bedankt voor de tip Jeroen is inmiddels hersteld. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jul, 2014 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Boxer schreef:
ik ga toch door met deze combinatie ook al is het niet historisch correct.
Geen probleem hoor Eddy, het is jouw model en als jij het leuk vindt, dan is het voor mij ok :brouw:
Boxer schreef:
Of er een dakspoiler op daar ben ik nog niet helemaal over uit op dit moment.
ik sprak over een "tropendak", dat is niet hetzelfde als een dakspoiler hoor.
(heel) simplistisch uitgelegd: een tropendak is een extra dakplaat die een paar centimeter boven de originele dakplaat gemonteerd is waardoor er een luchtlaag tussen de twee zit die dienst doet als hitteschild.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jul, 2014 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
hier zie je een tropendak
http://berkley.wunsch.com/Tropendach.jpg
of kan iemand de link omzetten in een foto?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jul, 2014 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 jul, 2014 17:20 pm
Berichten: 7
voila
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 jul, 2014 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Gaaf projekt Eddy, waarbij je jezelf wat "dichterlijke" vrijheid kan geven wat betreft op- en aanbouw. Tenslotte werd er toentertijd van alles zelf gemaakt en aangepast.
Je hebt in elk geval al een aantal tips gehad!
Succes met de verdere bouw :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jul, 2014 6:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
ja,wat dat op de foto zetten van die twee midden-oosten trucks is misschien wel leuk
wat onne al aanhaald is inderdaad dat er veel zelf op en aangebouwd werd , kist onder de oplegger [ meestal voor kookgerei en proviand ] en diverse attributen , niet vergeten tir bord om versloten te rijden onder tir carnet , een aantal reserve banden , brandstof was toen niet zo,n groot probleem , koste daar een habbekrats , wel genoeg bij je hebben natuurlijk om de afstanden te overbruggen met zandhappen of kou lijden
expirement met groene ventieldopjes [ daar men bij sommige banden met stikstof gevuld had ipv lucht ] en dmv de gekleurde dopjes kon zien dat er stikstof in zat , dakrek met diverse benodigheden , ach je kan er een hoop in en aan kwijt , ga deze zeker volgen [ ben bij de volvo bezig met een dio , leek mij een keer leuk om dat te doen bij zoiets ]
zal een dezer dagen cq weken wat neerzetten met de vorderingen
en misschien in gorinchem broederlijk naast elkaar
gr koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jul, 2014 10:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 apr, 2009 22:26 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Leusden
De foto die Aerodyne heeft willen plaatsen is een trailer met drie assen enkel lucht.
Dus historisch verantwoord!

Nog een voorbeeld van een M.A.N. met trailer en met 3 assen.

Afbeelding

Voor meer foto's, zie onderstaande link.

http://www.toprun.ch/truck/2014-03/Gart ... index.html

Gr, Albert


Laatst bijgewerkt door Paiste op vr 11 jul, 2014 15:12 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jul, 2014 11:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Paiste schreef:
De foto die Aerodyne heeft willen plaatsen is een trailer met drie assen enkel lucht. Dus historisch verantwoord!

Maar geen typische MO rijder, de foto was gewoon als voorbeeld voor dat tropendak, want dat was er niet enkel en alleen voor MO.
6-assige combinaties reden in die tijd nog niet veel MO denk ik, althans nog geen foto's ervan gevonden.
En ik denk dat dubbellucht trailers de voorkeur hadden omwille van meer banden ingeval van een "springer" (8 op 2 assen ipv 6 op 3 assen, zodat men ingeval gemakkelijk een wiel kon demonteren en verder rijden tot het hersteld kon worden), plus ze hadden toen allemaal dezelfde velgen rondom, zowel vooraan als achteraan de trekker (brede voorbanden waren toen ook nog geen gemeengoed), dus veel gemakkelijker verwisselbaar (met 4 identieke reservewielen kwam je toen al een heel eind, ipv 2 voor de trekker en 2 voor de oplegger).
Maar goed, Eddy zal wel beslissen wat hij doet, ik volg het wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jul, 2014 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Leuk bouw onderwerp, de MAN is een fijne kit om te bouwen en verbouwen.

De gele Auf Achse MAN was ook een tropen versie, de witte reden ze mee in Zuid Amerika (geloof ik):

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Om zo maar even de motivatie op te stoken! :wink:

Succes, André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jul, 2014 18:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik dacht dat het tropendak alleen op de verlengde cabine verkrijgbaar was maar blijkbaar toch niet.
Zo leer je nog eens wat hier op Modelbrouwers :lol:.

De spoiler zoals ie in de doos erbij zit zou op je MAN in mijn ogen niet misstaan.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement