Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 7:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 mei, 2012 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 dec, 2011 15:54 pm
Berichten: 198
Leuk project. Ik ben ook bezig met een container-LZV, maar dan in schaal 1:50.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 mei, 2012 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 21:43 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Enter-City
Hé Svennie,

leuk dat je ook een dozen-lzv bouwt. Mogen we misschien weten welk transportbedrijf en komt er ook een brouwverslag van? Ik heb er op Wesje wel eens eentje voorbij zien komen in 1:50 en je kunt in deze schaal natuurlijk iets meer detaillering kwijt.

Even on-topic,

Ik heb vanavond de geplamuurde MAN spatborden geschuurd en het begint zowaar ergens op te lijken. Valt mij 100% mee, ik had dit niet verwacht. De fotootjes hiervan komen nog. Hij gaat lekker, heb de smaak goed te pakken. Nu alleen hopen dat ik van de week nog een beetje tijd over heb 's avonds. :)

Groeten Wilbert.

_________________
6 in lijn brult ook fijn!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 mei, 2012 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 dec, 2011 15:54 pm
Berichten: 198
Ik bouw eentje naar me eigen smaak. Hij wordt zilver met waarschijnlijk rode containers. Ik bouw niet echt waarheidsgetrouw, alleen dat ik binnen de 25,25 meter, in schaal 50,5 centimeter moet blijven.

Ik zal een brouwverslag openen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2012 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 21:43 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Enter-City
Mensen mensen,

jullie zullen nog even moeten wachten op een update, het is op het zoldertje toch net iets te warm om lekker te zitten bouwen(+/-34graden).
Van het weekend word 't iets lekkerder dus wie weet.
Ik houd jullie op de hoogte,

Groeten Wilbert.



(die nu een lekker biertje uit Enschede afdopt) :brouw:

_________________
6 in lijn brult ook fijn!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jun, 2012 21:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 21:43 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Enter-City
Jawel, daar zijn we weer. Het was al weer 2 weekje's geleden dat ik voor het laatst iets gepost heb, dus het werd wel weer tijd.
De temperatuur op zolder is weer op een houdbaar niveau gekomen dus ben ik weer aan de slag gegaan. Ik ben nu met verschillende dingen tegelijk bezig maar heb nog niet overal foto's van, dus die houden jullie nog eventje's te goed. Ik heb onder andere de dolly al iets aangepast, zo Herpa 'm levert stond het mij niet aan. Nu zie je tenminste een deel van het "chassis". Ook ben ik met 't kiep gedeelte bezig geweest, maar ik weet nog niet precies hoe ik dit ga laten scharnieren. Nog even brainstormen dus.

Waar ik wél een paar foto's van heb is de cabine. Deze is alvast zilver gespoten zodat evt on-effenheden duidelijker opvallen. Goed is nu in ieder geval te zien dat de plaatsen waar de spoilergaatje's hebben gezeten nog lang niet mooi glad zijn. Deze verdienen dus nog wat aandacht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(die macro-stand laat alles wel héél duidelijk zien :oops: )

Ik hoop dat ik van de week ook de andere foto's kan laten zien, maar dat ligt een beetje aan hoe goed mijn planners mij gezind zijn. :wink:

Eventuele tips, opmerkingen en/of kritieken zijn altijd welkom,

Groeten Wilbert

_________________
6 in lijn brult ook fijn!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 jan, 2013 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 21:43 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Enter-City
Poeh poeh, das lang geleden....

Het heeft even geduurd maar daar zijn we weer. Ik ben een hele tijd niet actief geweest met bouwen en dergelijke door de zomer, een verbouwing en een op komst zijnde tweeling. :D Dus het word een drukke tijd straks, waarin voor modelbouw de eerste maanden waarschijnlijk wéér geen tijd is. Desondanks heb ik nog wel een paar foto's van de huidige stand van zaken. Komt ie dan:

De zilver gespoten cabine is weer kaal gemaakt danzij Mr. Muscle. Ook heb ik een kiep-chassis gemaakt, maar daar moet ik nog een scharnierpunt voor verzinnen, vandaar de tape.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan de MAN spatborden.. Ik werd er door Sebas op gewezen dat een Daf met MAN spatborden natuurlijk niet echt mooi is. Deze zijn dicht gemaakt dmv plamuur om ze meer een Daf-look te geven. Is volgens mij aardig gelukt.

Afbeelding
Afbeelding

Volgende onderwerp: de dolly. Ik gebruik als basis een Herpa dolly, maar heb daar zelf een gedetaileerder chassis voor gemaakt. Zo staat ie er nu bij, hij is nog niet klaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan hebben we de oplegger nog, dit is ook een Herpa. Daar hoeft in principe weinig aan te gebeuren, alleen een paar andere fietsenvangers en wat kleine dingen.

Afbeelding
Afbeelding

Tja, dan tenslotte nog maar een paar totaal shots van de gehele combi tot nu toe. Ik heb ondertussen ook een 20- en 40ft container aangeschaft, dit betreft een 20ft dv Gateway en 40ft Highcube Amficon.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was 'm dan voor nu, hoop dat jullie 't wat vinden. Tips, kritiek en opmerkingen zijn van harte welkom.
Verwacht voor de komende tijd niet veel updates, ik heb straks even wat anders aan m'n hoofd. :lol:

Groeten Wilbert.

_________________
6 in lijn brult ook fijn!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jan, 2013 13:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
wordt echt een mooi ding. lastige schaal lijkt mij, met mijn knuisten blijft er weinig van over. Ik zou overigens wel proberen om de velggaten open te boren.
succes verder en met je zwangerschap, zeg maar nee, dan krijg je er 2.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jan, 2013 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Leuk dat 1:87 werk 8)
Spatborden heb je goed opgelost zo, lijkt me. Voor de rest ga je ook lekker, alleen afmaken wordt hem dus niet. Zet je spulletjes alvast maar een plankje hoger weg, dan kunnen die kleine gasten er straks nog niet aankomen :wink:
Succes, met modelbouw 1:87 en 1:1 :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jan, 2013 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 21:43 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Enter-City
@ Richard:

Die velggaten heb ik ook naar zitten kijken. Ik ga het toch een keer proberen, heb nog wel een sloopwieltje liggen. En wat betreft die grote knuisten, ik heb vanmorgen nog weer even op zolder gezeten en was bezig met de kiepcilinders. Deze zijn mij ook al tig-keer uit de vingers gevallen dus dat gebeurt mij ook wel. :evil: Vaak helpt het wel als ik het dan even aan de kanten leg en met wat anders bezig ga..

@ Onne:

Het afmaken gaat 'm de komende maanden zéker niet worden. Maar we hebben de tijd.. En ik zit met de prut op zolder, met een traphekje ervoor. Das maar goed ook, we hebben er namelijk al eentje lopen van 2,5 jaar. :lol:

Voor de rest ga ik gewoon wat doen als ik een beetje tijd heb, jullie zien het dus vanzelf wel...

Groeten Wilbert.

_________________
6 in lijn brult ook fijn!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2013 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jul, 2011 21:43 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Enter-City
Hallo mensen, even een off-topic bericht.

Dinsdagavond 05-02-2013 zijn onze dochter Elin en zoon Jens geboren. Ondanks een wat moeilijke start van Jens, zijn mijn vrouw en de twins gister lekker thuis gekomen uit 't ziekenhuis en doen ze het allebei super goed nu!!

Afbeelding

Allemaal de groeten van een supertrotse papa, mama en grote broer!! :brouw:

Wilbert.

_________________
6 in lijn brult ook fijn!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement