Deze was ook al een eindje naar beneden gezakt maar samen met wat andere projecten en de DAF graankieper
bouw ik in de kleine uurtjes toch door aan de Volvo en is het chassis klaar.
De bak heb ik inmiddels gespoten en beletterd, daarover later meer.
Nu echter het koude weer gaande is moet ik toch verder en spuit in een koud schuurtje...
Gelukkig had ik de cabine, spatborden en bumper al in kleur en ik heb net het chassis zwart gespoten.
Achteraf gezien is er erg veel veranderd aan het chassis en had ik die ook beter in styreen kunnen maken
maar dat is wijsheid achteraf...
Er zijn eigenlijk op het internet en in de documentatie maar weinig plaatjes van hoe de techniek onder
en achter de cabine van de F6 eruit ziet.
Tussen de laadbak en de cabine zit nogal veel ruimte om die spullen kwijt te kunnen.
Dus op basis van de spaarzame info heb ik het luchtfilter en de typische watertank op steunen achter de
cabine gemaakt inclusief de vergrendeling en nog een smeerpot. Blijkbaar moest de cabine met de hand
m.b.v. torsieveren gekanteld worden, een systeem zoals DAF in die tijd op de lichtere trucks ook nog had.
Ook daarbij komt de standpijp met de typische chinese hoed achter de cabine en dat was veel
passen en meten.
De cabine heb ik iets hoger op de poten gezet als op de foto van de vorige keer te zien was en dat
om een iets beter aanzicht te krijgen
De 2 foto's die ik had geven een beladen en onbeladen beeld.
De grille had ik hier dacht ik nog niet laten zien.
Deze heb ik van een reststuk PE gemaakt en is nu volledig open zoals de originele ook is.
De badges heb ik net in concept gekregen dus dat gaat allemaal goedkomen maar daarover later meer
De auto heeft een luchtdruk bekrachtigede hydraulisch 2 krings remsysteem en hoewel sommigen mij voor gek
zullen verklaren heb ik een poging gedaan dat systeem erop te krijgen.
Straks zie je er niks van maarja, voor mij zelf weet ik dat het erop zit en is het jammer dat ik nu alles
zwart geblazen heb zoals het in werkelijkheid ook was.
Maar plaatjes zeggen meer dan woorden dus....
Nu eerst maar weer verder met de DAF.
Johannes