Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 apr, 2023 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 jun, 2020 13:25 pm
Berichten: 38
Woonplaats: Beek
Deathtrap schreef:
Ik had ooit een velletje van die Taisan decals, maar die heb ik denk ik al aan iemand anders gegeven.

Heel eerlijk gezegd, ik denk dat je dit model best goed hebt opgeknapt. Als je voor deze livery gaat, zou ik hem niet helemaal van verf ontdoen en proberen af te ronden. Dus eerst eens wat werken met Sol vloeistof, zodat alles zo straks als mogelijk er op zit. En dan een nette laag glanzende lak. Dat zijn allemaal dingen die je alleen maar leert door te doen. Nogmaals, het model in zijn huidige staat is best nog wel tot een mooi eindresultaat te brengen.


Dank voor de tip. De bovenkant ziet er inderdaad een stuk beter uit. Ik ga ook eens proberen met de Sol vloeistof als ik die ergens gekocht heb.
Ik denk dat het niet goed op de foto te zien is, maar de voorkant ziet er niet zo goed uit. Alsof er allemaal kleine bubbeltjes zitten.
Ik weet niet of dat befaamde sinaasappel laag is? Als ik dat ook zou kunnen corrigeren, dan zou het wel beter uit zien denk ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 apr, 2023 16:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
haesen schreef:
Ik weet niet of dat befaamde sinaasappel laag is? Als ik dat ook zou kunnen corrigeren, dan zou het wel beter uit zien denk ik.

Ik denk niet dat dat de sinaasapple laag is, maar meer 'druppeltjes', vermoedelijk door te dikke verf. Maar ik heb het model niet zelf in de hand, dus achteraf blijft dat dan wat gokken.
Die laag is niet meer te corrigeren zonder de decals aan te tasten. Want nog kan, is middels Sol de decals mooi aan te laten sluiten op de onderlaag. Daarna een laag blanke lak erover die wel glad is en dan vermoed ik dat die druppeltjes ver weg zijn.

Wil je wel een perfecte laklaag... dan zit er niks anders op dan alles er af te halen en opnieuw te beginnen. Maar dan moet je wel aan nieuwe decals zien te komen

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 apr, 2023 13:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
sorry voor het late antwoord
inderdaad gewoon in uw garage versleten rem vloeistof vragen 1 liter en deze gewoon in een plastic doos van ijskreem of zo gieten en de body erin leggen en na een nachtje zal het meeste al wel gelost zijn en eventueel met een oude tandenborstel in hoeken en kanten de verf los wrijven
met zuiver water daarna afspoelen laten drogen en dan de primer laag opbouwen lichtjes schuren achteraf om de grove korrel eraf te doen liefst zo fijn mogelijk schuurpapier 600 of hoger of een versleten schuurpapiertje goed afspoelen en dan na hey drogen uw eerste mistige laag spuiten zeker 10 minuten drogen om de verf de tijd te geven om de thinners of verdunners tijd te geven om te verdampen en zo ga je verder


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 apr, 2023 14:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Hoi, voor de decals kun je eens kijken bij bestbalsakits.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 apr, 2023 21:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 29 jun, 2020 13:25 pm
Berichten: 38
Woonplaats: Beek
Bedankt voor jullie suggesties en tips. Ik ga eerst Sol halen (hopelijk volgende week) en anders ga ik proberen met de remvloeistof.

Ter info heb ik ook de prijzen gekregen van de vervangende delen:
Body 9332178 €11,99
Decal A 1402356 €6,99
Decal B 1402359 €3,02
Bijna net zo duur als een nieuwe doos.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement