Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2024 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Zijn die bodydelen delen zo grof of maak de foto het erger dan het is?

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2024 15:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Ronald Kok schreef:
Zijn die bodydelen delen zo grof of maak de foto het erger dan het is?


De foto maakt dat inderdaad erger. De body is al vrij glad. Wat je ook ziet zijn kleurstructuren in dat Zamac.
En verder moet het oppervlak nog bewerkt worden voordat het in de primer gaat.
Maar ik wil eerst alle gaatjes erin hebben, en zeker weten dat het allemaal past.
Dit gaat helemaal goed komen als eenmaal de 2K clearcoat erop zit. Maar dat duurt nog wel even.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2024 9:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Knap werk wat je weer allemaal laat zien.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 maart, 2024 2:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Tijd voor een update. Heeft wat langer geduurd. Wat tegenslag. Details en het gereedmaken voor het spuiten.

Ik heb teveel gaten geboord voor de klinknagels bij de luchthappers. 7 in plaats van 5. Na wat overpeinzingen en afgezet tegen de rest van de gerealiseerde details toch maar besloten om het te herstellen.
Dus 4 gaten per inlaat weer dichtgemaakt met looddraad, en twee nieuwe gaten gemaakt. En weten we nu zeker dat het om het juiste aantal gaat? Nee dus. Er blijken ook afbeeldingen te bestaan met toch weer meer klinknagels.

Zie hier het sluiten van 2 boorgaten.

photo 596746


En alles teruggebracht naar 5 klinknagelgaten per inlaat.


photo 596745


Dan de uitlaten op de plaats gemanoeuvreerd.


photo 596747


De kit voorziet niet in beugels. En maar weer eens met mijn onvolprezen aluminium tape in de weer. Met een scalpel kun je strips van 0,5 mm snijden.


photo 596748


Vijlen, schuren en polijsten van de doppen op de tanks.


photo 596749


De spiegels gemonteerd voor het spuiten om het strak te krijgen.


photo 596750


Vervolgens begonnen met langdurig, saai en nauwkeurig afplakwerk.


photo 596751



photo 596752


Het uitsnijden van het cockpitraam. Je krijgt 1 kans bij deze kit. Ik heb tape gebruikt om het geheel te fixeren om zo strak mogelijk te kunnen snijden met de scalpel.


photo 596753


Je moet ook een tweetal perspex kappen voor de luchtinlaten uitsnijden.


photo 596754


Het cockpitraam proefgepast, en het lijkt heel aardig gelukt. Ik wil dat na het spuiten met cristal clear lijmen aan de body, en dan die klinknagels er door bevestigen.
Ik moet eerst eens goed onderzoeken hoe ik dat spul goed moet gebruiken. Tot nu toe vond ik het minder dan met mijn vertrouwde CA. Maar als dat op je ruit komt houd je lelijke vlekken. Die cristal clear zou onzichtbaar op moeten drogen.

photo 596755


Voor de roosters over de inlaatkelken van de carburateurs wordt een mal meegeleverd om het metaalgaas in de juiste vorm te persen.


photo 596756


Daar is veel kracht voor nodig. Ik heb daarvoor een pers gebruikt. Maar een bankschroef gaat ook denk ik.


photo 596757



Zo komt het er dan uit, waarna je de randen uiteraard nog bij moet knippen. En die roosters moeten ook nog rood gespoten worden.



photo 596758



Bij de volgende update gaat het spuiten en decallen echt beginnen. En dan zijn we toch echt bij de eind assemblage beland.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 maart, 2024 8:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
waanzinnig knap hoe jij het hier toch weeral doet ne dikke proficiat hoor , een echt genot om dit te kunnen volgen
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 maart, 2024 10:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1008
Ziet er super goed uit. Is het niet mogelijk om nu, vóór het spuiten en bevestigen van het ruitje al de gaatjes te boren zodat de bevestiging later makkelijker en steviger wordt? Die gaas kapjes zien er top uit. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 maart, 2024 11:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 713
Woonplaats: Stolwijk
Dat ziet er heel goed uit, naar de eindstreep gaat opeens snel :brouw:

Dat crystal clear werkt prima, ik heb er zelfs raampjes mee gemaakt en krassen weggewerkt in canopy’s. De houdkracht is wat minder, maar als je er daarna vanaf blijft ruim voldoende. Droogt ‘doorzichtiger’ op dan houtlijm.

Ik ben benieuwd naar de volgende stappen!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 maart, 2024 12:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
cire430 schreef:
Ziet er super goed uit. Is het niet mogelijk om nu, vóór het spuiten en bevestigen van het ruitje al de gaatjes te boren zodat de bevestiging later makkelijker en steviger wordt? Die gaas kapjes zien er top uit. :)


Dat heb ik ook wel gedaan. Althans in de cockpitrand. Met het ruitje gaat dat lastig tevoren. Misschien dat ik het probeer door het eerst met tape te fixeren, en dan de gaatjes door de cockpitrand heen in het ruitje te boren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 maart, 2024 21:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Mooie update.

die roosters zien dr prima uit zo nu ze uit de mal zijn.

De "beugeltjes" waarmee je de uitlaat hebt "vastgezet" kun je beter wel donkerder maken want verchroomde items gebruikten ze daarvoor niet.

Vond het sowieso wel vreemd dat het een vaste beugel is en geen veer want nu kan deze niet vrij bewegen, het klopt wel hoor heb de originele ook op fotos gezien.

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 maart, 2024 16:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Kan je voor je glaswerk niet gewoon houtlijm gebruiken?
Dat droogt ook transparant op en kost geen drol :D .
Dat gebruik ik voor mijn modellen.

Verder weer een hele mooie update.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement