ingzagers schreef:
Citaat:
Wel zou ik de chassislengte nog eens bekijken en opzoeken wat de kortste wielbasis is van een 6x4 DAF XF95. Hij lijkt me nu aan de korte kant. Met een langer chassis zijn de verhoudingen ook al weer anders.
Zoals het nu uitziet qua lengte lijkt het wel op de langste wielbasis van een voorloopastrekker.
Ik heb hier een Italeri DAF 95 FTT staan en die heeft een wielbasis van 3,80 en die maat heb ik toen niet uit de duim gezogen (wielbasis van de kit is fout), net even gekeken op de DAF site en natuurlijk staat er geen XF 95 meer tussen.... Wel heb ik een bovenaanzicht van een 2008 XF 95 trekker en kom dan al rekenend dichter bij de 3,80 m dan de 3,90 wielbasis uit. Exact kan ik het niet vertellen omdat net de onderste maat met de wielbasis niet meegekopieerd is.
De XF 105 volledig bladgeveerd kent alleen de 3,90 m wielbasis, dat is van hart vooras tot hart trapeziumvormige achtervering.
Ook heb ik zitten neuzen wat nu dan eigenlijk de onbeladen/beladen hoogte van het chassis zou moeten zijn maar daar zit veel rekenwerk in en hangt erg af van de bandenmaat.
De 3300 had een hoogt beladen van 95 cm dus al te veel zal je daar wel niet van af kunnen wijken.
Johannes
als ik het nu zo na meet moet er tussen de vooras en eerste as tandemstel nog ongeveer een cm tussen, om dan op een wielbasis van 3,90 m uit te komen.
Aerodyne schreef:
moddertrukker schreef:
voor een kieptrailer staat meestal een spacecab weer mooier.
Een plat dak staat volgens mij net nog dat tikkeltje mooier voor zo'n lage kipper, enig probleem is dat dat dak alleen te vinden is/was in die Genoa tankercombinatie en die liggen niet dik gezaaid.
een plat dak zou inderdaad ook nog gaan. is trouwens ook te krijgen via KFS, om er dan een "kenworth" van te maken, daf cabine op amerikaans chassis, nr weet ik nu even niet. ik ga het eens opzoeken en bekijken of het niet zelf te maken is, zowel het plat als het SC dak (is dit trouwens even hoog als dat van een 95? dan kan ik van die afmeten uitgaan