ingzagers schreef:
Citaat:
Het enige jammere is dat je dan wél .....met de 'gewone' 95 niks meer kunt omdat het Superspacecab-dak te lang is... Kun je van de DAF 95
ps: je zou ook bij Revell eens kunnen vragen om een Spacecab-dak voor de XF?
Of je zou van de 95.360 een 95.500 kunnen maken met de Perkins motor die water hoger boven het chassis staat i.v.m. de motor.
Met de zijgeleiders kun je de cabine verlengen tot de lengte van het SSC dak
.
Verder wat prutsen met de ondergrille en de spatborden, niet zo moeilijk allemaal.
Johannes
Aerodyne schreef:
moddertrukker schreef:
Het enige jammere is dat je dan wél .....met de 'gewone' 95 niks meer kunt omdat het Superspacecab-dak te lang is... Kun je van de DAF 95
ps: je zou ook bij Revell eens kunnen vragen om een Spacecab-dak voor de XF?
Of Danny zou bij KFS een CF cabine kunnen kopen en die op dat chassis zetten
Niks van dit alles gaat gebeuren
Hoezo?
ik heb juist de stapel bouwdozen eens doorgenomen en van een XF mis ik het chassis (stapel bouwdozen kunnen overnemen van iemand), de andere XF is wel nog compleet maar dat wil ik ook zo houden.
in de stapel zat er ook nog 2x een 3300 dutchman, eentje al gedeeltelijke omgebouwd naar 4x2, de andere doos is nog compleet op de chassisbalken na, motor en zo zit er nog bij.
eens vlug gekeken in de doos van de daf 95, wel compleet
ik ga nu dus van de 3300 de rest van de onderdelen van het chassis (assen, ophanging, dwarsbalken) gebruiken, de chassisbalken zelf maken (voorste deel namaken van de XF zodat de cabine hier op past, en het achterste deel zoals het chassis van de 95 tandemas, de knik in het chassis van de XF is hetzelfde als dat van de 95
) en vermits ik nog een stuk volvo chassis heb liggen waar een voorkant van ontbreekt, kan er ooit nog een 3300 4x2 komen
Kunnen jullie nog volgen ?
ik denk dat dit wel de beste oplossing... komt wel weer een hoop zelfbouw bij
het is waarschijnlijk dan wel niet zo historisch correct maar dat zullen we er maar bij nemen zeker ?