Hallo beste brouwers!
Als eerste, bedankt voor jullie mooie en leuke reactie's, ook de kijkers, bedankt voor de interesse!
Ja Rolf, hij gaat ontzettend lekker de laatste tijd, nee....hij gaat berelekker de laatste tijd, kan ik aan de lopende projecten even lekker een flink ruk aan geven.
Ja heren, vandaag een ander zicht op het chassis.
Ik ben nu vooral met de attributen aan het chassis bezig, die al hun ruwe vorm hadden, maar nu verder uitgewerkt zijn en worden.
Om af te trappen, de hydroliektank.
Aangezien op de referentie foto's het hele chassis zwart is, is het soms lastig details te zien.
Op zich geen probleem, met een beetje kennis en gokken kom je ook een heel eind.
De tank is nu voorzien van een seperaat deksel en dit met boutkopjes en nog wat doppen en aansluitingen afgemaakt.
Het leukste werk zat hem in het niveau glaasje, deze van een transparant sprue staafje gemaakt.
Het gereedschap....
Dan voorzichtig het ronde sprue stukje half rond vijlen en kijken of dat deze in het raampje past.
Vervolgens met Tamiya clear dit aan de binnenzijde schilderen en dan buiten en binnezijde met Valejo Gloss varnish bij tippen.
Het matte glaasje glimt nu als een nieuwe....
Dan nog even een chromen dop maken en deze met chrome marker bewerken, deze ligt nu te drogen.
En dan.....ja en dan de rest van het chassis.
De achter partij met lichtbakken, onderrij beveiliging met opstap punten en de grote opstaptrede met stootrubber zijn nu ook gemaakt en aangebracht.
Het stootrubber is met een doormidden gezaagde 4,8mm ronde buis gemaakt.
Let wel deze achterste trede is tijdens het laden van de vliegtuigen niet de toegang tot de box, dit gebeurd via de zijkant van de box.
Het achterste luik is er puur voor het laden en lossen in het dok.
Dan nog aan de bestuurderszijde nog een grijze kast gemaakt en alles even met stukjes dubbelzijdig tape aan het chassis gehangen.
Ja heren, dit ziet er al heel anders uit.
Het chassis hoeven geen grote zaken meer gebouwd te worden, alleen nog vele detail zaken.
Voor de kenners even een vraag, zit in het algemeen de hydroliek pomp nu seperaat, of zit deze in de tank ingebouwd?
Op de referentie foto's kan ik niets ontdekken, wel heb ik nog ruimte tussen de voorste steunpoot en de koel unit.
Er zit daar wel iets, maar heb nog niet kunnen ontdekken wat het is.
Diegene die het weet, mag het zeggen.
Dan als afsluiter even een eigen foto van Hong Kong airport.
Nou heren, dit was hem weer voor vandaag en tot de volgende maar weer.
Bron: Hermann Kersten
Hermann.