Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 16:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Streamline met kraan
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2011 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Zoals beloofd, een nieuw projekt. De Volvo is nog niet klaar, maar zolang ik nog niet in staat ben om die te spuiten, even de opbouw van een volgend model. Ik merk wel, als je thuis bent en je kan verder niet veel, dat de modelbouw lekker hard gaat :brouw:
Dus een Scania van de stapel geplukt, 2 eigenlijk want ik wil de Streamline gaan bouwen, maar dan met het chassis van de 143 Topline. De bedoeling is dat ie gebouwd wordt met de sleepas opgetrokken, waarschijnlijk vastgelijmd. Sebas heeft een pracht constructie gemaakt zodat de as beweegbaar is, maar dat vind ik te ver gaan.

De eerste inspiratie voor een Streamer kreeg ik bij ons op het werk, al een hele poos terug.

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig hè, wat een ouwe troep. We hebben er voorheen nog wel mee gereden hoor.Was een hele toer, met een ooit afgebroken versnellingspook die er weer opgelast was. Schakelde als het spreekwoordelijke mes, tussen je ribben :? Man, man wat was dat een gedoe. Uiteindelijk was de versnellingsbak zover om zeep dat alleen 1 en 3 L het nog deden en funktioneerde hij nog als mobiele compressor. 's Ochtends om 6 uur starten betekende om 9 uur lucht hebben om te kunnen rijden :lol: En een rookgordijn waar ze in de Moerdijk vorige week jaloers op waren :mrgreen:

In elk geval wordt dat hem dus niet.
Het wordt dus een Streamline, zonder spoiler pakket, met handdoekenrek op het dak en als badeendjes, Tielse Flip en het Michelin mannetje.
Kleuren ben ik nog niet over eens, maar dat komt gedurende het projekt vanzelf in orde. Het chassis wil ik gewoon Scania grijs doen, donkergrijs wel te verstaan.
Op de foto's zien julie dat het chassis nog niet ingekort is, maar ik wilde eerst alle dwarsbalken ed er aan bevestigen, met de hoop dat het allemaal beter recht blijft en dan het mes erin zetten :wink:

Nu dan maar wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat was hem dan voor nu, tips en commentaar, ik hoor het wel :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Laatst bijgewerkt door Korrelexpress op ma 23 mei, 2011 19:12 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2011 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ondanks dat het vervelend is dat je met je rug zit schiet je qua bouwen wel lekker op.
Is de Volvo maar een ´simpel´ projekt, deze Scania doet meteen veel meer.
Is ook een goed idee om van chassis te wisselen. Zo is ie nog niet veel voorgekomen in modelbouwland.

Denk er dan ook even aan om de accubakken te verwisselen en de dieseltank(s).

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2011 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
moddertrukker schreef:
Ondanks dat het vervelend is dat je met je rug zit schiet je qua bouwen wel lekker op.
Is de Volvo maar een ´simpel´ projekt, deze Scania doet meteen veel meer.
Is ook een goed idee om van chassis te wisselen. Zo is ie nog niet veel voorgekomen in modelbouwland.

Denk er dan ook even aan om de accubakken te verwisselen en de dieseltank(s).

gr Jeroen


Bedankt voor je reaktie Jeroen :D

Ik heb momenteel 2 bouwtekeningen voor m'n neus liggen om te zien wat waar hoort en bij welk model, dus die accubakken en dieselanks, komen helemal in orde. Nu nog even checken of de streamline spatborden een beetje passend te maken zijn en eventueel de skirts :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2011 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Hmm, de skirts zou IK er niet op doen als je een cabine hebt zonder spoilerset.
Dan kun je de linker- en rechterachterspatschermen gewoon verwisselen. De steunen natuurlijk niet maar dan heb je die hap in het spatscherm tenminste niet aan de buitenkant zitten.
MIJ lijkt het mooi om over de eerste achteras een halfrond spatscherm te plaatsen. Die zoals uit de 143 Topline doos maar dan iets verlengd aan de voorzijde. En achter hetzelfde maar dan zonder bovenkant zodat je gelifte achterwielen er nog precies in passen. Het is maar een idee...
O ja, en die voorbumper iets aanpassen. Bazzz heeft al eens laten zien hoe dat moet. Smoelt de Scania nóg beter!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2011 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
moddertrukker schreef:
Hmm, de skirts zou IK er niet op doen als je een cabine hebt zonder spoilerset.
Dan kun je de linker- en rechterachterspatschermen gewoon verwisselen. De steunen natuurlijk niet maar dan heb je die hap in het spatscherm tenminste niet aan de buitenkant zitten.
MIJ lijkt het mooi om over de eerste achteras een halfrond spatscherm te plaatsen. Die zoals uit de 143 Topline doos maar dan iets verlengd aan de voorzijde. En achter hetzelfde maar dan zonder bovenkant zodat je gelifte achterwielen er nog precies in passen. Het is maar een idee...
O ja, en die voorbumper iets aanpassen. Bazzz heeft al eens laten zien hoe dat moet. Smoelt de Scania nóg beter!

gr Jeroen


De achterspatborden van de streamline ben ik eigenlijk ook niet zo happy mee en die van de 143 WEL, ziet er veel strakker uit. Maar ik wil een proefopstelling maken om te bepalen wat er beter uit ziet.

En die voorbumper aanpassen, WAT en HOE :shock:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Gaat vast goed komen met deze Streamline, zeker door het gebruik van het 143 chassis.
Zo als 3 asser geeft het toch een stoere uitstraling.

En over die bumper, zo bedoeld Jeroen :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen is dit model nog steeds in deze staat :oops:, als ik mijn huidige project af heb zal ik weer eens verder gaan met m'n nog lopende projecten.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 0:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 jan, 2009 18:20 pm
Berichten: 385
Woonplaats: Hoogeveen
Heej Onne.

Allereerst sterkte met je rug.
En over de bumper:ik heb het net zoals Sebas gedaan en aan de voorkant/onderkant heb ik het ook gedaan.
staat veel mooier en geeft de scania een iets dikkere uitstraling.
Succes ermee en het ziet er al goed uit je scania.

gr richard

_________________
Ik heb ze alle 7 op een rij.....ze werken alleen in ploegendienst......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Hey Sebas, das duidelijk nu :)
Hoe dik is de evergreen op het dikste punt? Even voor alle duidelijkheid :mrgreen: ?

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Dacht uit me hoofd gezegd dat ik voor de verdikking balkjes van 4x4mm heb gebruikt, daar overheen plaat van 0.5mm.
Aan de voorkant van de bumper heb ik hem ook opgedekt met strip en putty, daarna in model gevijld/geschuurt.
Alleen moet ik nog steeds 1 kant (alleen de voor kant) van de bumper opdikken.
Maar je ziet dat de bumper gelijk voller word, en dat zie je strals echt aan je model, heeft gelijk veel meer uitstraling.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Onne,
Mooi project opgestart, blijven toch de mooiere Scania's.
Wat je naast het eventueel verdikken van de bumper volgens sebas zijn Dekker Scania kan uitvoeren is het volgende:
De bumper en cabine 2mm laten zakken. Dit kan net allemaal zodat het past over het motorblok en de cabine steunen voor.
Je krijgt straks toch het fenomeen van de 2 achterste cabine steunen .Dit past voor geen meter dus als je het spul 2 mm laat zakken en dan de achterste cabine steunen aanpakt smoelt de Scania straks stukken beter. Anders krijg je zo'n achteroverhang cabine die tegen een viaduct aan heeft gereden.
Ik heb het zakken van de cabine bij mijn van Andel Scania ook uitgevoerd.(helaas toen niet de bumper verdikking)
Succes met de bouw.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement