Weer wat stapjes verder met wat foto's voor de liefhebber van gedoe op de vierkante millimeter.
Het instrumentenpaneel op het chassis gemonteerd.
Vervolgens de firewall met de halve cilinders voor de pedalen geplaatst.
Gedetailleerde FE delen gereed gemaakt voor montage.
Ik dacht eigenlijk dat het plaatsen en monteren een soort beloning voor het gepriegel vooraf voor mij zou zijn.
Het tegendeel bleek waar. Het monteren en plaatsen van de verschillende onderdelen bleek erg tegen te vallen.
Hier het eerste deel van de bodemplaat geplaatst. Die moet op 2 plaatsen gebogen worden om goed an te laten sluiten.
Vervolgens moet er nog wat leidingwerk geplaatst worden, omdat je er achteraf niet goed meer bij kunt.
En dan verder met een pomp, die aangedreven wordt door de cardan as.
Vervolgens moest de cardantunnel gebogen worden. Een lastig werk omdat de plaatjes relatief dik zijn, en zich lastig over de voorziene mal lieten buigen.
En dan moet het precies tussen de twee bodemplaat delen geplaatst worden.
Dat heeft me voor dat eerste deel al meer dan 2 uur gekost om dat er goed tussen te krijgen.
Ik ben blij dat ik de bodemplaat en die cardantunnel metaal heb gelaten, want als ik die delen gespoten had was er een gekrast geheel overgebleven.
Zie hier het resultaat van dat werk.
Voor het tweede deel van de tunnel heb ik de mal verbouwd die gebruikt is voor die pedaal cilinders op de fire wall.
Daarmee verkreeg ik een wat beter resultaat.
In die sleuf moet dan weer de aandrijving van de pomp naar de cardan-as komen.
En uiteindelijk op de juiste plaats gekomen en verlijmd.
Nu even goed laten drogen, en daarna met aceton de lijmresten verwijderen.
Tot slot de in de chassis kleur gespoten remplaten geplaatst in de gepolijste remtrommels.
Daar komen nog messing wartels in, waar vervolgens de remleidingen in komen.
Tot een volgende keer maar weer.