Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: AstonMartin DBR 9
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2024 2:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 15:43 pm
Berichten: 53
gerard007 schreef:
Deathtrap schreef:
Kijk, hier volgen de vorderingen elkaar netjes op.
De sinaasappelhuid komt denk ik, omdat je de glanslak te "schraal" hebt gespoten. Die verf laag had dus iets dikker (oftewel natter) gemogen. Maar ook dat leer je vanzelf naarmate je vaker spuit.
Het verweren van een model vind ik echt een geavanceerd stukje modelbouw. Iets wat ik pas zou proberen als je wat meer ervaring hebt. Maar aan de andere kant... je kunt het maar vast oefenen.

De dry-fit ziet er toch al leuk uit. En je constatering over de achterwielen lijkt ook juist. Maw... je bent op de goede weg.


Ha Deathtrap ,die verf die er bij zit ,kan ik die er gewoon op schilderen , ik heb al heel wat gebouwd in me leven ,maar met verf op terpine basis ,maar nu 15 jaar later , weet ik dat niet ,de spiegel wwas er afgebroken ,ik lijmde hem ,ja dag al de lak vrat hij op ,weer geschuurd ,en met seconde lijm een poging doen .


ik ga hem nog een keer spuiten ,ik doe inderdaad dunnen laagjes , ik ben bang voor druipers Deathtrap


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AstonMartin DBR 9
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2024 16:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 15:43 pm
Berichten: 53
Zo weer een paar stappen gemaakt en gesloopt
de spiegel aan de bestuurders kant was af gebroken ,met als de voeten van de achterspoiler ,ik was aan het schuren , tja , maar goed gemaakt ,en decal geplakt ,
ook achter gekomen dat de potjes verf goed schilderd ,wel dunnere kwastjes kopen

ik ga eerst een loep standaard kopen ik zie niks als je moet priegelen .photo 593458
photo 593458


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AstonMartin DBR 9
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2024 12:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1008
Jammer van de schade. Ja voorzichtigheid is geboden met schuren en na bewerken. Gelukkig is het veelal op te lossen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AstonMartin DBR 9
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2024 17:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
een loep zou ikzelf niet aanraden maar eerder een loep bril das veel handiger omdat je dan steeds gefocust bent en met een loep moet je steeds in het zicht van de loep blijven terwijl een bril altijd meegaat naar waar je kijkt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AstonMartin DBR 9
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2024 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 15:43 pm
Berichten: 53
coachke schreef:
een loep zou ikzelf niet aanraden maar eerder een loep bril das veel handiger omdat je dan steeds gefocust bent en met een loep moet je steeds in het zicht van de loep blijven terwijl een bril altijd meegaat naar waar je kijkt



Dan gaan we daar eens even opzoek naar Coache , het is allemaal friemel werk ,en het word niet echt mooi . Ook die afplak tape ,is niet echt goed ,bij somige bollingen ,is het te stug .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AstonMartin DBR 9
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2024 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 15:43 pm
Berichten: 53
cire430 schreef:
Jammer van de schade. Ja voorzichtigheid is geboden met schuren en na bewerken. Gelukkig is het veelal op te lossen. :)


Het komt wel weer goed ,ik ben gewoon te grof voor dit priegel werk ,ik streef naar 100 % , maar word 60 % denk ,en dat is niet mooi .

Maar ik vermaak me ermee .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AstonMartin DBR 9
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2024 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 15:43 pm
Berichten: 53
photo 593575


het word niet netjes , de decals zijn stug en het afplak tape ook ,je komt niet fijn in de hoekjes ,als het in de goede richting geduwd is ,trekt het zich terug .

Maar goed als hij drie meter van je vandaan staat zie je het niet .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AstonMartin DBR 9
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2024 10:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1008
Weet niet welke tape je gebruikt maar Tamiya heeft tape in verschillende breedtes die zeker wel voldoet voor strak afplakwerk. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AstonMartin DBR 9
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2024 12:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
Als eerste x is alles nieuw en niet eenvoudig , uw tweede zal dan wel stukken beter zijn
Zeker op het spuiten moet je nog veel leren he ? Maar dat komt goed hoor alle begin is moeilijk voor ons allemaal
Maar vraag raad al was het honderden keren daarvoor ben je toch in een forum gegaan het dient niet alleen om te showen he
Succes bij uw volgende bouw misschien naar 1/24 ste gaan is wat groter minder kleine frul aan en nog meer detail
Kijk op tweedehands voor beginnende bouwdozen oudere maar zeer interessant
Voor de loepbril kijk eens bij HBM online mooie zaken daar is wel even zoeken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: AstonMartin DBR 9
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2024 20:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 maart, 2013 15:43 pm
Berichten: 53
cire430 schreef:
Weet niet welke tape je gebruikt maar Tamiya heeft tape in verschillende breedtes die zeker wel voldoet voor strak afplakwerk. :)


okay cire430 ,dan zal ik smaller moeten kopen
Bedankt voor de tip .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement