Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 17:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2020 20:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Strak werk.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jun, 2020 10:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Als éérste, dank voor jullie reactie's heren! :brouw:

Jeroen,

Ik heb mooi foto's van deze roldeur, vooral de achterzijde en zoals ik het kan beoordelen, moet dit niet een al te groot probleem zijn. :mrgreen:

Ja heren, de bouw van de Van-body is in volle gang.
Nu pin ik mijzelf niet op 1 specifieke box, want bij de JAL/TFK group zijn er vele verschillende soorten Van-Body's, oudere en nieuwere.
Deze Fuso wordt er vooral 1 van de eerdere versies die bij de Jal/TFK group actief was en is.

Als éérste heb ik de railsen van de voorzijde gemaakt, waarin de beweegbare vloerplaat komt te hangen.
Dit om 3,2mm messing profielen gebouwd, zodat dit klusje mooi en vooral recht gebeurd.

photo 510254

Dan de verstevigings strippen op de hoeken van de box en van een styreen plaat met een alu folie op de bovenzijde op maat gesneden voor de binnen vloer.
Deze styreen plaat had ik in het verleden eens een keer gekocht, en komt nu mooi van pas, dat dan weer wél. :D

photo 510255

photo 510256

Op de foto glimt deze plaat behoorlijk, maar dat komt door lichtval en macro stand, in werkelijkheid glimt hij iets minder. :wink:
Dan de 2 railsen op het dak, waar straks een grote uitschuifbare plaat komt te zitten, die de beweegbare vloerplaat helemaal afdekt, tegen regen en meteorieten. :?

photo 510257

photo 510260

En alles even op het chassis plaatsen om te zien of dat alles nog goed gaat en voor de looks.

photo 510258

photo 510264

photo 510263

photo 510262

Wat nu ook duidelijk wordt zijn de kleine details op de frames van de box en dat deze uiteindelijk precies op zijn plek vallen.
Aan de voorzijde, is aan de onderkant van de strip een hap uit, dit is omdat de steunpoot vrijelijk langs deze strip moet bewegen.
Nu op het model komt dit eigenlijk ook precies overeen.

photo 510253

photo 510261

En hier even in ingeschoven toestand....

photo 510266

En uitgeschoven toestand.....

photo 510265

En zo zijn er meer van dit soort details die nu allemaal op zijn plek vallen.
De volgende klus is de vloerplaat en het grote afdek dak.
Ook heb ik even in de gauwigheid nog een Fujimi kit besteld van een Hino dump truck.
Dit was de laatste kit, want de bevoorrading vanaf Japan is nog niet optimaal, en deze Hino was ook bij de hobbyshop in Japan uitverkocht. :|
Gelukkig was er nog een shop die hem nog wel had.....de laatste.....helemaal voor ome Woefdram. :mrgreen:

Uit deze kit haal ik de velgen omdat deze méér naar de realiteit van deze Fuso komen dan de velgen die er nu onder zitten.
Dit had ik even gecontroleerd met de Fuso car transporter, die ik ook heb, en in de Hino kit dezelfde velgen en banden zitten.
De banden komen dan ook perfect overeen qua maat, want dit bleef voor mij tot op heden toch een klein hekelpunt. :wink:
Ook zitten hier de cabine trapjes bij, en zal even kijken of deze te gebruiken zijn voor deze fuso.
Voor de Hino zal dan later weer een projectje verzonnen worden. :mrgreen:

Ja heren, het plezier wordt alleen maar groter met dit model en hoop dat deze dan ook zal eindigen zoals ik het allemaal bedacht had.
Voor de bestikkering is ook al een aanvraag gedaan en zal zoals de afsluitfoto zijn.
Goed heren, dit was het voor vandaag en tot de volgende maar weer!

photo 510252

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jun, 2020 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Blijft prachtig kijken Hermann :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jun, 2020 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
Ik zou wel wat opbouwende kritiek willen geven, maar ik kan helaas niets vinden!

Ziet er goed en realistisch uit!

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jun, 2020 8:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Inderdaad!

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op za 13 jun, 2020 11:17 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jun, 2020 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Geweldig Hermann,

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2020 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers,

Heren, bedankt voor jullie reactie's, en Rolf, gelukkig had ik nog vóór de verwijdering gezien op wie je antwoord gebasseerd was. :wink: :brouw:

Ja heren, dan even nog een kleine update tussendoor van de vloerplaat.
Deze zit nu ook goed in zijn vorm en de verlengende vloer is nu, op 2 knikscharnieren en een hydraulische zuiger na, ook gereed.
Als éérste heb ik de glijsteunen gemaakt en van hieruit de vloer er op gemonteerd en de verstevigings delen er ook op gemaakt.
Het rubber aan de voorzijde van de 2e vloerplaat moest gewoon rond zijn, net zoals dit later ook zo op het beweegbare dakgedeelte komt te zitten.

photo 510388

photo 510389

photo 510384

photo 510383

photo 510387

photo 510386

Dan met wat water en Cif de glijders insmeren en dan even een aantal keren heen en weer door de rails halen, hierdoor schuur je de binnenzijde van de railsen mooi glad, en kan de lift nu zonder haperen heen en weer bewegen.

photo 510392

photo 510391

photo 510390

Nu de vloer zijn maten heeft gekregen, moest de ondersteuning opnieuw gemaakt worden.
Bij de oude kwam ik 5mm te kort.... :? ....nu had ik 2 mogelijkheden, mogelijk 1 was om rubbers van 7mm hoog te maken om het hoogteverschil op te vangen en hopen dat niemand het merkt.... :roll: .....maar volgens mij gaan jullie dit zien....denk ik. :|
Daarom mogelijkheid 2, gewoon een nieuwe maken, maar dan wel op de juiste hoogte. :mrgreen:

photo 510396

photo 510394

photo 510395

photo 510397

Ja heren, nu de knikscharnieren en een zuiger aan de onderzijde van de vloer en dan is deze ook gereed.
Dan het volgende karwei, de roldeur en de deuren aan de voorzijde.
Dit was het voor vandaag en tot de volgende maar weer!

photo 510385
BRON

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2020 13:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
En het werkt ook nog allemaal :shock:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2020 13:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1390
Hermann,

Mooi constructie- werk allemaal, netjes alles haaks, zodat de delen niet klem raken. :brouw:

Ik blijf het met grote belangstelling volgen,

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2020 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 02 jun, 2020 14:52 pm
Berichten: 43
Petje af!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement