Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 9:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 mei, 2008 8:49 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Danku danku,

@Jeroen, de eeste drie foto's van het chassis zijn van de eerste spuitronde, ondanks dat de Tamiya heel goed dekt, zijn er inderdaad nogal wat plekken "open" gebleven. Omdat ik vanuit alle hoeken dunne laagjes heb gespoten, is op een enkel pietepeutig plekje na alles mooi bedekt, datgene dat nog moet doe ik met kwast een beetje bijwerken.
Het enige nadeel van deze verf is dat ondanks dat er geen metalic op het spuitbusje staat.....het wel een metalic is.....niet helemaal realistisch voor een chassis, maar omdat de kleur wel datgene is wat ik in gedachte had ga ik kijken hoe ik dat metalice af kan zwakken.
Het spleetje bij de cabine is inmiddels opgevult met revell lijm, daar komt ook later de zonneklep (of hoe dat ding ook heet :P ) aan, dus dan is die plek sowiso niet meer zichtbaar.

Voor wat betreft de kleuren van de cabine, ergens op het net vond ik een tekening (wit) van de SK. Deze heb ik gebruikt om wat kleurstellingen uit te proberen, de volgende rolde er uit als mijn keuze:

Afbeelding
Bron van de tekening helaas onbekend, als de rechtmatige eigenaar zich meld zal ik alsnog bron en excuses voor gebruik toevoegen :wink: .

Nogmaals bedankt voor de complimenten :P .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2008 21:22 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Dan ook maar daad bij woord voegen voor wat betreft de kleurtjes :D .

Maar eerst troffen we natuurlijk weer iets aan dat om plamuur vroeg:

Afbeelding
Volgens mij is dit die installatie die voor de frisse lucht ofzo zorgt. In ieder geval zat hier een vreemd voelbaar relief in.....zucht, dat wordt weer plamuren.

Afbeelding
Dotje plamuur erop, en black en Dekker is weer blij met de toename van de verkoop van schuurpapier.




Mica red bleek bij toeval toch niet helemaal de kleur te zijn die ik zocht voor het chassis. In ieder geval hadden ze deze bij de modelbouwboer een dorpje verderop niet meer vooradig, waardoor ik op de gok een andere (mat)kleur rood heb genomen. Maar goed ook, want deze pakte nog beter uit op het chassis, en ik heb dus alles dunnetjes overgespoten.

Mica Red:
Afbeelding
Inclusief voor de foto niet zichtbare metaaldeeltjeslook.


En nu dus in matrood:
Afbeelding
Nog zonder vervuiling en kleurnuances..... :D

En dan ook maar de rest van het chassis en de onderdelen die rood moeten worden gespoten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu kan het chassis dus stukje bij beetje verder opgebouwd gaan worden.


Omdat de Mercedes twee soorten blauw krijgt (metalic licht en metalic donker blauw) ben ik begonnen met de onderdelen van de achterkant ook van een blauwe waas te voorzien, de cabine achterkant wordt trouwens ook donkerblauw, en is bijna volledig gespoten nu:
Afbeelding


Daarna heb ik de cabine afgeplakt, en ben ik hier met lichtblauw begonnen. Voor mij weer een vooruitgang, want het is me weer gelukt om het spuiten wat strakker te krijgen als bij mijn vorige 1/24 model...jippie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En dus durf ik nog iets dichterbij te komen met het fototoestel:
Afbeelding



Even laten drogen, en daarna vlug de tape eraftrekken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk zijn er nog wel wat minpuntjes te vinden, maar ik ben totnogtoe hardstikke tevreden over het brouwresultaat. De cabine laat ik nu een uurtje of 48 uitharden, en dan begin ik met afplakken voor de donkerblauwe kleur...ik heb er in ieder geval zin in.
Maybe trek ik me deze week wel nog een Kibri kitje uit de kast, om deze naast deze MB te bouwen, de Transconti gaat immers even in de koelkast :P .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2008 21:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 jan, 2008 15:17 pm
Berichten: 83
Woonplaats: nieuwendijk nbr
Hoi bert.

Na veel werk wordt het resutaat toch weer steeds mooier.
Je maakt er een mooie benz van!!

_________________
groeten wladimir


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2008 22:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 apr, 2008 18:43 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Nijverdal
Hij ziet er wel mooi uit alleen jammer dat het onder de afgeplakte randen is gekomen :cry:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2008 22:15 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Derkjan schreef:
Hij ziet er wel mooi uit alleen jammer dat het onder de afgeplakte randen is gekomen :cry:


Daar maak ik mezelf niet zo druk om hoor, dat was bij mijn MAN Norcargo ook.
Daarom werk ik ook van lichte kleur naar donkere kleur, en omdat de dekking van de spuitbusjes perfect is, zie je van de overspray (zoals dat heet :P ) dadelijk helemaal niks meer terug.
Geen paniek dus in huize Bert :P .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2008 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Berttttttttttttttttttttttttttt :P

Het spuitwerk van de cabine ziet er mooi strak uit, met de ervaring die je nu hebt ( :wink: ) moet het met het donker blauw ook goed komen.
Het chassis ziet er met de matte kleur inderdaad net even wat beter uit, en steekt mooi af bij de blauwe tinten van de cabine.
Succes verder.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 mei, 2008 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hoi,
strak gespoten, zoals de rest al zei en ook een mooie kleur!

En zag ik daar nu KIBRI staan.....?! :lol:
Blij dat je (misschien) nog eens aan een kibri kitje gaat beginnen, kijk er al naar uit! :P

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 mei, 2008 18:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 okt, 2006 23:15 pm
Berichten: 242
Woonplaats: Vroomshoop
Hoi Bert,

De Mercedes ziet er netjes uit, Jou spuitwerk ziet er ook keurig uit daar kan ik niet aan tippen.

gr René


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 mei, 2008 18:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
De kleur rood voor het chassis is stukken beter dan de eerste keuze.
Net even wat realistischer.

Alleen 1 ding snap ik niet; waarom spuit je de cabine niet eerst helemaal in de lichte kleur blauw? Nu heb je al afplakranden en straks misschien nog meer... :cry:

Of is het de bedoeling dat er ook nog wit zichtbaar blijft? Dan heb ik niks gezegd. Als je toch nog blanke lak gaat toepassen mag je best hier en daar nog wat wegschuren met heel fijn schuurpapier en water. Na de blanke lak zie je daar niks meer van. Een paar tips van mijn kant :wink:.

Maar je hebt het spuiten op zich netjes onder de knie. Het ziet er straks uit zonder druipers en zo.

Succes met de rest!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 mei, 2008 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Ha die Bert
Dit wordt al een strakke Benz.
Het zijn mooie mooie kleuren op de cabine en het chassis.
Goed gekozen zo.
Ga lekker zo door en en verrast ons weer. :D
Gr.Eef


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement