Met dit weer buiten is het uitstekend ‘plak’-weer
, dus wat stapjes gemaakt. Ik heb voor- en achterdeel van het buizen-chassis compleet gemaakt met de voor- en achtervering, dit liep redelijk voorspoedig. De achterwielophanging moet volgens de bouwbeschrijving met schroefjes worden vastgezet, maar de meegeleverde schroefjes 1.4 x 3mm zijn véél te kort en zelfs de zelf bestelde 1.4 x 4mm redden het niet. Met een popnageltje een verbinding gemaakt:
Daarna kon de bladvering met toebehoren worden gemonteerd en de (stabilisator?)stangen langs de zijkant.
Ook de veelbesproken voorkant van de bladvering voorzien, dit vroeg ook weer wat improvisatievermogen. Tussendoorklusje tijdens het drogen: de wiellophanging / remtrommels van gaatjes voorzien. Héél even heb ik overwogen ook de voorkant te doen, maar dat zijn 120 gaatjes per wiel (!) en na 3 gaatjes had ik 2 0.3mm boortjes gebroken (deels moet je ook schuin inboren …) - dus vergeef me heren: dat wordt gewoon een zwarte wash. Zal weinig tot niets van te zien zijn in gemonteerde staat straks.
Op het motorblok moeten de 4 dubbele carburateurs met de mooie kelken nog worden gemonteerd. Maar ik vertrouw niets meer
, dus eerst droogpassen. En dat zit niet lekker, zeker niet als je de pen/gat verbindingen uit de kit gebruikt. Pennetjes ingekort, de gaten opgeruimd met 1.5mm boortje en proefpassing met Liquid Tape - deze ga ik met wat epoxy inlijmen zodat ik de boel tijdens het drogen nog wat kan uitlijnen.
Als de buizenframes en aangehangen onderdelen goed droog zijn ga ik eerst aan de gang met wat washes, ik wil de auto wel wat van dust / stof voorzien. Helaas kan ik twee cruciale onderdeeltjes behorend bij een deel van de achterwielophanging niet vinden in de resterende onderdelen, dus ik ben bang dat er weer wat gescratched moet worden
.
En de verbinding tussen het voorste deel van het buizenframe en het achterdeel … daar kijk ik ook niet naar uit. Ik heb behoorlijk moeten corrigeren in beide onderdelen, hoop dat het straks nog ‘recht’ genoeg is. Ook twijfel ik nog over de kleur van de binnenkant van de bodemplaat - bij de meeste modellen is die rood meegespoten, maar als ik naar de referentiefoto’s kijk lijkt mij dat (logischer ook) gewoon basis staal / aluminium.