Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 5:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 sep, 2022 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
De volgende werken op het bouwplan zijn de ramen afplakken om de zwarte randen te spuiten , schilderen met penseel is niet zo makkelijk omdat de dekking op een doorschijnend onderdeel laat altijd lichte en donkere vlekken doorschijnen en een tweede laag is dan weer te dik dus de airbrush ter handen genomen een beetje van het donkerste grijs van Vallejo in gedaan en hopla klaar 
Maar eerst ben ik nog wat uitleg verschuldigd 

het glaswerk 

Afbeelding


ik heb door jaren te werken aan auto's nogal een grof vel en raar harde vel maakt krasjes op de zachte plastiek daarom gebruik in een zachte doek om onder te leggen en vast te nemen 
In de kit zit een velletje zelfklevend papier met de sjablonen op om op het glaswerk te kleven reeds uitgekapt 

Afbeelding


Vooraleer ik begin kleef ik langs de andere zijde het glas af ook om te beschermen en ook om geen spuitnevel op te krijgen ( geen foto van sorry )
nog iets ik keef het sjabloon langs de binnenkant , waarom zal je je afvragen wel eenvoudig omdat het bij auto's 1/1 ook zo is behalve de zijkanten daar zijn delen aan de buitenkant ook mat zwart en daar moeten we dan weer anders werken maar dat is voor later 
Hier een afgeplakt raampje 

Afbeelding

nu even iets anders , jullie kennen allemaal die groene sponsjes om potten mee te kuisen , wel pik er eentje uit de keuken thuis of anders spring even binnen in de Action of Aldi daar heb je een heel pak voor geen geld ( ik gebruik die wel veel dat is ook weer voor in een tutorial ) 
Dan neem je  zo sponsje en trek het groene deel eraf sponsje mag weg of bijhouden voor een andere job of zo 

Afbeelding


Afbeelding


in het begin zijn die schuurmatjes een beetje stijf maar dat veranderd snel hoor , nu gaan we daar de te beschilderen delen mee schuren tot alles goed mat is , geen nood aan de andere kant zie je er niks van 


Afbeelding


Erratum nu blijk ik toch een foto te hebben van de beschermende tape aan de achterkant ( sorry guys )


Afbeelding


Afbeelding


ok beste bouwvrienden dat was het weer voor nu , ik hoop dat onze beginnende bouwers er iets van opgestoken hebben ( en de oude rotten in het vak he )
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2022 15:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Ziet er prachtig uit.Ook de uitleg is leerzaam.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2022 16:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Top gedaan met een duidelijke uitleg. Heb ik denk ik nog een goedbedoelde tip, maak de kopse randjes van het glaswerk ook zwart. Idem bij verlichtings glaasjes ed. Houdt hinderlijke reflexties tegen.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2022 23:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
ok een goede tip
Thanks
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2022 8:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Interieur ziet er top uit met als bonus een duidelijke "how to" ruitjes spuiten. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2022 10:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
gisteren heb ik me bezig gehouden mat het plaatsen van de decals , eerst had ik de Polo al in de Alclad Aqua vernis gezet als glimmende grondlaag voor de decals te plaats , zoals jullie wel al zien is het decal  op het dak al geplaatst toen kwam ik erachter dat ik vergeten was om beelden te maken 
Dus beginnen we met de tweede decal 

Afbeelding


eerst even een sopje op gedaan om zeker bij grote decals ze nog te kunnen verschuiven 

Afbeelding


Afbeelding


het decal uit het water gehaald en even gevoeld of dat hij al los zit , en daar gaan we 


Afbeelding

even uitlijnen dat het decal juist staat he 

Afbeelding


voorzichtig droog deppen en niet wrijven anders heb je kans dat het decal zou verschuiven 


Afbeelding


nu gewoon niet meer aankomen en hup naar het volgende decal een zijkant 


Afbeelding

deze ging goed 

Afbeelding


heb een klein foutje ontdekt aan het achterste raam is het decal te kort , eerst dacht ik de hij niet juist zat maar vooraan zijn er een paar gaatjes en die komen juist overeen op het decal , maar vanmorgen na de droogtijd zag ik dat helemaal aan de achterkant een stukje decal dat voorbij de carrosserie stak dat heb ik met een nieuw scherp mesje eraf gesneden en dat kwam juist uit met wat draaien en keren

hopla de andere zijde ook al klaar en daar klopte het decal perfect 

Afbeelding

zo dat was het dan weer straks meer  maar heeft het vrouwke mijn diensten nodig om boodschappen te doen 
Tot later
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2022 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 aug, 2019 20:27 pm
Berichten: 50
Prachtige decal werk! Jij hebt geduld zeg!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2022 14:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Iemand gaf me de raad om eens een foto te tonen hoe een decal zit als hij volledig opgedroogd is en hij had wel gelijk 
Dus bij deze zal ik mijn foutje rechtzetten 

Afbeelding


Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2022 9:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Ziet er erg strak uit allemaal en een fijne uitleg. Wat is het recept van het sopje dat je gebruikt om de decals nog te kunnen verschuiven? :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2022 10:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
gewoon dreft voor de afwas [ vaat ] of een ander afwasmiddel aanlengen met water
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement