Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 4:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: DAF XF 105 510 ssc
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 12:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 mei, 2012 12:13 pm
Berichten: 11
Hallo,
Mijn naam is Michel Mik, ben 15 jaren jong en ik ga bezig met m'n 2e model, mijn 1e heb ik gekregen op kerst van 2010 en had ik in 3 dagen af :lol: , dat was om te kijken of modelbouw mij wel beviel. Nu wil ik het anders aanpakken, ik heb nu een DAF XF 105 510 van Italeri gekocht, maar deze is 4x2, en ik wil er een 6x2 voorloopas van maken.
iedereen kent deze wagen wel denk ik:
Afbeelding
en dit meot het ongeveer worden:
Afbeelding
ik hoop natuurlijk op wat tips qua opbouw en vooral op het spuit gedeelte :oops:


Laatst bijgewerkt door Michel Mik op zo 27 mei, 2012 10:17 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 14:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 dec, 2011 15:54 pm
Berichten: 198
Mooi project om te volgen. Ik kan geen tips geven, want ik bouw in 1:50.
Maar ik volg je. Succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 17:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 mei, 2012 12:13 pm
Berichten: 11
al bezig geweest mijn oude model, die ik voor kerst heb gekregen, voorzichtig uitelkaar gehaald, bepaalde onderdelen die ik nodig heb voor een 3e as.
Afbeelding
Afbeelding
dit deel van het chassis ga ik gebruiken als trekas op mijn nieuwe model
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en zo ligt het model er op dit moment erbij.
zou ik met een stanleymes het chassis netjes kunnen snijden?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 18:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Je kunt beter een zaag nemen. als je met een mes probeert om wat dikker plastic door te snijden oefen je al snel te veel kracht uit.

Een modelbouwzaag (razor saw) is het mooist, maar met een standaard ijzerzaag of figuurzaag gaat het ook. Achteraf de zaagsnede even bijvijlen/schuren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec, 2008 22:42 pm
Berichten: 1210
Ik heb dit model een hele tijd geleden ook gemaakt.
Ziet er leuk uit!
Het interior zit nog los neem ik aan?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 21:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 mei, 2012 12:13 pm
Berichten: 11
Het interieur van het model waar ik op moment mee bezig ben om uitelkaar te halen zit vast, maar heb vandaag een 2e doos gekocht, precies het zelfde, en van deze 2 modellen maak ik dus 1 van :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Stop. Als je een voorloopasser wilt maken kun je geen aandrijfas gebruiken zoals je die wilt plunderen van je oudere model :?. Een voorloper is niet aangedreven dus heb je een andere as nodig, kijk eens op de bodybuilderssite van DAF.
Ik zou als ik je was na pas 1 model te hebben gebouwd de lat ook niet direct al te hoog leggen want dit is van de moeilijkst ombouwen. Probeer een standaard DAF met je striping te maken om te ervaren hoe het is modellen te spuiten of te schilderen of bouw een een 6x4.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2012 10:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Inderdaad, je kunt beter rustig aan beginnen en niet meteen een grote verbouwing ter hand nemen.
Je hebt alles al in elkaar gelijmd, zo te zien op de foto's? Als je nu nog moet spuiten, wordt dat lastig. Zoals bv de cabine, moet je achterwand nog uit laten, anders krijg je er naderhand het interieur niet ingeschoven. Om het nog maar niet te hebben over de verschillende kleuren die er overal op horen te komen. Afplakken kan soms lastig zijn.....
Dus eerst even goed bedenken welke kleur welk onderdeel moet krijgen en dan pas aan verf gaan denken.
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2012 10:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 mei, 2012 12:13 pm
Berichten: 11
Hallo,
Ik las net de 2 laatste tips, misschien is het ook wel inderdaad waar dat ik voor mijzelf de lat eerst te hoog leg om er een voorloper van te maken. Dit zal misschien in de toekomst nog wel een keer gebeuren. maar omdat ik vrij weinig ervaring heb in het modelbouw, en ik toch wil spuiten, en dat moet ik dan ook eerst nog even oefenen zodra ik een set heb, vraag ik mij af wat een goede beginners set is en wat er moet gebeuren voordat ik kan spuiten, zoals: eerts het chassis inelkaar en dan het chassis spuiten, ik weet dit namelijk niet :oops: . zouden jullie mij daarover tips kunnen geven? dan kan ik namelijk weer wat verder met mijn project.
Groeten Michel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: DAF XF 105 510 ssc
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2012 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Michel, bekijk hier op het forum eens andere topics van een DAF of gewoon de algemene tips, doe je altijd je voordeel mee :D

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement