Weer wat foto's van de vorderingen, en de geplande modificaties.
Hieronder de weer wat verder bewerkte body.
De koelgaten links en rechts zijn dicht geplamuurd.
De inlaat van de radiator zou zwart gemaakt moeten worden.
Dat vlak onder de geborgen voorkant.
Dat zal voorzien worden van een foto-etched radiator.
Aan de binnenkant is wel een wat meer gedetailleerde radiator voorzien.
Die gaatjes zijn voor de buizen van de aan en afvoer van het koelwater.
Het gegoten profiel van de radiator ga ik afvijlen, waarna ook daar een foto-etched radiator over geplaatst zal worden.
Daarna weer een hoop vijl, schuur en polijstwerk.
Steeds droog passen. Zeker met deze zeer beperkte manual.
Als je de zaak gespoten hebt, en je moet daarna nog aanpassingen doen, zeker als je al delen gemonteerd hebt, richt je vaak behoorlijke schade aan.
Het gaat hier om de oliekoeler met de radiatoren, waar de beugels voor de achtervleugel precies tussen moeten komen.
Hier de voorbewerkte delen. Ik heb de oliekoeler kunnen polijsten, dus die hoeft niet verder gespoten te worden.
En het droog passen. De accu wordt later nog wit gespoten met rode of zwarte doppen. De radiatoren worden gun-metal.
Dan de uitlaten. Ook hier weer vooral veel schuren.
Ik heb eerst 1 uitlaat bewerkt, zodat je de toestand voor en na nog iets kan zien.
Tevens de uitlaat aan het einde verder ingeboord. Kleine detail verbeteringen, die later toch goed zichtbaar zijn.
En weer het passen op het motorblok.
Inmiddels valt me op dat onder het ruwe gietwerk best aardige details zitten. Het lijkt wel of de mallen versleten zijn.
Maar met wat geduld, is er weer heel wat detail terug te krijgen.
Een voordeel van het zachte witmetaal is, dat het zich makkelijk laat bewerken. Maar je moet wel opletten. Afschuren gaat prima, maar je kunt het er niet meer bij schuren.
Dan even wat anders dan steeds maar schuren.
Het monteren van de achtervleugel.
Hieronder de delen, samen met een soort mini bankschroef.
Dat maakt het mogelijk de beide wing-endplates exact haaks op de vleugel te krijgen.
Door de druk wordt de lijmverbinding ook beter.
En je kunt ook de overgangen nog schuren om het beter passend te krijgen.
Als je dat probeert zonder die klem, dan breek je meestal de endplates er weer af, waarna je het nooit meer echt goed strak krijgt.
En nu de hele zaak in de bankschroef.
En nadat het bewerkt en gedroogd is. De vleugel is er erg strak uitgekomen.
Alles evenwijdig en met rechte hoeken.
Na het cleanen is dit deel dan klaar voor de primer.
Dat was het weer even.
Ik wil nu eerst naar de wielen gaan kijken.
Die moeten mooi strak in de chroom komen uiteindelijk.
Tot de volgende keer maar weer.