We zijn er bijna. De laatste details.
Het rooster ter bescherming van de radiator.
Ver genoeg naar voren plaatsen om niet tegen de radiator te komen.
Afplakken om een deel van de cockpit zijdeglans te spuiten.
FE delen voor de spiegels gepolijst tot korrel 12000.
Cockpitraam gefixeerd met tape. Ik heb uiteindelijk helemaal geen lijm gebruikt.
Hete naald door de voorgeboorde gaten heen door het plastic raam. Daarna het gaatje opboren tot de diameter van de klinknagel. Klinknagel op lengte vijlen.
Dopen in CA, en met een gemagnetiseerde naald door beide gaatjes duwen. Daarna de binnenzijde aandrukken met een tandestoker. En dat dan 13 keer!!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje spijt had na de eerste klinknagel. Het heeft heel veel tijd gekost.
Maar het eindresultaat is erg goed gelukt, al zeg ik het zelf. Het raam zit heel strak in de sponningen. Die klinknagels moeten door de eerste rand, en dan tot, maar niet door, die tweede rand.
Het stuur op de plaats gemonteerd. Nog voor het plaatsen van de tanks. Je kunt anders de stuurstang niet meer in het stuurhuis krijgen.
En nog maar weer eens proefpassen om de tanks precies goed te kunnen monteren.
Omdat die remmen straks bijna in de velg zitten, nog maar een laatste foto van de remleidingen.
De tanks definitief op de plaats gelijmd. De laatste leiding naar de benzinemeter aangelegd. Op de referentiefoto's is dat een koperen leiding met een paar rondjes erin gebogen. Dat werd gedaan om trillingen op te vangen, en te voorkomen dat die leidingen braken.
De laatste FE details, de sluitingen geplaatst. Aan de achterzijde zitten ze ook. Daar gaan 4 lange klinknagels door om het achterdeel van de body op de plaats te houden.
De eindstukken van de uitlaten geplaatst.
De wielen gemonteerd. Uitspoor van voren en wat inspoor aan de achterzijde.
De wielmoeren hebben een linker en rechterzijde. Dat ging dus bijna mis. Maar gelukkig ontdekt voor het lijmen.
Een foto van het voorwiel. Door de spaakwielen gelukkig nog iets van de remmen en de schijven zichtbaar.
En dan zijn we er. Nog wat laatste zaken zoals het zwarten van de uitlaatklemmen. De roosters blijven voorlopig zoals ze zijn. Ik heb je proberen te kleuren met zeer verdunde verf, maar die, nu nog fijnere gaatjes bleven dichtlopen. Daardoor waren de inlaatkelken niet meer te zien.
De verf weer verwijderd. Ik zoek verder naar een oplossing, en zal dat proberen op een los stukje. Tot nu toe werkt het niet. Het gaas wat ik gebruikt heb is kennelijk gewoon te fijn.
De volgende keer de eindfoto's, en dan kan ik dit projectje afsluiten.