Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 17:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Zo, nu de MAN helemaal gereed is en de Palfinger v.w.b. bouwen even op een laag pitje staat, moest er toch weer iets nieuws komen. Dus de volgende op mijn lijstje maar gepakt. (Nou heb ik het idee dat Johannes ongeveer hetzelfde lijstje heeft als ik, :D want die is toevallig met een zelfde bezig.) Een Ginaf TF 10. Er zijn wat kleine detail verschillen tussen onze cabines, die Johannes in zijn topic ook al heeft genoemd, zoals de deuren, een klein verschil in het deel boven de voorruit en nog een paar van die kleine details.

Ik had op internet al weer het nodige gevonden van deze auto, waarbij toevallig ook een fotoreportage van de restauratie. Dus daar is het nodige wel op te zien. Daarnaast had ik van Johannes een tekening gekregen van het voor en zij aanzicht, waar ik dus mooi weer alle maten vanaf kan halen. En wanneer het nodig is, is er waarschijnlijk nog een mogelijkheid om foto's te kunnen maken van de echte, die redelijk bij mij in de buurt staat.

Met de cabine ben ik al voorzichtig wat begonnen. De deuren en de achterkant zijn inmiddels gereed en ik ga nu beginnen met het deel tussen de voorruit en de motorkap, om vervolgens daarna te beginnen met het moeilijkste deel van deze cabine. Het dak, en dan vooral de bóvenkant van de voorruit

Hieronder nog even een paar foto's

Eerst een van de echte en daarna een paar van het prille begin van de cabine.

Gr. Zeger

Afbeelding
Bron: Bouwmachineweb

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Laatst bijgewerkt door van Hattem op vr 08 feb, 2013 12:29 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
En alweer een mooi projekt begonnen Zeger. In deze tijd van het jaar misschien wat meer tijd om er aan te werken, dus deze gaan we in Jabbeke ook nog zien.




:mrgreen:

Succes maar weer :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 12:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
hallo zegers net als bij johannes zeg ik het zelfde
gaaf ,in schaik toen die nostalgie voertuigen gezien
verschillende uitvoeringen[van caron een paar]
blijf het zeker volgen
herrinner mij dat toen een nieuwe kwam met de letters ram er op[nou ja nieuw]moet dan wel ruim 45jaar terug
was nog een ukkie[nu ook nog zeggen mijn zoon,s]
in afwachting koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zo Zeger, daar is ie dan toch.
Ik zie nu al de nodige verschillen in je gebouwde delen zoals de raamopeningen en de deurgrepen, best wel grappig en de discussies op het buzzybee forum worden nu ook nog een keer aanschouwelijk gemaakt.
Gezien mijn bouwstop zul je me wel snel inhalen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 dec, 2012 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 jul, 2010 20:07 pm
Berichten: 58
Hallo Zeger,

Mooi project, en zoals gewend ziet er al heel goed uit. Ik lees net dat je een vooraanzicht van Johannes hebt met de maten. Het zal je wel bekend zijn, maar hou er rekening mee dat de TF10 een bredere neus heeft dan de TF8, TF12 en de Terbergen. Het was mij nog nooit opgevallen tot iemand er op Higro in Schaik over begon. Op het buzzybeeforum kun je bij de auto van Daanen en van Caron goed het verschil zien.

Ginaf chassis 207x75x9mm

groet Arnold

_________________
Oude Terberg foto's gezocht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Arnold de Terbergman schreef:
Het zal je wel bekend zijn, maar hou er rekening mee dat de TF10 een bredere neus heeft dan de TF8, TF12 en de Terbergen.


Nou....... Dat er een verschil was tussen bepaalde modellen had ik al wel gezien. En dan vooral aan de spatborden die aan de voorkant bij het ene model veel meer buiten de motorkap uitsteken dan bij het andere model. En ook het verschil tussen de tekening en de foto's die ik heb. Daar met name het deel aan de zijkant, tussen de deur en de motorkap. En nu jij zegt dat er verschil is in de breedte van de neus, is het raadsel opgelost. Hoeveel breder, kan ik nergens terug vinden, maar dat zal "op het oog" wel lukken denk ik. :D

Dus met gerust hart maar weer verder gegaan met bouwen. Ik ben nu dus bezig met dat deel tussen de deuren en de motorkap en heb dat maar iets breder gemaakt dan de tekening aangeeft. Hij loop dus iets minder ver naar binnen toe, zodat de neus straks iets breder wordt.

Het gedeelte onder de voorruit heb ik weer op dezelfde manier gemaakt als bij de Torpedo DAF, Veel plaatjes op elkaar gelijmd en daar moet ik dan weer het juiste model in zien te krijgen. :)

Iedereen trouwens hele fijne feestdagen gewenst.

Hier weer een paar foto's

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Zeger,
Mooi project wat je weer bent gestart, zit weer met genoegen te kijken naar de "op elkaar plak plaatjes techniek" die je gebruikt om de verschillende ronde vormen te maken.
Ook jij fijne feestdagen , gr.Eric ,Bea , Mandy en Marc .

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 13:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Zeg Zeger, je moet me toch eens vertellen wat jij dagelijks eet of drinkt! Want een dergelijke motivatie en vakmanschap moet toch ergens vandaan komen!? Of zit het in je drinkwater? Of misschien is het de shag die je rookt? Ik zou het haast gaan uitproberen :mrgreen:

Gekheid natuurlijk en ik ga dit verslag weer met veel belangstelling volgen!

Hele fijne dagen en veel knutselplezier gewenst!!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Volgens mij heb jij hele fijne feestdagen, met zo'n projekt op de tafel :wink:
Ik wens je het in elk geval wel toe, met veel inspiratie voor het nieuwe jaar, om ons weer te verbazen en vermaken met je bouwprojekten.
:brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 dec, 2012 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 jul, 2010 20:07 pm
Berichten: 58
van Hattem schreef:
Arnold de Terbergman schreef:
Het zal je wel bekend zijn, maar hou er rekening mee dat de TF10 een bredere neus heeft dan de TF8, TF12 en de Terbergen.


Afbeelding
foto even geleend van Alex, BuzzyBeeForum

Hallo Zeger,
Hier kun je aan de witte pijltjes zien dat er gewoon de standaard spatborden gebruikt zijn. Misschien voor jou een indicatie wat betreft de maatvoering. Motor en motorruimte zijn dus niet veranderd, waarom die bredere neus erop zit is mij een raadsel. Maar dat hadden alle TF10.

_________________
Oude Terberg foto's gezocht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement