Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 20:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 jul, 2007 17:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hoi,
Ik ben zo een 2 weken gelden begonnen met de Mercedes van Kibri. Het project ligt al een goede week stil maar ik post het nu pas.
De foto's tot dusver:
Afbeelding
Weergave van de inhoud van het doosje.

Afbeelding
Het groene potje wordt de kleur voor de cabine en de bak, het andere potje moet roest voorstellen. Ik was van plan een beetje te experimenteren bij deze kit met roest...

Afbeelding
De tonnetjes zo goed mogeleijk geprobeert te verven, aangezien de grootte van hen. :?

Afbeelding
Ook heb ik aan de lijve onderdervonden hoe scherp die modelbouwmesjes wel zijn. Hoewel het de bedoeling was een randje weg te snijden op de cardan-as (ik denk dat dat ding zo noemt) sneed ik jammer genoeg in mijn duim.

Enkele foto's van het chassis waarop ik hier en daar wat verf op heb aangebracht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wel heb ik geen vervuiling op het chassis aangebracht omdat ik niet juist weet hoe. Misschien doe ik dit nog wel.

Dan het gevreesde interieur.
Afbeelding
Ik vind het interieur tamelijk geslaagd. Wel was ik van plan om wat metertjes op het dashbord aan te duiden maar daar dacht ik pas aan nadat ik het stuur had bevestigd. En waarschijnlijk zie je die toch niet als je door het glas van de cabine kijkt dus...

Dan nog foto's van het geheel. Alles zit nog los maar ik heb alles zo goed mogelijk in elkaar gezet.
Afbeelding
Afbeelding
De cabine glanst iets te fel naar mijn goesting en misschien ga ik later ook nog vervuiling aanbrengen, net als op het chassis. (als ik weet hoe en wat...)

Aan de kit vielen me direct de waanzinnige details op, zeker in die schaal! :shock: (1:87). En alles past ook 'perfect' in elkaar. Een zeer aangename kit om te bouwen.

Zo dit was het dan.
Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jul, 2007 17:58 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Leuk truukje Phil ! :D
Tof dat we jou nu ook eens bezig zien met 1:87.. lekker priegelen.
De cabine ziet er mooi strak uit hoor, netjes geschilderd :shock: , wat trouwens ook geldt voor het interieurtje..
Voor de vervuiling zou je die kipper van Robert eens op kunnen zoeken..
Alhoewel..

Hier is hij al..

Succes, keep us posted ! :wink:

~Erix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jul, 2007 19:29 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
AfbeeldingKibri Afbeelding
Afbeelding Schaal 1/87 Afbeelding
AfbeeldingPhilippe Afbeelding
Afbeelding Limburg Afbeelding

Leuk Phillipe, en je vindt dat het groen teveel glanst??? Ik vind het juist goed op deze schaal, zo hoef je tenminste geen glanslak op deze schaal te gebruiken. Te veel lagen verf gaan immers ten koste van de kleine details.
Ik zou hem alleen niet zoveel "vervuilen" als dat ik heb gedaan bij die Actros kipper, die is bewust "overdone" gedaan.

Voor modder heeft Tamiya een speciale stift, daar kun je heel goed modder mee aanbrengen (heb ik ook gebruikt), is gewoon te koop bij de betere modelbouwwinkel.
Wanneer je vuilsporen op de cabine wil aanbrengen, denk dan aan een donker washje op bijvoorbeeld de instaptreden, en rondom de klink van de chaufeur (vaak in en uitstappen).
Roest zou ik op de cabine zelf niet aanbrengen, alleen op sommige plekken aan het chassis, en dan alleen door middel van drybrushen. Let op, niet het hele chassis, maar daar waar verbindingen bij elkaar komen, en bijvoorbeeld ter hoogte van de cilinder van de kipper (niet op het ijzer van de cilinder zelf!).
Ook de laadbak zou je van wat beschadigingen kunnen voorzien, voorzichtig met een mesje wat krassen maken, beetje de scherpte eruit schuren. Dan de beschadigingen voorzien van bijvoorbeel revell nr 90 (ijzerverf) en wanneer dit droog is voorzien van een donkere (zwart tot bruine) wash.

Zo, je kunt de Actros natuurlijk ook casual laten :D .

Succes,

Groetjes Robert

Btw, Erix, wanneer kunnen we jou 1/87 update weer eens verwachten :twisted: ???


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2007 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Zo, de MB is af.
Hier zijn de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een stukje zilverfolie met plakband vast gemaakt achter de lampen, dit is dan het effect:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En wat vinden jullie van de raamrubbers?
Afbeelding
Afbeelding
Even de truck tegen het gras gezet om te laten zien hoe groot de truck wel is!
Afbeelding
Afbeelding

De nummerplaten heb ik weggelaten omdat dit niet goed lukte. Ook de zwarte strepen aan de zijkanten van de cabine, die typisch voor de mercedes zijn, heb ik ook weggelaten.
Ik ben blij met het resultaat, zeer aangenaam bouwen zo een truckje en het zal zeker ook niet de laatste keer zijn!

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2007 18:27 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Mooi gemaakt Phillipe!
Hoe heb je dat bij de raamrubbers gedaan, met stift of met zwarte plakband?

Ik zou wel het uiteinde van de uitlaat nog voorzien van een likje zwarte verf zodat het lijkt alsof deze open is (nu is deze nog zilverkleurig).
Oja, juist die zwarte band op de zijkant van de cabine is hardstikke makkelijk om te doen hoor 8) .

Groetjes Robert en op naar de volgende Kibri!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2007 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
hoi,
de raamrubbers heb ik met verf en peneel gedaan. En niets afgeplakt, gewoon met de losse hand alleen hadden ze iets meer mogen glanzen.

Met dat gat heb je gelijk, nog niet aan gedacht maar ik ga de truck laten zoals hij is, ben namelijk direct nadat de MB klaar was met een nieuw project begonnen: De Scania R 470 van Tamiya 1:14 (RC).

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement