Thx Dennis, de update was nog niet gereed maar het eten wel dus we gaan nu weer verder.
ps : Had ik maar een garage
De nieuwe rand aan de voorkant heb ik net als de 1:1 direct maar verstevigd met een horizontale rand erover heen.
Op de volgende fotos heb ik ook het onderste deel van de bumperlip er al aan gelijmd en ben ik bezig om de onderste hoekjes links en rechts vd grille weer rond te maken.
Om nu verder te kunnen gaan moet de motorkap eraf want dat is een los onderdeel, al het andere is straks een geheel in carbon.
Om er voor te zorgen dat er nog steeds verband en stevigheid in blijft zitten heb ik een tijdelijke strip aangebracht aan de onderzijde vd body ter hoogte
van de raam lijn.
Met gele tape de uitlijning van de motorkap gemarkeerd, netjes parallel.
De rand aan de buitenzijde van de tape , dus het spatbord, moest heel blijven dus heb ik naast de tape op de motorkap opnieuw tape aangebracht op de spatborden. (de uitgezaagde motorkap wordt niet meer gebruikt, ga een nieuwe maken van styreen plaat)
De tape op de motorkap weer verwijderd.
Nu alleen met gele tape de rand langs het schutbord voor het raam nog gemarkeerd voor dat ik met de kleine dremel cirkelzaag zn werk kon doen.
Van 2 0,5mm strips de bovenste binnen-rand van de spatborden gemaakt.
Van verschillende diktes 0,3 en 0,5mm de voorzijde van de neus gereconstrueerd en ertussen gelijmd.
Langs de zijkanten alvast de randen gelijmd waar straks de motorkap weer op kan steunen.
Er zitten geen echte lampen op deze auto, dat zou te zwaar zijn, wel zitten er dummy's op en die zitten gemonteerd tegen een carbon
achterplaat die links en rechts in de grille zitten.
Die grille is dan weer verstevigd met een aluminium vierkant staaf die van links naar rechts achter de voorkant zit.
Voorbeeld:
Het stukje styreen met de uitsparingen op de volgende foto is een versteviging die aan de bovenzijde komt te zitten.
En zoals wel vaker gebeurt past er op een gegeven moment iets niet meer omdat je er niet op let.
In dit geval sluit de voorkant van de body niet meer aan op de raam rand van het chassis.
Na passing blijft er een gat over van 8 mm en dat is te veel, dat heb ik op kunnen lossen door 6mm van de voorzijde van het chassis te halen.
Om er achter te komen hoeveel ik moest verwijderen had ik de onderste rand van de voorbumper verwijderd, gelukkig kon ik die naderhand vrij
simpel weer vast lijmen.
het gedeelte dat er "teveel" uitstak van het chassis...
En weer verder.....
Om te voorkomen dat er allemaal vuil via de wielen het motor compartiment in vliegt is de binnenzijde voorzien van carbon wiel schermen.
Deze lopen helemaal langs de rand van het chassis heen, gemaakt van 1,5mm vierkant staaf en 0,3mm plaat.
Voorbeeld:
Voor de montage van deze constructie aan/op het chassis gebruiken ze pas pennen aan de voorzijde en op de plek waar de spatborden bij het schutbord
komen.
Die aan de voorzijde heb ik gemaakt van 1mm alu buis gelijmd in een stukje 2mm plaat.
En dan ga ik naar deel 3 van deze update en dat is de voorspoiler, een gigantisch groot ding dat voor 2 dingen moet zorgen: 1 downforce en 2 koelwind voor de radiatoren.
Ben begonnen met de onderste rand dat eigenlijk gewoon een gezaagde plaat carbon is met in het midden een verdikking.
Ik heb dr goeie fotos van waar de bemating van af kon halen voor een tekening.
De grondplaat (0,5mm) en de verdikking (1mm) ...
Daarna uit de verschillende fotos de rand bepaald waar het geheel omhoog gaat en deze met een 1mmvierkant strip op de plaat gelijmd.
De onderste rand van de spoiler staat rechtop, begonnen met een brede strip 0,5mm plaat en deze langs de 1mm vierkant strip geplaats
waarna ik met potlood markeringen heb aangebracht om de uiteindelijke vorm te kunnen maken.
De middelste steun heb ik gemaakt van een stukje 10 mm rond buis van 9mm lang en plat gedrukt tot een ovaal.
Daarop komt een stevig horizontaal paneel gemaakt van stukje 0,3mm plaat en 2mm vierkant staaf.
Hier reeds gelijmd in het midden en ben ik bezig met de uitlijning van de schuin lopende panelen.
een begin daarvan.....
Dat was het voor zover, tot de volgende update.