Hallo allemaal,
het is weer even tijd om te laten zien wat ik allemaal heb uit gespookt sinds de laatste update.
Voldoende fotos dus we gaan van start.
Tijdens het passen vd voorspoiler waar ik vorige keer mee geëindigd was kwam ik er achter dat het linker spatbord 1,5 mm verder uitstak t.o.v. de linker
dus die moest een stukje worden ingekort.
Eerst de rand van het spatbord verwijderd:
Met potlood de rand gemarkeerd dat "te veel" was:
En dat met gele tape strak geplakt:
Het overtollige randje weg geknipt en glad gevijld.
Vervolgens de verwijderde rand er weer terug op gelijmd.
De voorspoiler is nu ook zo goed als af, alle ontbrekende stukjes er in gelijmd en geplamuurd:
even passen voor de zekerheid:
De rand waar de motorkap op aansluit voor het raam- was het volgende gedeelte dat gescratched moest worden.
Dat is een stuk met veel ventilatie sleufjes erin:
Eerst de basis uit 1,0 mm dik styreen gesneden:
De sleufjes vervolgens gemaakt van 0,75x1,5 stukjes staf en er netjes op afstand tussen gelijmd:
De "motorkap" die ik uit de body heb gesneden wordt vervangen door een nieuw exemplaar van 0,5mm dik sytreen, de kap is niet overal
even dik , aan de buitenzijde (links en rechts) wordt deze wat dikker met 2 stukjes styreen van 0,7mm dik.
De gesneden onderdelen:
Even een proef passing:
De verdikkingen erop gelijmd:
Aan de onderzijde komen er twee roosters te zitten, die zitten er schuin in dus eerst die stukjes uitgesneden en aan de onderkant gelijmd:
De roosters zelf worden pas na het spuiten op de motorkap gelijmd omdat deze zwart moeten worden, daarom moest ik ze zo maken
dat ze op zichzelf een geheel zouden vormen.
Daarvoor heb ik van 0,5mm vierkant staf een frame in elkaar gelijmd dat net zo groot is als de openingen in de motorkap , 2 stuks dus.
In dat frame heb ik alle lamellen gelijmd, telkens met een afstands-blokje ertussen voor dezelfde tussen ruimte:
De lamellen op tape geplakt om ze gelijk te schuren:
Dan nog wat tussendoor projectjes als de lijm vd roosters nog aan het uitharden was.
Aan de rechterzijde van het chassis komt een olie koeler (radiator) te zitten, gemaakt van styreen en een stukje rooster van een keuken zeef:
Volgende dingetje was het koelvloeistof reservoir, dat had ik al gemaakt maar daar moest nog een steun voor worden gemaakt waarmee hij op
het chassis afgesteund:
En dan zit er ook nog een "olie overschot koeler" als ik dat zo mag noemen, daarin gaat de overtollige olie-lucht die ontstaat tijdens het afkoelen van
de olie.
Er zit een klein luchtfiltertje boven op waar de lucht ontsnapt, de olie verzameld zich in de tank en kan onderaan worden afgetapt.
En zoals jullie misschien ook al gelezen hebben in het topic van Schummi ben ik begonnen met het loodgieters werk, leidingen leggen.
Ik heb natuurlijk geen bouw handleiding bij mijn project zitten wanneer ik wat moet doen en hoe ik het moet doen.
Wat ik wel weet is dat voordat de motor erin gaat alle overige onderdelen in de motorruimte geplaatst moeten zijn want met geplaatste
motor kom ik nergens meer bij.
Ik hoop wel dat de motor straks nog past.........
Ben begonnen met het leggen van wat perslucht leidingen, die lopen vanaf de achterzijde vd auto (daar zit een externe lucht slang koppeling) naar de airjacks waarmee de auto opgekrikt kan worden voor service.
Aan de voorzijde zitten er twee airjacks en aan de achterzijde eentje, hieronder zie je die links voor:
Voor die drie aansluitingen heb ik 3d geprintte AN koppelingen op kleine ringetjes (afgesneden styreen buis) gelijmd die weer exact in de
airjacks passen.
Hieronder de 1e geplaatst en geschilderd met een kwastje (spuiten wil hier echt niet en je kunt op de foto iets geel door het zilver vd airjack
heen zien, met het blote oog is dat niet te zien)
De leidingen zijn gemaakt van zwart draad dat ik met de molotow chrome stift heb gekleurd:
De leidingen zelf zitten vast in een rubberen ring vastgezet met klemmen.
De rubbers heb ik gemaakt van krimpkous en de klemmen van een opengesneden bier blikje:
En zo volgden er nog meer leidingen, zowel in de motorruimte, onderzijde van de auto en het interieur:
En als laatst van deze update heb ik de pedalen en de oliereservoirs incl de meeste leidingen in het interieur geplaatst.
Het is niet allemaal in die volgorde gegaan, zoals gezegd ik heb geen bouw beschrijving en doe wat mij juist lijkt qua volgorde.
Ik zal nu ook eerst weer een aantal onderdelen moeten gaan spuiten omdat die in de motorruimte geplaatst moeten worden omdat
er ook leidingen naar toe lopen.
Das voor de volgende update.