Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2024 12:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 jun, 2019 11:02 am
Berichten: 144
Eindelijk gelegenheid een update te plaatsen :mrgreen:

De kit bevat nogal wat onderdelen en daarom heb ik besloten om als eerste alle onderdelen voor het chassis en interieur
twee laagjes primer te geven met de airbrush. Ik heb Tamiya primer gebruikt en zoals verwacht verliep dit vlekkeloos.

Hierna aan de slag met kleur! Wellicht heb ik het mezelf niet makkelijk gemaakt. Voorheen spoot ik met Vallejo d.m.v. een
Revell startsetje als airbrush. Mijn wederhelft deed me een airbrush met "echte" compressor cadeau waar ik serieus aan moest wennen.
Daarnaast heb ik de meeste onderdelen dit keer gespoten met Tamiya verf ( voor het chassis acryl variant ) Ook zo'n wen factor :roll:

Dit resulteerde, samen met een kritische blik, in het feit dat bv. de interieurbak een aantal keren terug naar af is gegaan.
Uiteindelijk met onderstaand resultaat.

photo 594259

Het zwart is Tamiya XF-1, Titanium zilver XF-32. De vloermatten zijn German grey XF-63. Nu staat deze auto bol van carbon onderdelen.
Tamiya geeft zijdeglans zwart aan als beoogde kleur. Ook is er de mogelijkheid decals te gebruiken, maar dat vind ik niks... Ik kwam
uiteindelijk uit bij een acrylverf van Ammo-Mig (0339)Vreemd spulletje wat je slechts een klein beetje moet verdunnen, op het eerste
gezicht op gun-metal lijkt, maar in precies de goede hoeveelheid dunne lagen (vijf) een mooi carbon effect geeft.
De draagarmen zijn Vallejo Aluminium gespoten.

photo 594258

Het onderste deel van het frame is ook met Tamiya XF-32 gespoten.

photo 594262

Dan het motorblok. Deze van te voren verlijmd. Ik gok dat iedereen wel weet hoe dit werkt :wink: Na de primer zwart X1 gevolgd dus
een minuscuul dun laagje Vallejo Metal color 77-797 Chrome. Na zeer goed drogen heeft het chrome een subtiele wash gehad met Tamiya
panelliner. De aanzetten naar de uitlaten zijn behandeld met Vallejo Metal Color 77-723 exhaust manifold. Dit geeft een prachtige verkleuring.
De kleppendeksels zijn zwart X18.

photo 594262

Het blokje en het onderste frame.

photo 594260

En het blokje geplaatst, waarna deze samen aan het interieurbakje/bovenste frame geplaatst is.

photo 594261

De uitlaat heeft dezelfde behandeling gehad. Zij het met wat meer Exhaust Manifold en een vleugje Titainium gold.

photo 594264

En dan begint de MC laren ineens wat vorm te krijgen

photo 594265

photo 594266

photo 594267

photo 594263

En het leuke is... Van al dat moois zien we straks bijna niets meer :lol:

Tot de volgende :brouw: :brouw:

_________________
Mors nooit secondenlijm op je vingeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2024 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Dat zijn héél veel hobby uren waar je dus weinig van terug ziet. Ik snap echter heel goed dat je wel deze moeite neemt omdat het nu eenmaal een goed gevoel geeft wetende dat het klopt zoals je voor ogen hebt. Mooi spuit/kleur werk. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement