Tijd voor een update. Heeft wat langer geduurd. Wat tegenslag. Details en het gereedmaken voor het spuiten.
Ik heb teveel gaten geboord voor de klinknagels bij de luchthappers. 7 in plaats van 5. Na wat overpeinzingen en afgezet tegen de rest van de gerealiseerde details toch maar besloten om het te herstellen.
Dus 4 gaten per inlaat weer dichtgemaakt met looddraad, en twee nieuwe gaten gemaakt. En weten we nu zeker dat het om het juiste aantal gaat? Nee dus. Er blijken ook afbeeldingen te bestaan met toch weer meer klinknagels.
Zie hier het sluiten van 2 boorgaten.
En alles teruggebracht naar 5 klinknagelgaten per inlaat.
Dan de uitlaten op de plaats gemanoeuvreerd.
De kit voorziet niet in beugels. En maar weer eens met mijn onvolprezen aluminium tape in de weer. Met een scalpel kun je strips van 0,5 mm snijden.
Vijlen, schuren en polijsten van de doppen op de tanks.
De spiegels gemonteerd voor het spuiten om het strak te krijgen.
Vervolgens begonnen met langdurig, saai en nauwkeurig afplakwerk.
Het uitsnijden van het cockpitraam. Je krijgt 1 kans bij deze kit. Ik heb tape gebruikt om het geheel te fixeren om zo strak mogelijk te kunnen snijden met de scalpel.
Je moet ook een tweetal perspex kappen voor de luchtinlaten uitsnijden.
Het cockpitraam proefgepast, en het lijkt heel aardig gelukt. Ik wil dat na het spuiten met cristal clear lijmen aan de body, en dan die klinknagels er door bevestigen.
Ik moet eerst eens goed onderzoeken hoe ik dat spul goed moet gebruiken. Tot nu toe vond ik het minder dan met mijn vertrouwde CA. Maar als dat op je ruit komt houd je lelijke vlekken. Die cristal clear zou onzichtbaar op moeten drogen.
Voor de roosters over de inlaatkelken van de carburateurs wordt een mal meegeleverd om het metaalgaas in de juiste vorm te persen.
Daar is veel kracht voor nodig. Ik heb daarvoor een pers gebruikt. Maar een bankschroef gaat ook denk ik.
Zo komt het er dan uit, waarna je de randen uiteraard nog bij moet knippen. En die roosters moeten ook nog rood gespoten worden.
Bij de volgende update gaat het spuiten en decallen echt beginnen. En dan zijn we toch echt bij de eind assemblage beland.